Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در همایش پدافند شیمیایی که صبح امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت:یادی کنیم از هشت هزار شهید و هشتاد هزار جانباز شیمیایی و همچنین شهدای مدافع حرم و امنیت کشور.

وی ادامه داد: موضوع پدافند غیر عامل به عنوان مکمل امور دفاعی کشور بوده و باید مردم بتوانند در شرایط مخاطره و جنگ از خود دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوزه پدافند غیرعامل به صورت تخصصی در حوزه مسائل انسان ساخت بوده و بلایای طبیعی در حوزه سازمان مدیریت بحران و وزارت کشور است. حوزه بحران انسان ساخت با بحران طبیعی فرق دارد، ماهیت حوزه طبیعی ماهیت تهدید یکسانی دارد و تخاصم طبیعی برای از بین بردن انسان وجود ندارد ولی در حوزه بحران های انسان ساخت ماهیت تهدید متفاوت بوده و در راستای تخاصم انسانی بوده و علیه بقای انسان است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: در حوزه بحران های طبیعی می توان با ساخت قوانین و آیین نامه ها از تشدید بحران و یا اثرات آن کاست ولی در حوزه بحران انسان ساخت این گونه نیست چون تکنولوژی متغیر است، از همین رو ماهیت بحران متفاوت است و باید در همه حال برای آن آماده بود.

سردار جلالی افزود: پدافند غیر عامل بر روی بحران انسان ساخت متمرکز بوده و مشکلات و بحران ها را ساخته، کنترل بحران کرده و برای حل و مقابله با آن راه‌حل می یابد. یافته های حوزه پدافند غیرعامل باید با بستر تکنولوژی با بلایای انسان ساخت مقابله کند.

وی اظهار داشت: انگیزه، دشمنی و خصومت در حوزه تهدیدات انسان ساخت وجود دارد که دارای دو مولفه منابع انسانی و شیمیایی وجود دارد که هم باید به تکنولوژی آشنا بود و هم به خصومت انسانی و انگیزه‌های شخصی برای ایجاد بحران مسلط بود برای حل آن چاره جویی کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: امروز در حوزه پدافند غیرعامل باید از تجارب گذشته استفاده کرد و با نگاه تخصصی به آن راهکار جدید بیابیم.در چند سال اخیر هشت حوزه جدید مانند پدافند هسته ای، پدافند اقتصادی ، پدافند مردم محور، پدافند نظامی، پدافند سایبری ، پدافند شیمیایی استخراج شده است.

جلالی بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ ژاپنی ها بودند که از گازهای شیمیایی مانند سارین استفاده کردند و در پایان هم قربانی آن نیز شدند. در دوران جنگ جهانی نیز از سلاح شیمیایی استفاده گسترده شد و از همین رو با پایان جنگ جهانی دوم، عقلای جهان برای مقابله با آن نشست های داشتند و کنوانسیون های را تدوین کردند تا کاربرد سلاح شیمیایی را ممنوع کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند چندین کنوانسیون تدوین و امضا شد ولی در طول تاریخ بارها از سلاح شیمیایی استفاده شد که فاجعه بارترین آن حمله صدام به حلبچه، سردشت و اشنویه بوده‌است.

کد خبر 4761885

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار غلامرضا جلالی پدافند غیر عامل سازمان مدیریت بحران محمدجواد ظریف حسن روحانی مجلس شورای اسلامی جنبش عدم تعهد ایران اسحاق جهانگیری هیئت دولت ایالات متحده آمریکا برجام وزارت امور خارجه محمد جواد ظریف باکو سید عباس موسوی انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در ده شهرستان استان یزد بارش‌های رگباری و بهاری را شاهد بوده ایم که عمده بارش‌ها در ارتفاعات مرکز استان و شهرستان بهاباد رخ داده است. 

وی ادامه داد: بارش‌ها و ورود رواناب در شش محور یزد-طبس، یزد –دربید، یزد- خضرآباد، اردکان –هامانه، بهاباد-بنستان، ببروئیه –ده جمال موجب شد تا برای حفظ ایمنی شهروندان مسدودی مسیر اعلام شود تا رواناب‌ها فروکش کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم وبارش‌های فرا نرمال را در استان یزد داشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیزاین بارش‌ها و سیلابی شدن مسیر بالغ بر شش هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشاورزی، مسکونی و راه‌ها خسارت وارد کرد.

ملک زاده ادامه داد: در سالجاری نیز براساس آموزش‌ها و تدابیر لازم آمادگی دستگاه‌ها را داشته ا یم که با هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی خسارت‌ها بسیار کمتر شده وتاکنون نیز بیشترین بارش‌ها مربوط به تفت با ۵۹ میلیمتر و رودخانه فصلی این شهرستان با دبی ۷۰ متر برثانیه حجم عبور رواناب داشت و این حجم عبور آب پدیده شگفتی است که به خوبی مدیریت شد. 

وی افزود: دوهزار سازه آبی -خاکی برای حفاظت ایمنی شهر‌ها و بخشی برای تقویت قنوات و آبرسانی ایجاد شده است والبته در برخی محور‌ها شاهد واژگونی خودرو‌ها بوده ایم که با امدادرسانی سریع، خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداشته ایم. 

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به تداوم فعالیت این سامانه تا فردا گفت: بیش از ۴۹۰ تیم امدادی و خدماتی در دستگاه‌های مختلف سازماندهی شده اند که گروه‌های جهادی نیز هم در کنار این تیم‌ها در حال آماده باش و خدمت رسانی به همشهریان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی