Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رضا کریمی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و تبریک پیشاپیش روز ۱۳ آبان گفت: تحقق عدالت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. در کنار هشیاری در مقابل دشمنان استعمارگر غرب و شرق باید مراقب دشمن اصلی امروز یعنی ناعدالتی و تبعیض باشیم. درد تبعیض و ناعدالتی از درد فقر و نداری بیشتر است ناعدالتی در توزیع امکانات آموزشی، فرهنگی، درمانی و خدمات رفاهی باور‌ها و اعتقادات را می‌سوزاند؛ کمر شرافت را می‌شکند و موجب فروپاشی بنیان‌های اجتماعی و سیاسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اختلاف طبقاتی را غیر طبیعی خواند و گفت: تبعیض‌ها طبیعی نیستند سیاسی هستند. شرایط سیاسی باعث بروز ناعدالتی و تبعیض شده است هیچ کدام از ما نباید به قیمت ظلم به دیگران کسب منفعت کنیم. بلکه باید به جای بی توجهی به تعبیض‌ها در راستای ریشه کن کردن آن‌ها تلاش کنیم. زیبنده نظام اسلامی نیست که در ایجاد زیر ساخت‌های اقتصادی و عمرانی با عدالت برخورد نکرده و یا در پرداخت‌های بین سازمانی عدالت رعایت نشود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد پرداخت‌های سازمانی تاکید کرد: سازمانی همچون وزارت آموزش و پرورش که عهده دار وظیفه خطیر تعلیم و تربیت است و یا پرسنل وزارت جهاد کشاورزی که وظیفه حمایت و هدایت تولید کنندگان را دارد با مسئله ناعدالتی در پرداخت مواجه هستند. این در حالی است که شرکت‌ها و موسسات دیگر حقوق چند برابری دریافت می‌کنند.

کریمی با بیان این که «این روز‌ها همه از جنگ اقتصادی حرف می‌زندند» اظهار کرد: در میان این افراد مدیرانی که در به وجود آمدن وضعیت فعلی سهیم هستند می‌درخشند. این کشور مدیرانی می‌خواهد که کار کنند نه حرافی. مدیرانی نمی‌خواهیم که برای افتتاح یک پروژه خیز بردارند و دنبال دوربین باشند. کشور چقدر باید برای دیده شدن این افراد هزینه پرداخت کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید به شیوه مدیریتی حضرت علی (ع) گفت: مگر می‌شود رزمندگانی در جنگ سخت اقتصادی برای آزاد کردن محور عملیاتی روی مین بروند و افرادی که در روز روشن درآمد ناصواب کسب کنند و امکانات آن چنانی برای خود فراهم کنند؟ قرارگاه اقتصادی کشور، ساختار اقتصادی جدید فرماندهان متخصص و جوانان با انگیزه و برنامه مدون اقتصادی دقیق می‌خواهد.

کریمی ضمن تاکید به برنامه دقیق اقتصادی اظهار کرد: باید با اصلاح نظام مالیاتی و بانکی، جراحی کامل اقتصاد را شروع کرده و از عناصر فاسد کننده اقتصاد پیشگیری کنیم. مگر می‌شود با همین روند کنونی و سود‌های مرکب کثیف شرایط اقتصادی را تغییر دهیم؟ ۴۰ سال است که کالا‌هایی را وارد و به واسطه آن ارز و سرمایه از کشور خارج می‌کنیم. شورای هماهنگی اقتصاد کشور باید به جای تصمیمات لحظه‌ای و شبانه روزی مانع صادرات محصولاتی شود که امکان تولید آن در داخل وجود دارد. این کار را می‌توان با وارد کردن تکنولوژی و دستگاه‌های سازنده تسهیل کرد.

کریمی در پایان نطق خود خطاب به وزیر ارتباطات گفت: به جای اظهارنظر‌های شائبه آور شرایطی را فراهم کنید که از فرآیند تخلف شرکت‌های خاص پرده برداری شود. چرا فضای مجازی را بستید که هزینه هنگفت استفاده از فیلترشکن را متقبل شوید؟

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فضای مجازی فیلترشکن فیلتر 13 آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس، بابک نگاهداری در حاشیه نشست دبیرخانه دائمی مقابله با فقر، فساد و تبعیض، به راهکار‌هایی برای محافظت مالی در برابر مخارج کمرشکن سلامت در ایران اشاره کرد و گفت: این مخارج به دلیل بالا بودن سهم پرداخت هزینه‌های سلامت از جیب مردم، پایین بودن ظرفیت درآمدی خانوار، ضعیف بودن سازوکار‌های پیش پرداخت و تجمیع ریسک در تأمین مالی مراقبت‌های سلامت، ایجاد می‌شود.   وی افزود: کشور‌ها می‌توانند از طریق گسترش طرح‌های مبتنی‌بر پیش‌پرداخت و کاهش سهم پرداخت از جیب، احتمال بروز هزینه‌های کمرشکن خدمات سلامت را کاهش دهند. البته در کنار آن نیاز است که بسته مزایای بیمه‌های سلامت و عمق پوشش خدمات نیز مورد توجه قرار گیرد.    رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی، در زمان مناسب برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند، گفت: به همین دلیل این گروه ها ممکن است که با مخارج کمرشکن سلامت مواجه نشوند که این موضوع در محاسبات مخارج کمرشکن سلامت در نظر گرفته نمی‌شود.   وی افزود: بنابراین موضوع مهم در هنگام بررسی روند مواجهه با مخارج کمرشکن سلامت، روند بهره‌مندی از خدمات سلامت است.   نگاهداری گفت: براساس آمار منتشر شده، در سال ۱۴۰۰، خانواده‌های ایران به میزان ۲.۴۲ درصد با هزینه‌های کمرشکن سلامت مواجه شده اند که این میزان با هدف تعیین شده در برنامه ششم، یک درصد فاصله دارد.   وی افزود: بنابراین، باوجود تأکید بر محافظت مالی از خانوار در برابر مخارج کمرشکن سلامت در قوانین برنامه‌های پنجساله و سیاست‌های کلان سلامت کشور طی سال‌های گذشته، این هدف محقق نشده است.   رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه دلیل اصلی عدم تحقق سلامت در کشور، بالا بودن سهم پرداخت از جیب خانوار در هزینه‌های سلامت است، گفت: پایداری و افزایش منابع مالی در دسترس عاملی مهم برای کاهش پرداخت از جیبِ هزینه‌های سلامت است.    وی افزود: همچنین سیاستگذاری ها برای کاهش هزینه‌های این بخش، نیازمند راهبرد‌هایی برای بهبود همکاری بین بخش‌های مرتبط از طریق تعیین اهداف و ایجاد چشم انداز مشترک است.   نگاهداری گفت: در این راستا لازم است که نقش متولی گری وزارت بهداشت تقویت شده و سازوکار‌های نظارت و ارزیابی سیاست‌های حمایتی طراحی شود.    وی با اشاره به نقش رسانه‌ها و اراده مسئولان در کاهش هزینه‌های سلامت، اظهار داشت: ارائه دهندگان خدمات باید در امر سیاستگذاری های این عرصه مشارکت داشته باشند تا سیاست‌ها و تصمیمات کلان، در جامعه هدف، اثرگذار باشد.    رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: پیش بینی تغییرات آینده بخش سلامت و برنامه ریزی برای مراقبت‌های سلامت مورد نیاز و آگاهانه تصمیم گرفتن درباره این موضوعات، از دیگر ملزومات کاهش هزینه‌های سلامت در کشور است.    وی با اشاره به اهمیت بازنگری و بازتعریف سیاست‌های حمایتی برای کاهش هزینه‌های سلامت اظهار داشت: در این زمینه باید مداخلات هدفمند برای افزایش محافظت مالی از گروه‌های کم درآمد و آسیب پذیر در برابر هزینه‌های کمرشکن سلامت صورت گیرد.    نگاهداری گفت: ایجاد نظام داده‌ای پویا و به روز جهت ارزشیابی شاخص‌های تأمین مالی نظام سلامت کشور و آگاهی از تغییرات آینده بخش سلامت و مراقبت‌های سلامت نیز در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها
  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳
  • همه مسیر‌های هوایی کشور باز است
  • شرکت فرودگاه‌ها: همه مسیرهای هوایی کشور باز است
  • پاسخ به چند شبهه فضای مجازی درباره حملهٔ تنبیهی به اسرائیل
  • با کسانی که در فضای مجازی، امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهند، برخورد می‌شود
  • برخورد با کسانی که در فضای مجازی امنیت روانی مردم را هدف قرار می‌دهند
  • پاسخ به ادعایی در فضای مجازی/ آیا گرد و خاک شدید به ایران می آید؟