Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ در دهه گذشته، تمایل شدید مردم هند به خرید طلا و جواهرات، به تنهایی یک‌چهارم تقاضای جهانی طلا را تشکیل می‌داد. از آن زمان تا کنون، میزان تقاضا برای طلا در این کشور، حدود 24 درصد کاهش پیدا کرده است.

یکی از کارشناسان اذعان داشت که این مسئله، بیشتر به دلیل تغییرات جمعیتی بوده و خطری برای کل بازار محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابل ذکر است که دو سوم از طلای هند، توسط روستاییان، به منظور سرمایه‌گذاری و همچنین مصارف زینتی و سنتی خریداری می‌شود.

گفتنی است که امروزه، بسیاری از بزرگسالان روستایی صاحب حساب بانکی شده‌اند، همچنین به دلیل گسترش استفاده از تلفن‌های هوشمند و مشاهده مد و فرهنگ‌های به روز نقاط مختلف جهان، تقاضا برای طلا به طور مداوم در حال کاهش پیدا کردن است.

در نمودار ارائه شده، میزان تقاضا برای طلا در مناطق مختلف جهان را مشاهده می‌کنید؛

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا قیمت طلا هند خرید طلا بازار جهانی طلا تقاضای جهانی طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اونس جهانی عامل اصلی نوسان بازار طلا و سکه در داخل

مدیر یک صرافی در تهران گفت: طلای جهانی سقف قیمت قبلی خود را شکست و امسال یک جهش ناگهانی را تجربه کرد که همین موضوع تاثیر به سزایی بر رشد نرخ طلای جهانی و به تبع آن رشد نرخ طلا در داخل کشور گذاشت. - اخبار اقتصادی -

کیوان اردوخانی، مدیر صرافی در تهران با اشاره به روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی و تاثیر آن در بازارهای داخل به خبرنگار اقتصادی تسنیم گفت: طلای جهانی سقف قیمت قبلی خود را شکست و امسال یک جهش ناگهانی را تجربه کرد که همین موضوع تاثیر به سزایی بر رشد نرخ طلای جهانی و به تبع آن رشد نرخ طلا در داخل کشور گذاشت.

وی ادامه داد هرچند با افزایش قیمت طلا و سکه در بازار مواجه هستیم، اما شاهد جهش تقاضا در این بازار نیستیم و به‌نظر می‌رسد مردم نیز متوجه شده‌اند که قیمت‌ها و نوسانات بازار شرایطی هیجانی را سپری می‌کند.

این مدیر صرافی بر این موضوع هم تاکید کرد که افزایش قیمت جهانی و ریسک خطرات احتمالی جنگ و اخبار سیاسی منطقه باعث شده که قیمت ها به دلیل افزایش انتظارات تورمی بالا برود و اگر آرامش نسبی را در منطقه شاهد باشیم باید منتظر افت محسوس قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز باشیم.

اردوخانی در پایان عنوان کرد: با توجه به شرایط منطقه و بین‌الملل، احتمالا اونس جهانی روند افزایشی خود را در روزهای آتی نیز طی خواهد کرد که این امر می تواند بر بازارهای طلا در همه کشورها از جمله ایران تاثیر گذار باشد، اما بعید است که این روند در بلندمدت ادامه دار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد/ کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار
  • اونس جهانی عامل اصلی نوسان بازار طلا و سکه در داخل
  • طلای جهانی دوباره پر کشید
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • تقاضای جهانی فولاد دستخوش تغییر شد
  • ترس رژیم صهیونیستی عامل افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • افت رشد تقاضای جهانی طلای سیاه