Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، درخواست تمدید روادید خانواده سه نفری بویان به دلیل داشتن پرونده پزشکی در وزارت بهداشت استرالیا رد شده است. دکتر بویان هشت سال پیش با روادید دانشجویی از بنگلادش به استرالیا آمد و یک سال بعد در سرزمین مادری خود با رباکه سلطانه ازدواج کرد. اندکی بعد رباکه به همسرش در استرالیا پیوست و همان سال پسرشان ادیان در بیمارستان گیلانگ این کشور به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بویان و سلطانه چند ماه پس از تولد پسرشان دریافتند ادیان در بالا بردن سر خود مشکلی کوچک دارد. آزمایش‌ها هم نشان داد این مشکل ناشی از یک فلج مغزی بسیار ملایم است که به دلیل یک حمله قلبی مختصر اندکی پیش یا پس از به دنیا آمدن رخ داده است. با این حال، ادیان در این پنج سال با کمترین مشکل به زندگی خود ادامه داده و فقط گاهی در حرکت دادن دست چپ خود به مشکل خورده است.

بویان دوره کارشناسی را در بنگلادش به پایان رساند و کارشناسی ارشد خود را در کره‌جنوبی گرفت. او سال ۲۰۱۶ در مقطع دکتری از دانشگاه دیکین در استرالیا دانش‌آموخته شد و با همین مدرک می‌توانست روادید اقامت دائم همراه خانواده در این کشور را هم بگیرد اما درخواست او به دلیل مشکل جسمی ادیان رد شد. در استرالیا قانون «مردودی یک نفر، مردودی همه» در بخش پزشکی به شدت اعمال می‌شود.

خانواده بویان اعتراض خود را به رد شدن درخواست روادید اعلام کردند و قرار شد پرونده سلامتی پسر آنها سه سال بعد دوباره بررسی شود. کمیسیون پزشکی نظام بهداشت استرالیا اعلام کرد ادیان همچنان از یک ناتوانی ملایم حرکتی رنج می‌برد و به دلیل دائمی بودن این ناتوانی، نمی‌توان برای او و خانواده‌اش روادید اقامت در استرالیا صادر کرد. مقام‌های استرالیایی معتقدند ادیان با مشکل جسمی خود نمی‌تواند بدون دریافت کمک در مدرسه درس بخواند.

خانواده بویان در آخرین اقدام خود دست به دامان وزیر مهاجرت استرالیا شده‌اند. دیوید کولمن این قدرت را دارد راسا درباره اعطای ویزا به این خانواده تصمیم بگیرد و لازم نیست درباره دلایل اقدام خود توضیح بدهد. خانواده بنگلادشی فعلا به روادید سه ماهه در استرالیا اقامت دارند تا نتیجه پرونده آنها مشخص شود.

کد خبر 461445 برچسب‌ها استرالیا مهاجرت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استرالیا مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر

دانشجویان و کارکنان فعال دانشگاه سیدنی استرالیا یک اردوگاه همبستگی با مردم غزه راه‌اندازی کردند که شامل تظاهرات دانشجویی، چادر زدن و سخنرانی پیرامون فلسطین در محوطه دانشگاه است.

به گزارش الجزیره، این اردوی دانشجویی با بنر‌های بزرگی حاوی نوشته‌های «فلسطین را آزاد کنید» و «از رودخانه تا دریا» مزین شده بود.

گفته می‌شود این اردو با سخنرانی یک فعال دانشجویی در مورد جنگ غزه آغاز شده و در آن دانشجویان از مدیریت دانشگاه درخواست کردند که هر گونه رابطه با اسرائیل را قطع کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشجویان از چندین دانشگاه مختلف استرالیا در این اردوگاه حضور داشتند. 

این اردو در حالی در محوطه دانشگاه سیدنی برگزار شده که طی هفته گذشته، در آمریکا نیز اعتراضات دانشجویی پیرامون جنگ غزه افزایش یافته است. در حال حاضر تعدادی اردوگاه در دانشگاه کلمبیا، ییل و نیویورک برقرار است و پلیس برای دستگیری تظاهرکنندگان به محوطه چندین دانشگاه فراخوانده شده است.  خواسته دانشجویان در این تظاهرات برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، پایان دادن به تامین نظامی رژیم صهیونیستی و قطع رابطه با شرکت‌هایی است که تسلیحات جنگ را تامین می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد