Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-24@08:58:54 GMT

مواد غذایی تراریخته عقیم می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۴۵۰۴

مواد غذایی تراریخته عقیم می‌کند؟

مدیرکل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو درباره موادغذایی تراریخته و بحث‌های پیرامون این موادغذایی اظهار کرد: بحث تراریخته و جنجال‌های مربوط به آنها بیش از ۵۰ سال است که که در دنیا مطرح شده است.

به گزارش شریان نیوز،محمد حسین عزیزی، مدیرکل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا از محصولات تراریخته استفاده می‌کنند، گفت: کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، ژاپن، استرالیا، برزیل، هند، بنگلادش، نیوزلند و بسیاری از کشورهای اروپایی با مصرف تراریخته‌ها موافق هستند و به کاشت و مصرف موادغذایی تراریخته اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش‌ها می‌توان گفت که نیمی از کشورهای قاره اروپا موافق مصرف موادغذایی تراریخته هستند.


مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو به موضوع سلامت موادغذایی تراریخته اشاره کرد و گفت: اینکه موادغذایی تراریخته مضر باشد تاکنون به قطعیت ثابت نشده است هر چند مواردی از مضرات آن نیز مطرح شده است.

عزیزی درباره طرح موضوع عقیم شدن با مصرف موادغذایی موضوع ناباروری تصریح کرد: عقیم شدن با موادغذایی تراریخته صحت ندارد؛ بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا که پرجمعیت هستند مثل هند از موادغذایی تراریخته استفاده می‌کنند.

نصب برچسب روی تمام محصولات تراریخته
مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو یادآوری کرد: در بیشتر کشورها که با مصرف موادغذایی تراریخته موافق هستند بر روی موادغذایی برچسب GMO درج می‌شود تا مخالفان در هنگام خرید محصول با اختیار فرآورده مورد نیاز خود را انتخاب و مصرف کنند.

عزیزی در پایان گفت: در ایران دو سال است که بر روی محصولات تراریخته برچسب درج شده است تا مردم بتوانند با آگاهی کامل و اختیار، موادغذایی مصرفی خود را انتخاب کنند.
 

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیطی توسط بازرسین بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات فاقد مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف در سطح عرضه شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و معدوم کردن این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

 

مسگری  اظهار داشت: از عموم شهروندان   درخواست می شود از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی جدا خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام تا به موقع مداخلات لازم صورت پذیرد.

 

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند