Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@21:38:27 GMT

◄ 6 الزام نصب تجهیزات ایمنی راه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۳۲۴۲

◄ 6 الزام نصب تجهیزات ایمنی راه‌ها

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل گفت: در یک سانحه رانندگی شاهد بودم پس از برخورد خودرو به نیوجرسی میانی، یک قطعه نیوجرسی به‌طور کامل به باند جنوبی پرتاب و یک قطعه نیز از جای خود منحرف و به‌طور قائم در مسیر باند جنوبی قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز، محمد مهدی کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: ظاهراً علت این پرتاب، نبود قطعه اتصال بوده که این عدم وجود قطعه مورد نظر می‌تواند به علت دزدیده شدن یا دلایل دیگر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: شرحی بر یک تصادف؛ خطرات نصب ضعیف گاردریل‌ها

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: به‌طور کلی پرتاب شدن نیوجرسی به‌علت عمل نکردن یا نبودن قطعه اتصال 2 نیوجرسی است.

وی بیان کرد: ممکن است کیفیت قطعه اتصال بد بوده و سریع شکسته یا این‌که قطعه سرقت شده باشد اما به هر حال برای جلوگیری از رخدادهای مشابه باید به چند موضوع توجه کرد.

کبیری تاکید کرد: کیفیت مصالح، تولید وفق استاندارد مربوطه، جانمایی مناسب و متناسب با قواعد کارشناسی، نصب در محل  مورد نیاز با رعایت کلیه اصول فنی نصب،  کسب بازخورد (فیدبک) از نتیجه اقدامات و همچنین اصلاح موارد نقص و تعمیر و نگهداری مداوم مواردی هستند که توجه به آنها برای پیشگیری از حوادث مشابه آنچه شرح آن رفت، ضروری است.

وی افزود: اما باید توجه کرد که همه این موارد باید در کنار هم قرار بگیرد تا یک سیستم خوب و کارآمد به وجود بیاید.

این کارشناس خاطرنشان کرد: سیستم تک بعدی فلج و ناکارآمد است، اگر این موضوع  به‌عنوان درسی اساسی سرلوحه اقدامات قرار عمرانی قرارگیرد مشکلات کمتری به وجود خواهد آمد.

او با بیان این‌که برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه، ابتدا باید تولید با کیفیت باشد، بیان کرد: این امر با مناقصه‌ برگزار شده در ارتباط است یعنی وقتی وزارت راه و شهرسازی مناقصه برگزار می‌کند در مشخصات مناقصه باید همه موارد کیفی درج شده باشد.

به گزارش تین نیوز، این استاد دانشگاه افزود: همچنین برای کسب نتیجه بهتر، مجموعه مشخصات فنی مناقصه باید مورد توجه قرار گرفته و این مشخصات هرچند وقت یک‌بار به‌روزرسانی شود.

به گفته وی برنده مناقصه نیز باید مطابق این مشخصات عمل کرده و مصالح را ارایه کند و دستگاه نظارتی که آن را تحویل می‌گیرد نیز باید بر کیفیت مناسب آن دقت کند.

کبیری تاکید کرد: این نکته را باید در نظر داشت که مشخصات ذکر شده ممکن است هرچند وقت یکبار تغییر کند.

او به نقش مهم طراحی و جانمایی مناسب این تجهیزات نیز اشاره کرد و گفت: طراحی و جانمایی توسط مهندسان مشاور انجام می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این کارشناس افزود: علاوه بر طراحی و جانمایی باید به این نکته هم توجه داشت که نصب درست و مطابق استاندارد این تجهیزات نیز حائز اهمیت است.

کبیری بیان کرد: نباید فراموش کرد که اگر تجهیزات مورد نظر همه معیارهای لازم را داشته باشد اما درست و مطابق استاندارد نصب نشود، همین امر موجب بروز مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: نکته مهم دیگر بازخوردهاست، اگر از اقدامات صورت گرفته، پاسخ مورد نظر دریافت نشد این موضوع نشان می‌دهد اقدام انجام شده دارای اشکال است و باید تغییراتی در آن ایجاد شود.

این کارشناس ادامه داد: همچنین تجهیزات ترافیکی نصب شده نیز همانند هر چیز دیگر، طول عمر داشته و به تدریج فرسوده می‌شوند و باید پس از مدتی اصلاح یا تعویض شوند.

کبیری تاکید کرد: در نهایت باید توجه شود که همه این موارد باید در کنار هم و به صورت مجموعه‌ای و سیستمی دیده شود و هیچ کدام به تنهایی کافی نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سانحه رانندگی نیوجرسی قطعه اتصال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله 

علی سعیدی مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در رسانه ملی گفت: امروز نرخ ارز در مرکز مبادله برای تامین ارز‌های خدماتی به این شرح بود که اسکناس دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۷ هزار تومان و دلار در تالار حواله با نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. اسکناس یورو نیز ۴۶ هزار و ۳۶۹ هزار تومان و در تالار حواله با نرخ ۴۳ هزار و ۲۶۲ مورد معامله قرار گرفت.

سعیدی در ادامه اظهار کرد: در بازار نیمایی هم نرخ به شکل میانگین ۴۱ هزار تومان بود که بر اساس اطلاعات معاملات روزانه حجم عرضه ۳۶۰ میلیون دلار و حجم معامله ۱۶۷ میلیون دلار بود صنایعی که عمدتا این ارز به آنها تامین شد صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات معدنی، منسوجات و... هستند. از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته شده است.

او در ادامه در رابطه با معاملات شمش و طلا در مرکز مبادله هم گفت: در مجموع ۱۰ حراج سکه طلا ۸۵۰۵۸ قطعه ربع سکه، ۱۷۱۴۹ قطعه نیم سکه و ۱۵۵۳۵ قطعه تمام سکه تامین شده است همچنین در ۱۸ حراج حضوری شمش طلا هم ۲۶۴۱ قطعه شمش معامله شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • تامین ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز در مرکز مبادله 
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • نکته/ مصوبه قانع سازی در کنار الزام به حجاب، مثل نوشابه با ساندویچ!
  • نکته/ مصوبه قانع سازی در کنار الزام به حجاب، مثل ساندویچ با نوشابه!
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی