Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@05:36:55 GMT

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات دیواندری

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۳۵۷۹

ششمین جلسه رسیدگی به اتهام‌های مدیرعامل اسبق بانک‌های ملت و پارسیان و ۸ متهم دیگر در شعبه اول دادگاه ویژه جرایم اقتصادی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ششمین جلسه رسیدگی به اتهام‌های مدیر عامل اسبق بانک‌های ملت و پارسیان و ۸ متهم دیگر در شعبه اول دادگاه ویژه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی موحد آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس کیفرخواست اتهام این متهمان، اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تشکیل و سردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه بانک‌های ملت و پارسیان است.

در جلسه گذشته وکیل متهم مهدی فلاحتیان بخش دیگری از دفاعیات را ارائه کرد.

همچنین اسماعیل احدی یکی دیگر از متهمان این پرونده از خودش دفاع کرد و قرار است امروز، وکیل این متهم دفاعیات را ارائه کند.

علی دیواندری، مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت اله باختری، مهدی فلاحتیان، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آشتیانی، وحید نمازی و حسین ابوالحسنی از متهمان این پرونده هستند.

مجید سعادتی، سمانه حضرتی آشتیانی و رحمت اله بختیاری سه متهم فراری پرونده هستند.

بر اساس کیفرخواست؛ فساد در خرید و فروش کشتی، پرداخت وجوه به مهدی فلاحتیان، واگذاری نفت خام به رحمت الله باختری، تحصیل مال نامشروع و موضوع سفر‌های محرمانه در کنار قاچاق حرفه‌ای ارز به ترکیه از اتهام‌های مطرح شده در این پرونده است.

مشارکت در اخلال عمده نظام اقتصادی از طریق تشکیل و سرکردگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت به بانک ملت و پارسیان به مبلغ ۱۶ هزار دلار و مشارکت در قاچاق حرفه‌ای ارز از طریق سفر‌های محرمانه و دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار یورو از طریق شرکت داریس، اتهام‌های علی دیواندری متهم اصلی این پرونده است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیزده آبان اعظم طالقانی شورای عالی اقتصادی گام چهارم شیخ دیاباته روز دانش آموز آنتونیو گوترش دادگاه دیواندری دادگاه سیزده آبان اعظم طالقانی شورای عالی اقتصادی گام چهارم شیخ دیاباته روز دانش آموز آنتونیو گوترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در گفتگوی خبری هفته گفت: نیرو‌های فراجا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در چارچوب قانون، اقدام به اجرای طرح عفاف و حجاب می‌کنند تحت حمایت دستگاه قضایی استان قرار دارند و هر گونه تعرض به آنها پیگرد قانونی و تشکیل پرونده قضایی را در پی خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری با اشاره به اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های حجاب و عفاف افزود: دستگاه قضایی استان آمادگی کامل را برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به این موضوع را دارد و این پرونده‌ها در شعب ویژه رسیدگی خواهد شد.


وی گفت: همه افراد جامعه موظف به رعایت شئونات اسلامی هستند و نهادها، اماکن فرهنگی و تفریحی و اصناف باید اجرای دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر ایجاد محدودیت در ارائه خدمات به افراد متخلف در حوزه عفاف و حجاب را در دستور کار قرار دهند و چنانچه مسئول یا مدیری عمدا در اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین در این زمینه، کوتاهی کند با او وفق مقررات برخورد خواهد شد.

   

دیگر خبرها

  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • نمایش ۴ اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • (ویدئو) رئیس آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد بازداشت شد
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ