Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@14:36:30 GMT

بیش از ۶۰۰۰ موقوفه در آذربایجان غربی ثبت شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۶۲۳۹

بیش از ۶۰۰۰ موقوفه در آذربایجان غربی ثبت شده است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: بیش از ۶۰۰۰ موقوفه در استان ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام ناصر جوانبخت در همایش یاوران وقف که در سالن جلسات اداره برق برگزار شد، افزود: بیش از ۳۸ هزار رقبه و بیش از ۶۰۰۰ موقوفه در استان ثبت شده است.

حجت الاسلام جوانبخت باتاکید بر اینکه حدود ۶۰۰ وقف جدید طی ۴سال اخیر به موقوفات استان اضافه شده است، تصریح کرد: در طول ۴ سال گذشته ۴۷ میلیارد تومان از موقوفات متصرفی و غیر متصرفی درآمد حاصل شده و ۱۰ میلیارد تومان درآمد نیز از نذورات مردمی استان  حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از مجموع درآمد موقوفات استان، مبلغ ۵۳ میلیارد تومان صرف درمان،آموزش و تحصیل مردم استان شده است. 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بحث اخذ سند مالکیت موقوفات اولویت اصلی اداره کل اوقاف استان است، افزود: تا سال ۸۸ در طول ۸۰ سال گذشته تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ موقوفه و رقبه استان دارای سند بود اما در طول ۴سال اخیر بیش از ۱۸ هزار رقبه و موقوفه استان سند دار شد  که ۸۳ درصد رقبه و موقوفات متصرفه استان را شامل می شود.

مدیر کل اوقوف و امور خیریه آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه حداقل ۹۰هزار مسجد و ۲۵ درصد از مراکز درمانی کل کشور موقوفه هستند،اظهار کرد: نهاد وقف به عنوان یک نهاد پشتیبان دین فعالیت می کنند ولی متاسفانه 
طبق آمار سال گذشته بیش از ۶۰ درصد مردم از مسئله وقف بیگانه هستند.

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به اینکه  رشد و گسترش  سنت حسنه وقف  باعث گره گشایی از مشکلات مردم خواهد شد خاطر نشان کرد: نهاد وقف یک نهاد ممتاز دینی بوده و خدمات شایانی در طول دوران مختلف نقش مهمی در حل مشکلات مردم و جامعه ایفا کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبارهای موقتی باران و رعد وبرق در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  براساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با توجه به عبور امواجی  کم دامنه از تراز میانی جو، در دوروز آینده و به ویژه  در ساعات بعد از ظهر شاهد رشد ابر و رگبارهای موقتی باران و رعد وبرق ، در مناطق مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد در برخی نقاط استان خواهیم بود.

از نظر دمایی نیز برای روزهای آتی تغییرات محسوس دمایی در استان پیش بینی نمی شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • فردا قطعی برق در پلدشت
  • رگبارهای موقتی باران و رعد وبرق در آذربایجان غربی
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی