Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بابیان اینکه ۸۵ کتابخانه عمومی در سطح کانون‌های شهری و روستایی این استان فعالیت دارند، گفت: طرح سراسری شنبه‌های کتاب در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان صبح امروز (12 آبان) در نشست هماهنگی اجرای طرح سراسری «شنبه‌های کتاب» در این استان، اظهار کرد: این طرح در سطح کانون‌های مساجد سراسر کشور با حمایت ستاد «فهما» و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم به‌عنوان مجری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام «علی چراغی پور» با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در راستای ارتقای سطح سلامت روحی و معنوی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان، تصریح کرد: کتاب غذای روح انسان است و موجب سلامت نفسانی انسان می‌شود و بهترین کتاب‌ها نیز کتب دینی، سرگذشت و سیره پیامبران به‌ویژه پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

 

وی با تأکید بر اینکه به‌طورقطع کتاب خوب، کتابی راهگشا برای مسیر زندگی انسان است، افزود: کتاب‌خوانی و مطالعه می‌تواند بهترین سرمایه زندگی انسان باشد که مسیر زندگی را مشخص می‌کند و امروز نیز ضرورت دارد کتاب به‌عنوان یک کالای فرهنگی و موردنیاز در سبد فرهنگی خانواده‌ها و به‌ویژه نسل جوان موردتوجه قرار گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: طرح سراسری «شنبه‌های کتاب» در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، احیای کتابخانه‌های کانون‌های مساجد، اعتلای فرهنگ عمومی، تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش در سطح کتابخانه‌های عمومی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با محوریت ائمه جماعات مساجد و با همکاری کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد در بین نمازهای یومیه برگزار خواهد شد.

 

چراغی پور با اشاره به اینکه این طرح از اول شهریورماه سال جاری آغاز و تا اول شهریورماه 99 ادامه دارد، بیان کرد: این طرح در سه مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن انتخاب کتاب با مشورت ائمه جماعات کانون‌های فرهنگی و هنری، کتابداران و اعضای کانون‌ها با موضوعات مختلف دینی ویژه سنین کودک، نوجوان و جوان در قالب‌های رمان، داستان و شعر و کتاب علمی و دینی است.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم این طرح، در کل کشور به‌صورت هم‌زمان در یک روز از ایام هفته تحت عنوان شنبه‌های کتاب در بین نمازهای یومیه در مساجد کتاب مشخص‌شده توسط امام جماعت معرفی و خلاصه‌ای از کتاب برای نمازگزاران بیان و توضیحات لازم در مورد کتاب ارائه می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: مرحله سوم این طرح تشکیل حلقه‌های اطلاعاتی از فعالیت کتابخانه‌های عمومی کانون‌های مساجد و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری است که در این خصوص، بانک اطلاعاتی مناسبی در راستای ترسیم افق روشن افزایش میزان مطالعه و کتاب‌خوانی در سطح کانون‌های مساجد تشکیل شود.

 

حجت‌الاسلام چراغی پور، افزود: با مشورت همه کتابداران کانون‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور کتاب «سنن النبی (ص)» درباره سنّت پیامبر (ص) نوشته حکیم و مفسر نامدار شیعه، علامه طباطبایی (ره) انتخاب‌شده است که اصل کتاب به زبان عربی و دارای ۲۱ باب بوده و به زبان‌های فارسی و اردو ترجمه‌شده و حائز نکات بسیار ارزشمند و کاربردی و راهبردی به‌عنوان سبک زندگی نسل جوان امروز است.

 

وی بابیان اینکه در حال حاضر 85 کتابخانه عمومی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام فعالیت دارند، گفت: از این تعداد، یک باب کتابخانه درجه‌یک، 8 باب کتابخانه عمومی درجه 2 و مابقی نیز درجه‌های 3 و 4 و 5 می‌باشند که در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایلام پذیرای جوانان علاقه‌مند به کتاب و اعضای کانون‌های مساجد هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: طراحی پوستر، ارسال پیامک، معرفی و تهیه کتاب برای کانون‌ها و کتابخانه‌های عمومی، معرفی پویش شنبه‌های کتاب در فضای مجازی و درنهایت تقدیر از کانون‌های برتر در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی ازجمله فعالیت‌های این ستاد در راستای اجرای طرح شنبه‌های کتاب در استان ایلام به شمار می‌رود.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: 13 آبان راهپیمایی 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی پدافند غیرعامل نماز جمعه اردبیل روزنامه مسجد تراز اسلامی شنبه های کتاب کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب

هرمزگان-جام جم انلاین-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود «آوای مسجد» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان هرمزگان در میناب خبرداد.

ابد.ه گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، اسلام خواجه یی اظهار کرد: جشنواره سرود آوای مسجد با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت(ع)، ارائه دستاوردهای خلاقانه هنری در عرصه سرود با مضامین فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، سبک زندگی و ارزش‌های اسلامی و ایجاد فضای شاداب و بانشاط برای قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.

 

وی افزود: مرحله منطقه ای جشنواره سرود «آوای مسجد» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان هرمزگان پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری در سالن شهید بهشتی شهر میناب خواهد شد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: در این مرحله گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مسجد شهرستان های میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

وی گفت: گروه‌های علاقه مند به شرکت در جشنواره باید فرم مخصوص جشنواره به همراه نمونه کار صوتی و متن شعر خود را به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.

 

خواجه یی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز مرحله منطقه ای این جشنواره با حضور گروه های سرود شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد و بندرخمیر به میزبانی بندرعباس و همچنین مرحله شهرستانی در رودان برگزار شده بود.

وی افزود: برترین های مراحل شهرستانی و منطقه ای در مرحله استانی که 20 اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

گفتنی است؛ 237 گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان