Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک روز پس از اعتراض شدید مسوولان باشگاه ماشین‌سازی تبریز و فدراسیون فوتبال به توهین‌های گروهی از هواداران پرسپولیس به رسول خطیبی، سرمربی ماشین سازی، یک اتفاق تلخ‌تر در تبریز رخ داد.
به گزارش آریا، جمعه دهم آبان یکی از زیباترین بازیهای چند فصل اخیر فوتبال ایران در ورزشگاه یادگار امام تبریز رخ داد، جایی که استقلال موفق شد چهار بر دو میزبان خود تراکتور راشکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازی هیجان انگیز در ورزشگاه پر از جمعیت یادگار امام انجام شد. رفتار گروهی از تماشاگران اما با زیبایی بازی و تصاویر ورزشگاه همخوانی نداشت. همزمان با بازی و پس از دیدار فلیم‌هایی منتشر شد که نشان می داد برخی تماشاگران بازی را رها کردند و شعارهای قومیتی سر می دهند. شعارهای تاسف باری که حتی رسانه های داخلی از نشر آن خودداری کردند.
فراگیرشدن فیلم این شعارها در نهایت باعث واکنش ارکان انضباطی فدراسیون فوتبال و از همه مهم‌تر نهادهای دیگر شد. پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دیشب خبر داد که  مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وقایع اخیر در برخی استادیوم‌های ورزشی از معاون فرهنگی وزارت ورزش خواست هر چه سریع‌تر نسبت به تشکیل کارگروه صیانت از ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در محیط‌های ورزشی اقدام کند.این کارگروه با حضور نمایندگان وزارت اطلاعات، ارشاد اسلامی، صداوسیما، فدراسیون فوتبال، کمیسیون فرهنگی مجلس، نیروی انتظامی، معاونت فرهنگی سپاه و نمایندگان باشگاه‌های ورزشی تشکیل خواهد شد.
امروز صبح هم موضوع به مجلس کشیده شد. نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه از حواشی ایجاد شده در بازی تیم‌های تراکتورسازی و استقلال عذرخواهی کرد و گفت: از هواداران تیم‌ها بخصوص تیم محبوب آذربایجان تراکتور می‌خواهیم به هیچ وجه به قومیت‌ها، فارس‌ها، کردها و گیلک‌ها توهین نکنند.
این احتمال وجود دارد دیگر نمایندگان مناطق ترک‌نشین و کرد‌نشین هم به این موضوع ورود کنند. به هر حال سر دادن برخی شعارها علیه کردها باعث ناراحتی تمامی مردم ایران شده است و همه این اقدام برخی تماشاگرنماها را محکوم کردند.
فدراسیون فوتبال هم سرانجام به این موضوع تلخ واکنش نشان داد و امروز کمیته اخلاق در این باره بیانیه صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است.«با بررسی دقیق مصادیق تخلفات صورت گرفته در هفته ها و بازی های اخیر از جمله مواردی که شامل بر هتک حرمت و حیثیت هر فرد یا شخصی در حوزه داخل و یا خارج از فوتبال بوده همچنین مسائل، شعارها و اقدامات غیر ورزشی که متاثر از عوامل سیاسی و یا قومی و نژادی بوده باشد در این حوزه برخورد قاطع صورت می گیرد.» این کمیته عنوان کرده این ناهنجاری ها توسط گروهی معلوم‌الحال صورت گرفته است.
سردادن این شعارهای ضدملی بدون سابقه نیست و حالا به نظر می‌رسد یک زنگ خطر جدی برای ورزش کشور به صدا در آمده است. سوءاستفاده از فضای ورزشگاه برای سردادن شعارهای نژادی و ضد ملی همه را نگران کرده است و باید دید برای مقابله با این بحران چه تدابیری در نظر گرفته خواهد شد؟
در گام اول معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از دستگیری 7 تماشاگر بازی تراکتور استقلال خبر داد. حسین ذوالفقاری  درباره‌ی رسیدگی به شعارهای غیر فوتبالی برخی تماشاگران بازی استقلال – تراکتور اظهار کرد: «7 نفر تاکنون بازداشت شده‌اند که آنها حرکت خارج از عرف فوتبال انجام دادند که البته تعدادشان هم خیلی کم بود. دستگاه اطلاعاتی انتظامی و قضایی هم پیگیر  3-4 نفری هستند که آنجا مطلبی نوشته بودند.»

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ورزشگاه یادگار امام تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با اعلام کمیته اخلاق، رضا فتاحی – مدیر (سرپرست) تیم فوتبال سپاهان اصفهان جهت ادای پاره‌ای از توضیحات روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه باید در محل این کمیته حضور داشته باشد.

عدم حضور مانع از برگزاری جلسه رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود.

کد خبر 6086161

دیگر خبرها

  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • لزوم اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام (ره) اصلاح شود
  • مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز اصلاح شود