Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، صبح امروز، 12 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران در اردبیل، با تبیین ویژگی‌های دوره نوجوانی، اظهار کرد: نوجوانی، پایان دوره بی‌دغدغه کودکی و ورود به بزرگ‌سالی است که لزوم برخورد ظریف و آگاهانه با مسائل رشدی و ویژگی‌های این دوره را بیش از پیش نمایان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به بحران هویت این نسل و تغییرات سریع رشدی در ابعاد جسمانی، شناختی، اخلاقی و اجتماعی نوجوان در شرایط کشمکش بین استقلال و وابستگی و طغیان علیه مراجع قدرت قبلی(والدین و مربیان) تصریح کرد: نوجوان به دنبال پاسخ به سؤالاتی از قبیل من کیستم؟ الآن کجا قرار دارم؟ هدف من در آینده چیست؟ و... بوده و بنیان‌های هویتی و نظام ارزشی و تفکر استدلالی و انتزاعی‌اش شکل می‌گیرد.
احدزاده نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شکل‌دهی به شخصیت نوجوانان و تقویت بنیان‌های فکری آن‌ها را یادآور شد و تأکید کرد: کانون مهم‌ترین و اصیل‌ترین نهاد فرهنگی است که به مسائل رشدی به ویژه در زمینه‌ی تقویت مهارت‌های زندگی و شهروندی با رویکرد شکوفایی استعداد‌های این نسل تلاش می‌کند و نتایج حاصله در فستیوال‌های بین‌المللی و کشوری نشان از موفقیت‌های روزافزون در توسعه و رشد خلاقیت‌های این نسل دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در خصوص آسیب‌های ناشی از شبکه‌های اجتماعی هم گفت: در پیدایش شبکه‌های اجتماعی و فرهنگ وارداتی ناشی از ورود فناوری‌های نوین، خانواده‌ها نقشی ندارند، اما با ارتقای دانش والدین، مربیان و متولیان، می‌توان نسبت به کاستن از آسیب‌های احتمالی برنامه‌ریزی داشته باشیم.
وی ادامه داد: در این مسیر باید به سه اولویت اساسی تنظیم رژیم مصرف رسانه‌ای، وضع قوانین زمانی استفاده از رسانه(تهیه جدول مصرف و قرارداد حدودوثغور برای این کار) و نهایتاً وساطت فعال در ملاحظات محتوایی در صیانت از کودکان و نوجوانان آنلاین همت گماشت.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به رویکرد جامع اخیر کانون در تشکیل انجمن‌های مختلف اشاره و عنوان کرد: راه‌اندازی انجمن‌ها و برگزاری کارگاه‌های مختلف مهارت مثبت زندگی با شعار «آینده ساختنی است»، باهدف جذب نوجوانان و اعضای ارشد کانون از اهم اقدامات انجام‌شده در این راستا است.
احدزاده با قدردانی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و صداوسیمای استان در همراهی و همکاری با کانون و توجه به نسل کودک و نوجوان، افزود: تولید ۳۳ برنامه رادیویی و تلویزیونی در راستای معرفی نوجوانان موفق، گام بزرگی در توجه به این نسل و فعالیت‌های کانون است و این همکاری‌ها در توسعه شاخص‌های فرهنگی اجتماعی استان و تربیت نسلی خلاق، نقش‌آفرین می‌باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن نوجوانان کودکان بحران هویت کارگاه آینده مهارت مثبت زندگی فرهنگ اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از امروز ۳۰ فروردین تا یک شنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت چهار روز با اجرای برنامه‌های مختلف شاد میهمان کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار شهرستان خرم آباد خواهد بود.

محله پاچنار و آبشار طلایی (۹ دی) خرم آباد از جمله محله‌هایی بود که امروز میزبان تماشاخانه سیار کانون بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • برگزاری سلسله نشست‌های هفتگی خانواده در کانون پرورش فکری کرمانشاه
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان