Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران لبنانی‌ در طرابلس و صیدا مجددا علیه نظام حاکم این کشور تظاهرات کرده و برخی گروه‌های فعال در اعتراضات خواهان مشارکت در تظاهرات "یکشنبه وحدت" در بیروت شدند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران لبنانی بار دیگر شامگاه شنبه علیه طبقه حاکم و فسادان در کشورشان در طرابلس تظاهرات کردند و خواستار برگزاری تظاهرات امروز (یکشنبه) برای تسریع روند تشکیل دولت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، شهروندان معترض از مناطق مختلف لبنان به طرابلس آمده بودند.

در همین راستاف رغید شهیّب ۳۲ ساله که از شهر "عالیه" به طرابلس آمده بود، خطاب به اهالی طرابلس گفت: به اینجا آمدم تا از شما حمایت کنم، زیرا تنها شما هستید که همچنان انقلاب را حفظ کرده‌اید.

وی افزود: ما با شما هستیم و اگر روز روی زمین نباشیم قلباً از شما حمایت می‌کنیم.

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد که هزاران معترض لبنانی با تجمع در میدان "النور" طرابلس پرچم کشورشان را به احتزاز درآوردند و سرود ملی لبنان را سر دادند.

طبق این گزارش، در جریان تظاهرات همچنین بررسی‌های سیاسی و گفت‌وگوهایی میان استادان دانشگاه و دانشجویان انجام شد.

همچنین، لیلا الفضل ۵۰ ساله که از شهر شیعه نشین النبطیه در جنوب لبنان به طرابلس آمده بود، ضمن اعلام حمایت از معترضان، تأکید کرد: ما احساس می‌کنیم که ملت یک روح واحد هستند و خواسته‌ها، درد و رنج و امید واحدی برای زندگی کردن به دور از تحقیر و ذلت دارند.

شهروندان لبنانی شامگاه گذشته در شهر صیدا نیز تظاهرات کردند.

معترضان در میان استقرار گسترده نیروهای ارتش در چهارراه "ایلیا" در صیدا تجمع کردند و همین مساله منجر به مسدود شدن این چهارراه شد.

شهروندان لبنانی علی‌رغم بارش باران در مناطق "باب التبانه"، "الزاهریة"، "السویقه" و "الجسرین" راهپیمایی کردند و با در دست داشتن پرچم کشورشان خواستار مقابله با فساد در لبنان شدند.

معترضان لبنانی همچنین خواستار برگزاری تظاهرات "یکشنبه وحدت" در میدان الشهدا در بیروت شدند.

در همین راستا، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که حامیان حزب "جریان آزاد ملی" امروز برای برگزاری تظاهرات در حمایت از میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در مسیر کاخ ریاست جمهوری آماده می‌شوند.

روزنامه النهار نیز در این باره نوشت، بیانیه هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که منتشرکنندگان این بیانیه‌ها خواستار برگزاری تظاهرات تحت عنوان‌های مختلف؛ ازجمله "یکشنبه فشار" و "یکشنبه وحدت" شدند.

طبق گزارش النهار، این تظاهرات قرار است که در سراسر لبنان برگزار شود و هدف از آن درخواست برای تشکیل یک دولت "مستقل و توانمند" است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، گروه حقوق بشر عفو بین‌الملل اعلام کرد که فرانسه محدودیت‌هایی را برای ابراز همبستگی با فلسطینیان در غزه اعمال کرده است.
 
در بیانیه شعبه محلی عفو بین‌الملل آمده است که هفته‌های اخیر شاهد محدودیت‌های اعمال‌شده برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین بوده و افراد با اتهام انتشار «تبلیغات تروریستی» مواجه هستند.
 
یکی از مواردی که عفو بین‌الملل به آن اشاره کرد، ممنوعیت کنفرانس برنامه‌ریزی‌شده درباره فلسطین بود که در اوایل ماه جاری توسط انجمن فلسطین آزاد در شهر لیل برگزار شد.
 
مقامات فرانسوی این ممنوعیت را با استناد به نگرانی در مورد «تبلیغات تروریستی» توجیه کردند که توسط مدافعان حقوق به عنوان تلاشی برای خفه کردن گفتمان مشروع در مورد آرمان فلسطین محکوم شد.
 
در میان این تحولات، ماتیلد پانو، یکی از اعضای ارشد پارلمان فرانسه از حزب La France Insoumise (LFI) که به حمایت صریح خود از فلسطین معروف است، فاش کرد که به اتهام تبلیغات تروریستی برای بازجویی احضار شده است.
 
در ایتالیا نیز دانشجویان معترض به جنگ اسرائیل علیه غزه، کنفرانسی که در رابطه با همکاری این کشور با سایر کشورها در زمینه‌های علمی و فضایی با حضور وزرای دولت ائتلاف حاکم برگزار شد را مختل کردند.
 
آنها با حمل پرچم‌های فلسطین، سعی داشتند به سمت محل برگزاری کنفرانس در قلعه والنتینو در شهر تورین راهپیمایی کنند اما نیروهای امنیتی مانع آنها شدند.
 
پلیس تورین اعلام کرد که در این حادثه هفت افسر مجروح شده‌اند. جورجیا ملونی، نخست‌وزیر این کشور همبستگی خود را با نیروهای امنیتی اعلام کرد.
 
وی در شبکه اجتماعی ایکس به شدت معترضان را محکوم و تاکیدکرد که دولت (ایتالیا) در کنار کسانی است که از آزادی و امنیت شهروندانش محافظت می‌کنند.
 

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • گزارش تصویری | دیدار هزاران نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت اسرائیل + فیلم
  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها
  • شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان