Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالفقاری با بیان اینکه در اربعین امسال تنها ۳۱۲ دستگاه اتوبوس کاپوتاژ شدند از کاپوتاژ اتوبوس های خاص کاروان های معلولان و سالمندان در سال آینده خبر داد و گفت: ظرفیت کاپوتاژ ماشین ها امسال ۸۸ دستگاه کمتر از آمار اعلامی ما بود.

«حسین ذوالفقاری» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد کم شدن کاپوتاژ ماشین ها در مرز مهران و پیاده روی سه کیلومتری پس از مرز توسط زوار برای رسیدن به اتوبوس های نجف و کربلا برای عزیمت به عتبات عالیات گفت: ما نمی توانیم منافع عمومی کشور را نادیده بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته بالغ بر سه هزار دستگاه از اتوبوس های کشور در داخل خاک عراق رفتند و به ارایه خدمت پرداختند و نتیجه آن شد که در داخل کشور برای حمل و نقل 10 هزار نفری زوار با مشکل مواجه شدیم. امسال 400 دستگاه کاپوتاژ اعلام شده بود که در مجموع 312 دستگاه ماشین کاپوتاژ شد و این رقم از رقم اعلامی ما نیز 88 دستگاه کمتر بود.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: برای سال آینده نظرمان این است که اگر افرادی به صورت ویژه یعنی کسانی که سن بالا دارند و یا دارای معلولیت جسمی هستند اگر در کاروان های مشخصی قرار بگیرند، می توانیم برای این ماشین ها کاپوتاژ پیش بینی کنیم اما اینکه تنها پنج نفر هستند که در اتوبوس ناتوان و یا کهنسال هستند اما 35 نفر جوان در آن اتوبوس هستند، کاپوتاژ این ماشین مقدور نیست.

 

ذوالفقاری در مورد ارایه خدمات به زائران اربعین در داخل کشور نیز در مورد ازدحام زائران در برخی از شهرها مانند همدان گفت: سرویس های بهداشتی و خدماتی بین راهی یک موضوع همیشگی و سراسری در کشور است که اگر دارای مشکلی هستند، فقط این موضوع مربوط به بحث اربعین نیست. این موارد فقط مختص اربعین نیست و در طول سال مردم در این مسیرها در حال تردد هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: تمرکز ما این است که زیرساخت های تردد زائران از مرزها (خوزستان، کرمانشاه و مهران) را به وضعیت مطلوب تری برسانیم و با کمک خیرین و شهرداری ها اقداماتی را انجام دهیم و بخشی از بودجه زیرساخت ها را نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین می کنیم تا بتوانیم بحث زیرساخت ها را در مرزها تقویت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: موضوع مد نظر سوال شما در مورد خدمات به زائران اربعین در خصوص سرویس های بهداشتی می تواند در سال بعد به استان ها مورد تاکید قرار گیرد که مسیرهای ورودی زائران را نظارت و حداقل آب و جارویی کنند تا مردم بتوانند به راحتی از سرویس های مورد نظر خود استفاده کنند.

 

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شبستان در مورد آمار ثبت نام کنندگان در سامانه سماح و اینکه آیا آماری از کسانی که اقدامی برای ثبت نام در سامانه سماح نکرده اند و به سفر عتبات عالیات عزیمت داشته اند، وجود دارد، گفت: قریب به سه میلیون و 330 هزار نفر به صورت قطعی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند اما تعداد محدودی نیز وجود داشت که در سامانه ثبت نام نکرده بودند و تنها با داشتن گذرنامه از مرز عبور کرده بودند.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که اقدامی برای ثبت نام نکردند در حادثه و یا فوت عادی داشتند که فاقد ثبت نام و فاقد بیمه بودند و البته این افراد درصد بسیار پایینی داشتند اما به هر صورت مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد.

 

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش مان را کردیم تا زوار پس از عزیمت و ورود به کشور دچار مشکل نباشند و تاکید کردیم که زائران برای عزیمت به عتبات عالیات حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند زیرا سفر اربعین دارای مشکلات و مسایل خاصی است که البته از مردم تشکر می کنیم که بالای 90 درصد از زائران موارد اعلام شده را رعایت کردند اما قریب به 250 هزار نفر از زائران تنها با داشتن پاسپورت بدون ثبت نام در سامانه سماح از مرزها عبور کرده بودند./

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان نماز جمعه شهادت امام رضا ع ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی زائران پیاده حضرت رضا ع کاروان زائران پیاده سالروز شهادت امام رضا ع حسین ذوالفقاری اربعین حسینی اربعین ذوالفقاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۴۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت هفتم فروردین ۱۴۰۳ مجموعاً ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۹۷ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۲۲۹ هزار و ۸۸ نفر از طریق فرودگاه، ۴۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۶۱ هزار و ۵۷۷ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ۶ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۲۴ نفر از طریق حمل و نقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

وی با بیان این که در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هفتم فروردین در استان ۵۲ درصد و در مشهد ۵۵ درصد بوده است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به جزئیات اقامت در بخش‌های مختلف گفت: ضریب اشغال در واحدهای اقامتی رسمی استان طی شبانه روز گذشته ۶۶ درصد، واحدهای موقت ۷۵ درصد و اضطراری ۴۸ درصد بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه آمار فوق نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه روزی فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد.

وی خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، توصیه کرد: زائران عزیز قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند، محل اقامت خود را رزرو نمایند. در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6063705

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • بازدید ۵۰ هزار زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر و مسافر به خراسان رضوی
  • اسکان هشت هزار و ۷۰۰ زائر نوروزی در سبزوار