Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست گمرک مرز چذابه با اشاره به مشکلات پیش آمده در کشور عراق، تردد مسافر از مرز چذابه به سمت کشور عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع است، گفت: با این وجود روند صادرات انواع کالاها به عراق دچار اخلال نشده و روند به شکل عادی در حال انجام است. ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی فرهودی در خصوص تردد کامیون‌های صادراتی در مرز چذابه، اظهار داشت: روند صادرات در مرز چذابه عادی است و مانع جدی برای تردد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: در روز پنجشنبه هفته گذشته تعداد 240 کامیون و امروز شنبه نیز بیش از 200 کامیون حامل انواع کالاهای صادراتی تولید شده به سمت کشور عراق صادر شد.

سرپرست گمرک چذابه یکی از موانع مهم صادراتی از مرز چذابه طی ماه های گذشته را محدودیت در میزان تناژ کامیون عنوان کرد و گفت: همزمان با بازگشایی مرز تجاری از بعد از اربعین، سختگیری‌های کشور عراق در این زمینه تا حدود بسیار زیادی رفع شده است.

ستاری در بندرعباس: بیش از 170 شرکت دانش بنیان با گمرک شهید رجایی کار می‌کنندکرمانشاه| صادرات از گمرک پرویزخان 39 درصد افزایش یافته استایجاد گمرک‌های تخصصی اقتصادی از اولویت‌های خراسان جنوبی است

صادرات رب گوجه فرنگی در حجم های متفاوت تا اول دیماه

سرپرست گمرک چذابه همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو به آزاد سازی صادرات رب گوجه در حجم های متفاوت اشاره کرد و گفت: تا پیش از٢ مهرماه امسال این محصول صادراتی تنها در بسته بندی های پنج کیلویی وکمترصادر میشد.

وی ادامه داد: صادر کنندگان تنها تا اول دی‌ماه مهلت دارند که نسبت به صادرات رب گوجه فرنگی در ابعاد مختلف بسته‌بندی اقدام کنند و تمدید این مصوبه بعد از تاریخ اعلام شده، منوط به مجوزهای صادراتی است.

فرهودی یادآور شد: رفع محدودیت بسته‌بندی صادرات کوجه فرنگی به استناد مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور در مردادماه و با موافقت وزارت جهادکشاورزی صورت گرفته است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال حدود٤١ میلیون دلار انواع کالاهای غیرنفتی از پایانه مرزی چذابه به عراق صادر شد.

سرپرست گمرک چذابه  گفت: ساختمانی، تره بار، آبزیان پرورشی، میوه تازه، صیفی جات و برخی اقلام صنعتی وخانگی از مهمترین اقلام صادراتی ایران به عراق از مرز تجاری چذابه است.

انتهای پیام/ ع

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳

تین نیوز

میزان صادرات ریلی راه آهن تهران در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵ هزار تن رسید که این رقم ۱۰ برابر میزان صادرات در مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میزان صادرات ریلی اداره کل راه آهن تهران در یک ماه اول سال ۱۴۰۳ با عبور از مرز ۵ هزار تن رشدی ۱۰ برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

بخش عمده این محمولات که شامل شمش آهن- کلاف مفتول- سنگ نمک و محموله صادراتی ماکارونی است از مرکز لجستیک آپرین (بندر خشک) بارگیری و به مقاصد خود در کشور ترکیه صادر گردیده است.

لازم به ذکر است پیش بینی می شود با رفع موانع حضور گمرک در بندر خشک ریلی آپرین، میزان حمل و نقل ریلی در بخش بین الملل شامل صادرات، واردات و ترانزیت با ادامه روند روبه رشد جهش قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

اداره کل راه آهن تهران دارای سه گمرک با اتصال ریلی مستقیم است که گمرکات غرب و شهریار از طریق ایستگاه نیکپسندی و گمرک بندر خشک آپرین از طریق ایستگاه آپرین به شبکه سراسری راه آهن متصل می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • سهم ۲۵ درصدی تجدیدپذیر‌ها از ظرفیت صادراتی برق کشور
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه