Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:05:17 GMT

شناسایی دقیق خواب آلودگی با هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۸۹۸۳

شناسایی دقیق خواب آلودگی با هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک اکسپلور، فناوری یادشده با بررسی دقیق چشم انسان خواب آلوده بودن یا نبودن فرد را تشخیص می دهد تا از وقوع برخی مشکلات و خطرات جلوگیری شود.

به عنوان مثال این فناوری به افراد خواب آلوده در حال رانندگی هشدار می دهد یا مانع از تداوم کار اشخاصی می شود که از دستگاه های حساسی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواب آلودگی معمولا فرایند تصمیم گیری افراد را به میزان زیادی مختل می کند و از توجه و قدرت حافظه اشخاص می کاهد. از همین رو پی بردن سریع به خواب آلودگی می تواند از وقوع بسیاری از سوانح و تصادف های رانندگی و حوادث شغلی جلوگیری کند.

یکی از قطعی ترین روش ها برای پی بردن به میزان خواب آلودگی افراد بررسی شرایط چشم و نحوه نگاه کردن افراد است. تا به حال برای این کار روش های رایانه ای مختلفی ابداع شده، اما در روش جدید، بررسی آنی حالت چشم با شناسایی سریع موقعیت آن بدون نیاز به دخالت اپراتور انسانی ممکن است.

نکته مهم دیگر دقت بالای الگوریتم هوشمند ابداع شده است. به گفته محققان چینی، خطای این روش در زمینه شناسایی خواب آلودگی  چشم چپ تنها ۰.۶۶ درصد و در زمینه شناسایی خواب آلودگی چشم راست تنها ۰.۷۱ درصد است.

کد خبر 4762256

منبع: مهر

کلیدواژه: هوش مصنوعی چین اختلالات خواب نوآوری شرکت دانش بنیان فناوری نانو هوش مصنوعی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری فضایی موبایل فیس بوک امنیت سایبری امنیت اطلاعات سامسونگ پهپاد خودروی خودران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: با تاکید شهردار تهران مبنی بر جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان از گرمخانه‌های شهر تهران برای حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، جذب این افراد آغاز شده است و پیمانکاران خدمات شهری تاکنون حدود ۷۰ نفر را جذب کردند. رضا محمدی گفت: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه کنند یا با شماره ۵۵۵۳۰۱۲۰ تماس بگیرند. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: این افراد حداقل حقوق ۱۱ و نیم میلیون تومان را دریافت می‌کنند که با مزایا تا ۱۳ و نیم میلیون تومان افزایش خواهد یافت. رضا محمدی گفت: این افراد بیمه هم خواهند شد.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • پاسخ ایران به اسرائیل دقیق و هوشمندانه بود
  • چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • هوش مصنوعی به درمان آلزایمر کمک خواهد کرد؟
  • زباله‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • کارتن خواب‌ها پاکبان می‌شوند
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان