Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد از عملیاتی شدن پرداخت مبتنی بر کدهای QR توسط این شرکت خبر داد و گفت: با استفاده از اپلیکیشن ایوا و کدهای QR قابلیت پرداخت بدون حضور کارت آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد مهدی صادق در نشستی خبری با اشاره به پرداخت مبتنی  بر کدهای QR گفت: در حدود یک سال و نیم گذشته و در نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت قابلیت پرداخت بدون حضور کارت با کدهای دو بعدی از سوی شرکت پرداخت الکترونیک سداد ارایه شد و هم اکنون حدود هشت ماه است که این قابلیت پرداخت به صورت آزمایشی ارائه شده و توانسته تا حدود یک درصد از تراکنش‌ها را به خود اختصاص دهد که با فرهنگ سازی امید می‌رود تا حجم این تراکنش‌ها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مدت زمانی که قابلیت پرداخت با کدهای دو بعدی به صورت آزمایشی به مشتریان ارائه می‌شد، مشکلات و نواقص رفع شد و در حال حاضر راهکاری قدرتمند به صورت عملیاتی ارائه شده است.

مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اشاره به نحوه انجام عملیات پرداخت با کدهای QR اظهار داشت:مشتریان با استفاده از یک بارکد دو بعدی و با استفاده از اپلیکیشن ایوا بدون حضور کارت می‌توانند عملیات پرداخت را با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی یا شارژ موجود در داخل کیف پول انجام دهند و رسید نیز قابل چاپ یا ارسال از طریق پیام کوتاه است.

صادق ادامه داد: پذیرندگان  شرکت سداد برای برخوداری دستگاه کارتخوان از قابلیت کدهای QR باید درخواست خود را ارسال کنند تا این روش پرداخت نیز در کنار روش پرداخت با کارت برای آن‌ها فعال شود؛ از سویی دیگر پذیرنده در زمان انجام عملیات پرداخت می‌تواند کد QR دستگاه را پرینت گرفته و مشتری با اسکن آن در اپلیکیشن ایوا  مبلغ قابل پرداخت را وارد کند یا این که در هنگام عملیات خرید پذیرنده مبلغ را وارد کرده و در لحظه یک QR کد با اطلاعات مورد نظر تولید می‌شود که مشتری با اسکن آن در نرم افزار ایوا و سپس وارد کردن اطلاعات کارت بانکی عملیات پرداخت را انجام خواهد داد.

وی در خصوص گسترش این قابلیت پرداخت بر روی سایر سامانه‌های متعلق به بانک ملی ایران تاکید کرد: امکان پرداخت بدون حضور کارت در حال حاضر به صورت کامل با اپلیکیشن ایوا راه‌اندازی شده و  به زودی نیز این خدمت  از طریق پیام رسان بله ارائه خواهد شد.

صادق با بیان اینکه گسترش استفاده این راهکار نیازمند فرهنگ سازی است، خاطر نشان کرد: گسترش راهکارهای جدید پرداختی همچون استفاده از کدهای دو بعدی نیازمند فرهنگسازی و مورد توجه قرار گرفتن از سوی شهروندان است؛ این راهکار می‌تواند خدمات خوبی را به شهروندان با افزایش ضریب نفوذ ایوا ارائه دهد و فرآیند عملیات پرداخت برای مشتریان در زمانی که کارت بانکی خود را به همراه ندارند تسهیل خواهد شد؛ از سویی دیگر پذیرندگان می‌توانند تراکنش‌هایی با مبالغ پایین را با این روش انجام دهند.

با تغییر نظام کارمزد ۲۰ تا ۳۰ درصد تراکنش‌ها به ابزار موبایل منتقل می‌شود

مدیرعامل پرداخت الکترونیک سداد در پاسخ به خبرنگار ایبِنا درباره رشد تراکنش‌های موبایلی و اینترنتی در طول ماه‌های اخیر و توسعه راهکارهای پرداخت مبتنی بر کدهای QR از سوی شرکت‌های پرداخت الکترونیک گفت: راهکارهای پرداخت با کدهای QR یکی از مواردی است که مورد استقبال شرکت‌های پرداخت قرار گرفته و در طول ماه‌های اخیر نیز رشد بسیار زیادی داشته است و اعتقاد دارم با توجه به احتمال بسیار زیاد تغییر نظام کارمزدی، بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ درصد تراکنش‌ها به ابزارهای موبایلی منتقل شود که این تراکنش‌ها در مدل کارمزدی جدید هزینه پاییتری به دنبال خواهند داشت.

وی افزود: در صورتی که نظام کارمزدی تغییر نکند، صرفا از طریق تبلیغات و فرهنگ سازی شهروندان به استفاده از این ابزار استقبال خواهند کرد و عملا شاید نتواند سهم بازار زیادی را به خود از تراکنش‌ها اختصاص دهد اما در هر صورت بازارهای جدیدی را می‌تواند ایجاد کند.

صادق ادامه داد: موضوع تغییر نظام کارمزد مدت‌ها است که مطرح شده و شرکت‌ها نیز پیگیر این موضوع هستند اما با توجه به پیچیدگی گسترده چندان نمی‌توان در مورد آن با قطعیت صحبت کرد؛ امیدوار هستیم که اصلاح نظام کارمزد رخ دهد اما نمی‌توان گفت که تا پایان سال این اصلاح به صورت قطعی انجام خواهد شد.

وی درباره سقف تراکنش‌های با کدهای دو بعدی سداد خاطر نشان کرد: تراکنش‌ها انجام شده از این طریق کانال کدهای QR سقف متغییری دارند و در مقایسه با کارت بانکی سقف خرید ۵۰ میلیون تومانی ندارند چرا که از سوی بانک مرکزی تاکیداتی در زمینه ریسک و محدودیت وجود دارد؛ این روش پرداخت عمدتا برای تراکنش‌های خرد است و تا یک الی دو میلیون تومان سقف دارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: 13 آبان راهپیمایی 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های مساجد سامانه فهما پدافند غیرعامل اربعین حسینی پرداخت الکترونیک سداد پرداخت الکترونیکی خدمات الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

بانک مرکزی اعلام کرد: پیرو بخشنامه شماره ۴۸۶‏/۰۳ مورخ ۰۵‏/۰۱‏/۱۴۰۳ معاون محترم فن‌آوری‌های نوین بانک مرکزی درخصوص افزایش سقف تراکنش‌خرید اشخاص حقیقی، به استحضار می‌رساند هیأت عامل محترم بانک مرکزی در جلسه مورخ ۲۷‏/۱۲‏/۱۴۰۲ با استناد به اختیارات مقرر در ماده (۱۷) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی طی بخشنامه شماره ۳۳۹۴۴‏/۰۲ مورخ ۱۸‏/۰۲‏/۱۴۰۲ که طی آن افزایش آستانه‌های مقرر در دستورالعمل مذکور در حدود شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی به رئیس‌کل محترم بانک مرکزی تفویض شده است، با افزایش آستانه‌های مندرج در مواد (۸)، (۱۰) و (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، به شرح زیر موافقت نمود:

آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری، تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه افزایش می‌یابد.

الزام به تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط و ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی روزانه اشخاص حقیقی از گروه حساب‌های غیرتجاری آنها که تا زمان ابلاغ این بخشنامه برای مبالغ بالاتر از دو میلیارد ریال اعمال می‌گردید، از این پس برای مبالغ بالاتر از چهارمیلیارد‌ریال ضرورت می‌یابد. هم‌چنین در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی مربوط به حساب‌های غیرتجاری اشخاص حقیقی با مبالغ بیشتر از دو میلیارد ریال تا چهارمیلیارد‌ریال، گرچه ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه ضرورت ندارد، لیکن تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط، الزامی است.

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت‌پرداخت و نیز کلیه کارت‌های پرداخت متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه مبلغ دو میلیارد ریال افزایش می‌یابد. کنترل آستانه مذکور در خصوص هر کارت بر عهده مؤسسه اعتباری صادرکننده کارت پرداخت است.

بانک‌ها موظفند، ضمن ایفاد نسخه اصلاحی دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص و نیز ارسال نسخه‌ای از «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره ماده (۷)، تبصره (۲) ماده (۱۰) و تبصره ماده (۱۱) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» که ماده (۴) آن با توجه به تغییرات فوق‌الاشاره مورد اصلاح قرار گرفته است، مراتب را با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۹۶ مورخ ۱۶‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۵‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۶ به تمامی واحد‌های ذیربط آن مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کنند. ‏‏‏‏‏‏

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی