Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@13:18:46 GMT

نماد «چهل سالگی شجره طیبه بسیج» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۸۰۸۹

نماد «چهل سالگی شجره طیبه بسیج» رونمایی شد

به گزارش ایکنا از قم، مهدی کبیری، معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی طالب(ع) در امور بسیج امروز 12 آبان ماه در نشستی با اصحاب رسانه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های هفته بسیج امسال مقارن شدن با چهل سالگی انقلاب اسلامی و صدور بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باعث شده تا رسالت ویژه‌ای بر دوش بسیج قرار بگیرد، افزود: بیانیه گام دوم از آن‌جایی ناشی شده که سکان دار اصلی این انقلاب و نظام پس از فراز و نشیب‌های فراوان به بازنویسی تاریخ و آسیب شناسی انقلاب و تدوین و طراحی نقشه راه چهل سالگی انقلاب پرداخته است لذا بیانیه گام دوم تاثیرگذار و تاریخی و مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبیری بیان کرد: رده‌های بسیج اعم از بسیج هنرمندان و محله‌های بسیج و... باید رسالت خود را در قبال این بیانیه بشناسند و به خوبی ادای وظیفه کنند، لازم است از منظر تمدنی به بیانیه انقلاب نگاه کنیم زیرا بیانیه گام دوم نقشه راه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و مقدمه ساز ظهور امام زمان(عج) است و لذا این تمدن در مواجهه با تمدن غربی قرار دارد و سرشاخ شدن تمدن نوین اسلامی با تمدن غربی که رو به سقوط است نیاز به بازنمایی و بازگویی هنرمندانه دارد.

وی ادامه داد: ویژگی خاص هنرمندان این است که هر تمدنی وقتی بروز و ظهور می‌کند از طریق دست و زبان آنان اول دیده می‌شود؛ زمانی که نخبگان تمدن را شرح دادند و آثار خود را مکتوب منتشر کردند فقط بخشی از قشر جامعه این آثار را مطالعه کردند اما سطح عمومی جامعه با آثار هنری ارتباط برقرار کردند.

کبیری با تاکید بر اینکه ابزار هنر نوک پیکان تشکیل تمدن نوین اسلامی است، افزود: تمدن نوین اسلامی خواسته مقام مظعم رهبری در این بیانیه است و در راستای تحقق این تمدن وظیفه هنرمندان بسیار قابل توجه است زیرا می‌توانند مردم را با شاخصه‌های تمدنی آشنا کنند و لذا باید به بیانیه از این نگاه توجه کنند که این بیانیه نقشه راه تمدن نوین اسلامی است، صرفا با آثار مکتوب و علمی نمی‌توان با همه اقشار جامعه صحبت کرد اما با ابزار هنر می‌توان این کار را کرد.

همچنین مجتبی قانونی طراح نشان چهل سالگی شجره طیبه بسیج در این نشست گفت: انجمن هنرهای تجمسی بسیج هنرمندان قم خروجی جز آثار هنری و گرافیکی نخواهد داشت و لذا امسال تصمیم بر آن شد تا نشانی را به بسیج هدیه کنیم تا برای همیشه در کشور باقی بماند.

مسئول انجن هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان قم بیان کرد: برای طراحی این نشان « چهار » عربی و «ج » فارسی با رنگ تربت و خون استفاده کردیم، همچنین با توجه به اینکه امسال به شعار « یار وفادار انقلاب»چندان  پرداخته نشده از این رو در این گرافیک از این شعار استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از اقشار مردم در مسیر حمایت از انقلاب خسته شدند و حمایت آنان کمرنگ شد، افزود: بسیج با تمام مظلومیتی که بین اقشار مختلف داشته «یار وفادار و همیشگی انقلاب» بوده و روز به روز تخصصی‌تر شده تا از یکنواختی خارج شود و به عنوان ارزش در سپاه پاسداران است.

یزدی نژاد مسئول بسیج هنرمندان قم نیز در این نشست با اشاره به اینکه نشان « چهل سالگی بسیح» قرار بر این است که یک نماد ملی شود، بیان کرد: برگزاری جشنواره شعر دانش‌آموزی، جشنواره خوشنویسی، رونمایی از سرود چهل سالگی بسیج، جشنواره سرود، جشنواره هنری و ادبی ققنوس، کارگاه‌های گرافیک، فیلم، نقاشی، عکس و تئاتر، شب شعر و شب خاطره، اکران فیلم‌های روی پرده سینما و تجلیل از هنرمندان بسیجی از جمله برنامه‌های مدون در هفته بسیج است.

یادآور می‌شود، در پایان از «نشان چهل سالگی شجره طیبه بسیج» رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم بسیج چهل سالگی بسیج بسیج دانشجویی بسیج قم خبرگزاری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال

اعظم روانشاد امروز در ضیافت افطار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه الیگودرز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اهالی فرهنگ این شهرستان بیان کرد: هنر می‌تواند والاترین و پیچیده‌ترین مفاهیم عالی را به نسل‌ها و عصر‌ها منتقل کند و هنرمندان نقش مهمی در ارتقای هنر به وضعیت مطلوب دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم گفت: هنرمندان می‌توانند در تحقق شعار سال نقش راهبری داشته باشند.

وی افزود: تعامل بین هنرمندان و مسئولان اصلی‌ترین عامل در راستای ارتقای سطح فرهنگی و هنری کشور است.

روانشاد با بیان اینکه اصحاب فرهنگ، هنر رسانه و حلقه‌های میانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده خود در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری، می‌تواند در ترویج فرهنگ انقلاب و ارزش‌های اسلامی نقش موثری ایفا کند، گفت: امید است هنرمندان ما بتوانند با فعالیت‌های گسترده و تهیه آثار فاخر در بخش‌های مختلف هنری گام موثری در تحقق شعار سال بردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به حضور هنرمندان سرشناس، جوانان و صاحب‌نام در الیگودرز گفت: با هم افزایی باید ظرفیت‌های موجود را ضریب داد و موثرتر واقع شد.

در ادامه این نشست صمیمانه تعدای از هنرمندان و فعالان فرهنگی و قرآنی شهرستان به بیان دغدغه‎ها و مطالبات صنفی خود پرداختند و مسائل و مشکلات پیش روی خود را مطرح کردند.

سلسله برنامه‌های ضیافت افطار اصحاب فرهنگ هنر و رسانه لرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های استان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد، جبهه فرهنگی انقلاب و حوزه هنری در استان اجرا خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۱۲ فروردین روز تولد تمدن و جامعه اسلامی و نفی جامعه طاغوتی است
  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • شهادت قله رستگاری است/ جنگ غزه ماهیت تمدن غرب را نشان داد
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • بسیج اساتید یزد جنایات صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه را محکوم کرد
  • بیانیه بسیج اساتید در محکومیت جنایات اخیر در عزه