Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه در صورت ادامه تعلل و تأخیر دولت برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان دیوان محاسبات به این قضیه ورود می‌کند اظهار داشت: تأخیر در اجرای این طرح در حقیقت یک نوع تبعیض اداری و استخدامی بین کارکنان دولت بوده و مصداق نادیده گرفتن حقوق فرهنگیان است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از وجود طرح رتبه‌بندی معلمان در قانون برنامه و مصوبه‌ای که در بودجه سال ۹۸ نیز بر اجرای آن تأکید دارد سخن گفت و عنوان کرد: طبق برنامه توافقی بین دولت و مجلس، قرار بود دولت با بررسی‌های لازم منابع و ردیف اعتباری این طرح را در نظر بگیرد و متعاقباً مراتب آن را نیز به مجلس اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عباسی پیشنهاد ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار توسط دولت و تخصیص آن به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اعلام این مقدار منابع مالی برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در شریطی توسط دولت بیان شده که مجلس خواهان اجرای تمام و کمال این طرح سراسری که به اعتبارات زیادی نیاز دارد است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجرای همزمان طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش و طرح رتبه‌بندی معلمان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: دولت تاکنون به صورت ناقص اقدام به اجرایی ساختن طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کرده، زیرا از عملی ساختن طرح رتبه‌بندی معلمان به کلی غافل شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه کارکنان دولت از بسیاری مزایا برخوردار هستند و فرهنگیان از این امکانات رفاهی محروم مانده‌اند اظهار داشت: با توجه به جایگاه فرهنگیان و تلاش‌هایی که جامعه معلمان کشور در حوزه تعلم و تربیت انجام می‌دهند دولت موظف است هر چه سریع‌تر طرح رتبه‌بندی را اجرایی کند.

وی لزوم اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از فروردین سال ۹۸ توسط دولت را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به تأخیر‌های بسیار زیادی که تاکنون در اجرای این طرح شاهد بودیم اگر دولت احکام آن را در آبان امسال صادر کند بایستی کل معوقات فرهنگیان از فروردین محاسبه و جزء مطالبات آنان در نظر گرفته شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به ارائه یک لایحه جدید از سوی دولت نیاز دارد یا خیر اظهار داشت: از آن‌جا که قانون مربوط به طرح رتبه‌بندی معلمان نوشته شده است و فقط باید توسط دولت اجرایی شود بنابراین به تهیه و ارسال لایحه جدیدی در این زمینه نیاز نیست.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزایش سطح انگیزه معلمان، ارتقاء کیفیت آموزش، برقراری عدالت آموزشی و توزیع منابع انسانی در تمام کشور به ویژه در مناطق محروم را از مزایای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خواند و گفت: از دولت انتظار داریم هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای این طرح اقدام کند تا تبعیض بین کارکنان دولت از بین برود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیوان محاسبات رتبه بندی معلمان مجلس شورای اسلامی معوقات فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه دهم آسیا سهم دختران جوان فوتبال ایران

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، پس از به پایان رسیدن رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال بانوان زیر ۲۰ سال آسیا- ازبکستان ۲۰۲۴، کنفدراسیون فوتبال آسیا رتبه بندی نهایی را بر اساس نتایج اعلام کرد.

گفتنی است، رتبه بندی اعلام شده از سوی AFC شامل حضور تیم‌ها در مرحله مقدماتی و نهایی است. بدین ترتیب تیم ملی فوتبال دختران زیر ۲۰ سال ایران در جایگاه دهم آسیا قرار دارد.

تیم‌های کره شمالی، ژاپن و استرالیا در رده‌های اول تا سوم جای دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش چشم‌گیر استقلال در آسیا
  • دیدار نوروزی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با مدیرکل دیوان محاسبات استان
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • بازدید دستغیب از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور
  •  دیدار نوروزی رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه
  • صدور احکام رتبه بندی برای بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش
  • ارتقای رتبه ترکیه
  • جایگاه دهم آسیا سهم دختران جوان فوتبال ایران
  • دیوان محاسبات می‌تواند به حل مسائل خوزستان کمک کند