Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکایی ها در راستای دور کردن مردم جهان از حقیقت و معنا و حرکت آنها به سوی زندگی انسان محور، حملات پنهانی ای علیه بنیان های فکری، تاریخ و سبک زندگی ملت ها انجام می دهد تا بتواند سیطره تمام و کمالی بر جهان داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ در شرایطی که دنیا دو قطب سیاسی، اقتصادی و نظامی را تجربه می کرد و در بازه زمانی ای که تمدن غرب بعد از رنسانس و در ادامه آن تجربه انقلاب صنعتی به مردمش آموخته بود که دین نمی تواند برای بشریت در نقش حاکم کارساز باشد ناگهان جریانی شکل گرفت که با تکیه بر مبانی الهی از تشکیل حکومت بر پایه چارچوب ها و احکام دینی سخن به میان آورد و ادعای های تقابلی خود در برابر دو قطب عالم را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب اسلامی نه تنها موازنه ناعادلانه قدرت غرب و شرق عالم را به هم ریخت بلکه توانست دروغ بزرگ غرب به مردمانش را به اثبات برساند و با ارائه حکومتی بر خواسته از دین، در مقابل افکار مستکبرانه  به اصطلاح تمدن غرب قد علم کند. مطمئنا این اتفاق برای تمدن غرب بسیار گران تمام شد و به همین دلیل اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده آمریکا تمام تلاش خود را در راستای عدم قدرت گیری تمدن اسلامی به کار گرفتند.

قطب شرق مدت زیادی را دوام نیاورد و طبق پیش بینی های امام راحل (ره) در توطئه های قطب غربی گرفتار شد و به مرحله فروپاشی رسید اما انقلاب اسلامی لحظه به لحظه تنومند تر شد و حتی با ریشه دوانی در افکار آزادی خواهان جهان جایگاه های محکمی برای خود در اقصی نقاط جهان تعریف کرد. تفکر غرب به سردمداری آمریکا که با کنار رفتن محمد رضا پهلوی بزرگترین قدرت منطقه ای خود را از دست داده بود رسما طرح استعمار نو در ایران را شکست خورده یافت و استعمار فرا نو را در قبال ایران آغاز کرد. با توجه به این که از همان ابتدا قدرت گیری انقلاب اسلامی را خلاف آن چیزی که برای آینده دنیا در راستای دهکده جهانی شدن و تشکیل امپراطوری بزرگ و یک پارچه  تعریف کرده بودند، یافتند، اقدامات خیانت آمیز و جنایت کارانه خود را آغاز کردند.

کودتا ها، جاسوسی ها، تحریم ها، حمایت از بانیان ترور در ایران، حمایت از رژیم بعثی عراق در حمله به ایران، حذف نیروهای انقلابی، کشتار مردم و بسیار اقدام دیگر که مجموعه ای از قدم های بلند آمریکا در مسیر تقابل با جمهوری اسلامی بوده است، شکل گرفت. البته باید گفت که جنایت ها و خیانت های آمریکایی نه فقط در قبال نظام جمهوری اسلامی بلکه در مورد تمامی کسانی که به عنوان مزاحم شناخته می شدند عملیاتی می شد؛ حال می خواست از حامیان نظام اسلامی باشند و یا سرخ پوست و یا سیاه پوستان ساکن در قاره آفریقا.

اما آنچه که در مجموعه خیانت های آمریکایی مغفول می ماند، نگاه و توجه به خیانت های پنهان آمریکایی هاست که در کنار اقدامات ظاهری و در راستای استعمار فرانوی خود به کار گرفته اند. باید گفت یکی از اصلی ترین محور های خیانت پنهان یک کشور در حق کشوری دیگر تهاجم نرم به پایه های فکری و سبک زندگی مردمان یک جامعه است. دروغ پردازی، شایعه سازی، تخریب اعتقادی، تحریف تاریخی، بیان مطالب بدون سند و تهاجم امپراطوری رسانه ای از جمله خیانت هایی است که می توان به عنوان زیر مجموعه های اصلی این نوع از حمله نام برد.

دور کردن مردم از معنا و حقیقت نمونه ای از خیانت پنهان آمریکا

همان طور که ذکر شد این را باید دانست که این سبک از خیانت ها تنها در قبال جمهوری اسلامی نبوده و نیست بلکه در قبال هر جریانی که سعی بر مقاومت در مقابل تفکر مدرنیته داشته باشد، اتفاق می افتد. آمریکایی ها نیاز دارند که دنیا را سرگرم ظواهر خود ساخته سازند تا دیگر نیازی به اندیشیدن و فکر کردن نداشته باشد و در کل به این نتیجه برسد که هر چه نیندیشیدن به از اندیشیدن. سرگرم کردن دنیا به ظواهر و دوری از معنا و حقیقت و برنامه ریزی در این جهت یکی از بزرگترین خیانت های پنهان آمریکاست که در حق عوام و حتی خواص جوامع مختلف به کار گرفته شده است تا بتواند به همین واسطه بر دنیا سیطره اقتصادی، نظامی و ... داشته باشد. حال در این میان تفکری که سعی بر این داشته باشد که اندیشیدن و پاسخ گویی به نیاز های روحی و فکری انسان ها را محور کار خود قرار دهد، بزرگترین مزاحم خواهد بود و باید به ناجوانمردانه ترین شکل ممکن با آن برخورد کرد.

دیپلماسی عمومی در راستای تحول در نگرش ملت ها

مطمئنا یکی از اصلی ترین ابزارهای جریان تفکر مدرن به سردمداری آمریکا امپراطوری رسانه ای آن است. اگر بخواهیم این حرکت در قبال جمهوری اسلامی را مورد بررسی قرار دهیم، نگاهی به جریانات رسانه ای آمریکا نشان از تشکیل رسانه های فارسی زبان فراوان و تخصیص بودجه های هنگفت برای این رسانه هاست. از جهتی دیگر  حمایت مالی و محتوایی از میلیون ها سایت و کانال های غیر اخلاقی آن هم به زبان فارسی نمونه ای از همین فعالیت های ضد اندیشه ای است. به عبارتی باید گفت که آمریکایی ها در جهت ضربه زدن به مسیری که تفکر اسلامی در حال طی کردن است استفاده از ترفند دیپلماسی عمومی را به دیپلماسی سیاسی ترجیح می دهند. شاید در ظاهر تلاش های دیپلماتیکی داشته باشند و ژست انسان دوستانه به خود بگیرند اما خوب می دانند تا ریشه ها را نخشکانند نمی توانند تاثیر گذار باشند و به همین دلیل حجم بسیاری از سرمایه گذاری ها را در حوزه ی دیپلماسی عمومی به کارگیری می کنند.

به عنوان نمونه اعتیاد به گوشی های هوشمند در کشور های در حال توسعه و از طرفی در کشور های اسلامی و کشور خودمان نسبت به مابقی کشورها که شاید حتی خود نیز تولید کننده این گوشی ها باشند بیشتر است. به عبارتی این نوع ابزار بهترین فرصت برای ایفای نقش در اذهان و قلوب جامعه خواهد داشت پس نیاز است که بهترین مدل های روز تلفن همراه در دنیا به دست کشور های اسلامی و حتی ایران آن هم در اوج تحریم برسد چرا که این ابزار جزئی از حربه های دیپلماسی عمومی دشمن است.

نگاهی به سبک زندگی دهه شصت در کشور خودمان جلوه ای از زندگی ساده را ارائه می دهد. البته این به آن معنا نیست که مردم علاقه ای برای زیست تجملی نداشتند اما شرایط فکری و سبک زندگی و جو روانی حاکم بر جامعه به کسی اجازه نمی داد که بخواهد جلوه ای از سبک زندگی تجملی را در جامعه ارائه دهد اما تنها با گذر یک الی دو دهه از همان زمان آرام آرام قبح این مسئله شکست و این سبک زندگی حتی در متوسط ترین اقشار جامعه نیز تاثیر گذاشت و امروز می بینیم که همه افراد در تلاشند تا به بهترین شکل خود را به جامعه معرفی کنند. این تحول در سبک زندگی و ادامه حرکتش نمونه ای از تاثیر دیپلماسی عمومی است که دشمنان تلاش دارند به واسطه آن مبنا و آرمان زندگی را در آن تغییر دهند و زندگی خدایی را تبدیل به زندگی انسان محور کنند.

سفارت آمریکا بهترین زمینه برای خیانت و جنایت در کشورها

اگر بخواهیم به خیانت ها و جنایت های پنهان آمریکا بپردازیم، بحث در مورد زمینه ها یکی از اصلی ترین مباحث است که می توان به آن پرداخت. سفارت های آمریکا در کشور های مختلف یکی از محوری ترین این زمینه ها برای پیشبرد اهداف پیدا و پنهان آمریکا در آن کشور است. حال با توجه به اینکه آمریکا از داشتن چنین زمینه ی کاربردی ای در کشور ما محروم است در تلاش است تا از فضاهای دیگر دست به این اقدامات بزند. اگر به حضور تیم ها و گروه های رسانه ای و دانشگاهی در بین جوانان بالاخص دانشجویان بعد از امضای توافق برجام توجه داشته باشیم و یا به مسئله امنیتی جریان محیطی زیستی در کشور نگاهی بی اندازیم، می بینیم که آمریکایی ها به هر طریقی در تلاشند که با اجرایی کردن پروژه نفوذ خود را به اطلاعات جامع و دقیق تری در خصوص ایران برسانند. به عبارتی یکی از بزرگترین خیانت های پنهان آمریکا در حق ملت ها نفوذ در لایه های مختلف سیاست گذاری کشورهاست تا بتوانند به واسطه این حضور اهداف شوم خود را در دنیای امروز به نتیجه برسانند. شاید اتفاقات امروز در عراق و یا اتفاقات سال ۸۸ نمونه ای از همین ایفای نقش است.

خانواده و جمعیت هدف جنایت های آمریکا

نوع دیگری از خیانت های آمریکایی حمله به نهاد خانواده و حتی رشد جمعیت در جهان و ایران است. مهم ترین تخریبی که تفکر مدرن در برنامه خود گنجانده است، تخریب نهاد خانواده و از آن مهم تر، زن، به عنوان محوری ترین عضو حاضر در خانواده و جامعه و زیر سوال بردن عفت و حیای اوست که جریان ظالم و مستکبر عالم به واسطه قدرت رسانه ای و با به کار گیری دیگر ابزار خود در صدد آن بوده اند. چرا که آن ها نیز خوب می دانند که خانواده نه تنها به عنوان محوری ترین بخش تمدن اسلامی بلکه در تمام جهان یکی از اصلی ترین و تاثیر گذار ترین نهادهاست. به عبارتی می توان گفت که خانواده الهی ترین نهاد جامعه است که اعضا با تکیه بر چارچوب های آن از گزند حملات فکری و ضد اندیشه ای در امان هستند پس به همین خاطر است که آمریکایی ها نیاز دارند این مقوله مهم را با آسیب روبه رو کنند و زن به عنوان ریشه ی یک خانواده را به تباهی بکشانند.

در خصوص جمهوری اسلامی بنا بر برخی از گزارش ها شخصی مانند «مسیح علینژاد» برای پیشبرد اهداف مد نظر دشمنان، ۲۳۱ هزار دلار از دولت آمریکا دریافت کرده است. از طرفی پخش تصاویر دیدارهای او با وزیر امور خارجه آمریکا یکی دیگر از اقداماتی است که در راستای یاری او برای نتیجه بخش بودن اعمالش به کار گرفته می شود. البته باید گفت این تنها یک نمونه از هزاران نمونه فعالیت جنایت کارانه آمریکایی ها و در کل تفکر مدرن علیه تفکر و تمدن اسلامی است.

از جهتی دیگر سیاست های خطرناک آمریکایی ها در خصوص رشد جمعیت جهان مخصوصا جمعیت جهان سوم و سیاه پوست یکی دیگر از جنایات آمریکایی هاست. تلاش برای ایجاد فرهنگ تک فرزندی و یا دو فرزندی که در بازه ای از زمان حتی در برنامه دوم توسعه در کشور خودمان نیز گنجانده شد، از جمله سیاست هایی است که می توان به عنوان جنایت های پنهان از آنها نام برد. در بسیاری از مواقع آمریکایی ها برقراری ارتباط تجاری و یا حتی پرداخت وام به کشور های آفریقایی را منوط به استفاده از داروهای سقط جنین و یا عقیم سازی می کنند و به گفته برخی از گزارش ها حتی کمک های بشر دوستانه جمع آوری شده در سطح دنیا نیز به شکل داروهای عقیم سازی و سقط جنین بین نیازمندان توزیع می شود. شاید این سیاست ها با نگاه به رواج برخی از داروها و مواد غذایی در کشور ما نیز قابل رویت باشد.

شاید نگاهی به برخی از سخنان سیاست مداران و به اصطلاح اندیشمندان آمریکایی و تفکر مدرن در این حوزه جالب توجه باشد.

"سام کین" نویسنده و فیلسوف آمریکایی در این‌باره می گوید:«ما باید با وضوح بیش‌تری در مورد روابط جنسی، پیش‌گیری از بارداری، سقط جنین، و ارزش‌های دیگری صحبت کنیم که منجر به کنترل جمعیت می‌شود، چون بحران‌های زیست‌محیطی دلیلی جز بحران جمعیت ندارند. اگر جمعیت دنیا را ۹۰ درصد کاهش دهید، دیگر آن‌قدر، جمعیت نخواهیم داشت که بتوانند آسیب زیست‌محیطی به زمین بزنند.»

«ژاک کوستو» افسر نیروی دریایی، بوم‌شناس، و محقق فرانسوی سال ۱۹۹۱ در مصاحبه با مجله «یونسکو کوریر» درباره لزوم کاهش جمعیت می‌گوید: «خیلی بد است که مجبوریم این را بگوییم، اما جمعیت دنیا باید تثبیت شود و به این منظور، باید روزی ۳۵۰ هزار نفر را حذف کنیم.»

"برتراند راسل" در کتاب "تأثیر علم در جامعه" (۱۹۵۳) می‌نویسد: " «من وانمود نمی‌کنم که کنترل بارداری تنها راه جلوگیری از افزایش جمعیت است. جنگ تا کنون در این رابطه ناامیدکننده ظاهر شده است، اما شاید جنگ باکتریایی مؤثرتر باشد. اگر بتوان در هر نسل، یک بار "مرگ سیاه"

(اشاره به اپیدمی طاعون در قرن ۱۴ که منجر به مرگ ۷۵ تا ۲۰۰ میلیون انسان شد) را در سراسر جهان گسترش داد، بازماندگان می‌توانند آزادانه و بدون این‌که جهان، بیش از حد، پر شود، تولید مثل کنند. سه راه برای ثبات جمعیت یک جامعه هست: کنترل بارداری، کشتن نوزادان یا جنگ‌های بسیار مخرب، و یا بدبخت کردن عموم مردم، به استثنای یک اقلیت قدرتمند.»(*)

این ها همه نمونه هایی از جنایت ها و خیانت های آمریکا در حق بشریت است که یک روز در حق سرخ پوستان و ساکنان اصلی آمریکا و یک روز در حق سیاه پوستان و روز دیگر در حق مردم مظلوم منطقه جنوب غرب آسیا به کار می گیرند.

ملتی که نخواهد معادله ظلم در عالم به نتیجه برسد و در مقابل زورگویی ها و یکه تازی های قدرت های پوشالی ایستاده است. ملتی که از یک تفکر ناب برخوردار است که همین تفکر تن بسیاری از قدرتمندان عالم را به لرزه انداخته است. باید در مقابل این جنایت ها نیز مقاومت کند؛ چرا را که شیاطین انس و جن ساکت نخواهند نشست و از هیچ حرکت غیر انسانی و غیر اخلاقی ای خودداری نخواهند کرد.

(*) نظرات این افراد از پایگاه خبری مشرق برداشت شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده نیرو‌های اصفهانی در جزیره ابوموسی گفت: در سال ۶۷ پس از حمله آمریکا به ناو‌های سهند وسبلان، پاسداران سپاه انقلاب اسلامی با هشت قایق به نیرو‌های آمریکایی حمله و ضربات سهمگینی به نظامیان آمریکایی وارد کردند.


نادعلی براتی افزود: نیرو‌های ایرانی در حالی که فقط سلاح‌های ساده‌ای مثل ار پی جی در اختیار داشتند به تاسیسات، کشتی‌های نفتکش، ناو‌ها و هلی کوپتر‌های آمریکایی حمله کرده و آمریکایی‌ها مجبور شدند برای دور کردن ما از سه هواپیمای پیشرفته بهره بگیرند.


وی که تنها مجروح ایرانی این درگیری است گفت: در این عملیات دو سپاهی به شهادت رسیدند و یک قایق تندرو هدف هواپیمای آمریکایی قرار گرفت


براتی افزود: دراین عملیات یک هلی کوپتر، یک کشتی نفت کش، تاسیسات نفتی مورد بهره برداری آمریکایی‌ها در نزدیکی ابوموسی و یک کشتی باربری نظامی آمریکا منهدم و ده‌ها افسر آمریکایی کشته شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ریشه بحران منطقه، نسل‌کشی و جنایات ترکیبی رژیم اسرائیل است
  • ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • ۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا
  • دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند