Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمبود نقدینگی در ایلام باعث آن شده است تا برخی از واحدهای تولیدی استان ایلام با تعطیلی اجباری روبه‌رو شوند که نمونه آن کارخانه سولفات پتاسیم شهرستان ایوان است. ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، کمبود نقدینگی، تحریم و نوسانات قیمت و نبود مواد اولیه در استان ایلام موجب آن شده است تا برخی از واحدهای تولیدی استان ایلام با تعطیلی اجباری روبه‌رو شوند که نمونه این تعطیلی اجباری که ناشی از کمبود نقدینگی، تحریم و نوسانات قیمت و نبود مواد اولیه در بازار است کارخانه سولفات پتاسیم شهرستان ایوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که در صورت عمل به اهداف‌ تدوینی رفع موانع و رونق تولید و بهره از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان امیدوار بود که این کارخانه مجدد به عرصه تولید وارد شود و علاوه بر تولید عاملی در جهت رونق اقتصادی استان ایلام و ایجاد اشتغال و مانع از اخراج و بیکاری بیش از 80 کارگر آن شود.

کمبود نقدینگی مهم‌ترین چالش پروژه‌های تولیدی و صنعتی گیلان استکمبود نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی سمنان استوضعیت نامناسب صنایع مازندران در کمبود نقدینگی و رکود

تعطیلی کارخانه سولفات پتاسیم ایوان

کارخانه  سولفات پتاسیم ایوان یکی از مواردی است که در سال رونق تولید به دلایلی از جمله نبود مواد اولیه از ابتدای آبان‌ماه امسال تعطیل شده است.

این کارخانه سالانه 20 هزار تن کود سولفات پتاسیم و 20 هزار تن اسیدسولفوریک تولید می‌کرد و سال گذشته نیز به دلیل آلایندگی مدتی تعطیل شد، حال پس از گذشت یک‌ سال شاهد تعطیلی مجدد این کارخانه هستیم.

نبود مواد اولیه دلیل تعطیلی

امیدعلی سبزی در بیان دلیل تعطیلی این کارخانه اظهار داشت: سال گذشته این کارخانه به‌دلیل مشکلات آلایندگی هوا تعطیل شد که پس از مدت کوتاهی و با برطرف شدن مشکل فعالیت خود را از سر گرفت.

به گفته فرماندار ایوان از ابتدای آبان‌ماه امسال مجدد کارخانه مذکور تعطیل شده که مدیران کارخانه نبود مواد اولیه را از دلایل تعطیلی آن عنوان کرده‌اند و جلسات و نشست‌هایی نیز در این باره برگزار شده است.

تأمین نقدینگی برای تأمین مواد‌اولیه

فرماندار ایوان با بیان اینکه تعطیلی کارخانه سولفات پتاسیم بیکاری 70 نفر از کارکنان را در پی داشته است، گفت: پیگیری‌ها جهت رفع مشکلات این کارخانه در حال انجام است و بر اساس جلسه‌ای که در این رابطه با حضور مسئولان استانی تشکیل شده است. قرار بر این شد که با مساعدت‌های بانکی برخی مشکلات نقدینگی و تهیه مواد اولیه برطرف شود.

تلاش برای پرداخت حقوق معوقه کارگران

وی افزود: در تلاشیم حقوق معوقه 4 ماهه پرسنل این کارخانه پرداخت شود و با توجه به سرمایه‌گذاری بالایی که در این کارخانه صورت گرفته و اهمیت آن در سطح کشور کاملا محسوس است، تلاش می‌شود در آینده نزدیک این کارخانه مجددا به چرخه تولید بازگردد.

درخواست ارائه تسهیلات

مدیرعامل کارخانه سولفات پتاسیم ایوان در روزهای اخیر، نبود مواد اولیه را دلیل تعطیلی این کارخانه عنوان کرد و گفت: درخواست یک هزار میلیارد ریال تسهیلات شده که در صورت تامین اعتبار ظرف مدت 2 ماه کارخانه وارد چرخه تولید می‌شود.

بدون تردید توسعه بخش تولید می‌تواند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی را در پی داشته باشد و رونق تولید که امسال با این شعار نام‌گذاری شده در تحقق اقتصاد مقاومتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند سبب به‌کارگیری نیروهای جوان و پویا شود.

انتهای پیام/ح

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، نورایمانی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: همه مجوز‌های قدیمی باید به مجوز الکترونیکی با شناسه یکتا مبدل شده و کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا ندارند، فاقد مجوز شناخته می‌شوند.

وی افزود: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب و کار‌هایی که این مجوز را نداشته باشند، برای دریافت خدمات از ادارات دولتی و بانک‌ها با مشکل مواجه خواهند شد بنابراین از همه مشاغل می‌خواهیم حتما این مساله را پیگیری کنند.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان با اشاره به آسان بودن ثبت نام به وسیله تلفن همراه تصریح کرد: به نظر می‌رسد که کسبه به اهمیت این موضوع پی نبرده اند و هنوز همراهی لازم صورت نگرفته است. 

نورایمانی ادامه داد: از ۵۱ هزار جواز کسب رسمی ثبت شده در سامانه فقط ۱۰ درصد مجوز الکترونیکی گرفته اند که یزد نسبت به سایر استان‌ها با عقب ماندگی مواجه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • مدیران نگران چه هستند؟
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه