Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@21:55:33 GMT

سامانه املاک و اسکان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۹۱۰۰

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز آمار که با حضور معاونان و همچنین رییس مرکز آمار ایران در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: ضرورت دارد تا به نحو شایسته‌ای به توسعه پایدار توجه و تاکید داشته باشیم و توسعه متوازن را در دستور کار قرار دهیم.  
 
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توسعه پایدار رخ نمی‌دهد مگر آنکه توسعه کشور را از الگوهای تقاضامحوری و پیچش‌های محلی به برنامه محوری تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین معنا که در صورت تحقق برنامه محوری شاهد توسعه متوازن در کشور خواهیم بود.  
 
اسلامی تصریح کرد: در صورتیکه برنامه محوری در دستور کار قرار بگیرد توسعه متوازن رخ می دهد و در عین حال، اولویت ها و نیازهای واقعی شناسایی شده و منابع برای رشد برنامه ها، به هنگام و متوازن ارایه خواهد شد.  
 
عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: وقتی برنامه محوری در دستور کار نباشد و تقاضامحوری ملاک عمل قرار بگیرد هر کسی که پیگیری قوی تری داشت سهم بیشتری خواهد داشت و این مبنای بی عدالتی و عدم توجه به توسعه  متوازن خواهد بود که به شدت با آن مخالف هستیم و جلوی این روند نادرست را می گیریم.  
 
تاکید بر نقش برنامه‌محوری و برنامه‌ریزی در طرح‌های مختلف توسعه‌ای کشور 
 
سیاستگذاری حوزه راه و شهرسازی کشور ضمن تاکید مجدد بر نقش برنامه محوری در شناسایی نیازهای مردم و حل مشکلات و مسائل کشور، گفت: برنامه‌ریزی نیازمند آمار و اطلاعات پایش شده است. این آمار به صورت تحلیلی و همچنین ثبت مبنا قابل دستیابی و احصاست که باید ملاک‌عمل برنامه‌ریزی برای طرح‌های مختلف باشد.  
 
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در برنامه ای که در بدو ورود خود به وزارت راه و شهرسازی ارایه کردم تاکید داشتم که از آنجاییکه وزارتخانه راه و شهرسازی به طور مستقیم با زندگی مردم در ارتباط است باید جهت گیری هایی که در نظام توسعه این بخش انجام می شود برنامه محور و بر اساس اقتضائات توسعه ای کشور و زندگی مردم تنظیم شود.  
 
به گفته اسلامی، حیات و تحقق طرح های سازمانی وزارت راه و شهرسازی و عیار کیفی فعالیت های همکاران بخش های مختلف این وزارتخانه در تحقق  طرح ها بیش از گذشته خود را در تحلیل و ارایه آمار و اطلاعات به روز و واقعی نمایان می کند و به همین جهت آمار و اطلاعات درست باید مبنای فعالیت های پیش رو باشد.  
 
وی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی نیازمند تعهد و هوشمندی سازمانی است، تصریح کرد: باید وزارتخانه راه و شهرسازی به وزارتخانه ای هوشمند تبدیل شود و تحقق این مهم با پایدارسازی آماری محقق خواهد شد.  
 
تاکید بر اصلاح فرآیندها
 
وزیر راه و شهرسازی در عین حال بر اصلاح فرآیندها تاکید دوباره‌ای کرد و توضیح داد: در وزارتخانه راه و شهرسازی انواع و اقسام سامانه‌ها، تعریف و ایجاد شده که باید یکپارچه و نظام‌مند شده و توسعه یابد.  
 
اسلامی تصریح کرد: باید ساماندهی اساسی در آمار و اطلاعات ثبتی در وزارتخانه راه و شهرسازی انجام بگیرد. بدین‌معنا، مواردی که به صورت دستی در سامانه‌های مختلف وارد می‌شود علاوه بر یکپارچه شدن باید به صورت مکانیزه و هوشمند شود.  
 
وی ساماندهی، یکپارچه شدن و همچنین به روزآوری آمارها را در حوزه شهرسازی و در تهیه طرح‌های جامع شهری، ضروری دانست و بر آن تاکید کرد.  
 
عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: اگر سرانه‌ها و آمارها واقعی، به‌روز و صحیح باشند مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح جامع مسکن و دیگر طرح‌های راهسازی و حمل و نقل بر اساس تقاضای واقعی و رو به رشد خواهند بود و برنامه‌ها بر اساس نیازهای واقعی در دستور کار قرار خواهند گرفت و در عین حال شاهد رشد کمی و کیفی در تمامی حوزه ها خواهیم بود.  
 
اسلامی تاکید کرد: بدون سیاست پابرجا و برنامه مدون، توسعه پایدار ایجاد نخواهد شد. اگر نوسان وجود داشته باشد و تغییر مسیرهای مداوم صورت بگیرد توسعه پایدار محقق نمی‌شود.  
 
وی با ارایه نمونه‌ای خاطرنشان کرد: چنانچه حمل و نقل هوایی در نظام جامع آماری اجرا شود، بر اساس تقاضامحوری و اقتضائات جامعه است و شاهد تضاد در برنامه ریزی ها و نیازهای جامعه نخواهیم بود.  
 
اسلامی  در عین حال گفت: در صورت برنامه محوری، از ظرفیت های موجود در وزارت راه و شهرسازی به صورت عادلانه تری استفاده می شود و نظام بهینه ای ایجاد خواهد شد که هم مزیت اقتصادی بهره برداران را مدنظر قرار می دهد و هم برای مردم رفاه ایجاد خواهد کرد.  
 
وزیر راه و شهرسازی، تنش‌ها و مشکلات متعدد سال‌های گذشته را به نبود برنامه‌محوری مرتبط دانست و افزود: برنامه، آمار و نظام برنامه‌ریزی برای مدیران ارشد و حتی میانی به عنوان بشیر و نذیر است. بدین‌معنا با ارایه آمار واقعی و به روز، مدیران ارشد به جای سوزندان فرصت‌ها و تحلیل منابع، اهداف توسعه واقعی را محقق خواهند کرد و در آن راستا گام برمی‌دارند.  
 
اسلامی تصریح کرد: نیاز است تا مدیران وزارتخانه راه و شهرسازی در جهت توسعه برنامه محوری حرکت کنند و از آمار و اطلاعات پایش شده در جهت توسعه محوری، گام بردارند.   
 
وی به تکالیف سازمانی وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و با ارایه نمونه‌ای گفت: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بنادر کشور و همچنین سایر بخش ها باید اطلاعات در سامانه آمار ثبت شوند و هیچگونه تاخیری در این خصوص پذیرفته نیست.  
 
اسلامی خطاب به سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و همچنین فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اعلام کرد: باید اهتمام بیشتری از سوی سازمان ها و شرکت ها در جهت ثبت اطلاعات آماری در سامانه آمار وجود داشته باشد و اینکار باید هرچه سریعتر انجام شده و اطلاعات و آمار به سامانه آمار وزارتخانه منتقل شده و به روزرسانی انجام شود تا به صورت جامع مورد بهره برداری قرار بگیرد.  
 
وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه اندازی سامانه املاک و اسکان و اهمیتی که این سامانه برای ثبت آمار دقیق خانه های خالی دارد، گفت: درست است که قانونگذار به درستی وزارت راه و شهرسازی را برای راه اندازی سامانه املاک و اسکان انتخاب نکرده است زیرا تمامی اطلاعات راه اندازی سامانه در اختیار این وزارتخانه نیست و کاری فراوزارتخانه ای محسوب می شود. اما در عین حال با توجه به اینکه قانون این تکلیف را برعهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته است باید هرچه سریعتر اینکار توسط وزارت راه و شهرسازی و با همکاری سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه های مرتبط انجام شود.  
 
اسلامی افزود: امیدواریم تحولی که در ساختار آمار و برنامه‌ریزی در وزارتخانه راه و شهرسازی ایجاد شده ادامه یابد و بتوان تراز وزارتخانه را در ارایه آمار و اطلاعات درست به تراز برنامه محوری حداکثری برسانیم.  
 
وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در سال‌های گذشته اقدامات به صورت واگرا انجام می‌شد اما امسال به صورت همگرا دنبال می شود. امسال اولین سالی است که وزارت راه و شهرسازی لایحه مدون و جامعی را برای لایحه بودجه سال ۹۹ به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده است.
 
وی گفت: مطمئن هستیم با همگرایی و یکپارچگی که در قالب برنامه ارایه کردیم می‌توانیم بخشی از این تفکرات، ایده ها و برنامه محوری داریم از این طریق دنبال کنیم.
 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری این استان خبر داد.

حجت الاسلام هدایتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: البته مراسم شب قدر در تمامی مساجد استان برپا خواهد شد اما در ۶۸ نقطه همچون مصلی امام خمینی(ره) بجنورد یا امام زاده سید عباس بجنورد به صورت محوری برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری مراسم هایی همچون ادعیه خوانی دعاهای جوشن کبیر و ... از برنامه های شب قدر در مساجد استان است.

حجت الاسلام هدایتی ادامه داد: محفل انس با قرآن کریم، خواندن نماز و مراسم قرآن به سر از دیگر برنامه هایی است که طی شب های قدر در استان برگزار می شود.

به گفته وی مراسم شب های قدر در مساجد استان از ساعت ۲۲ تا ۱:۳۰  بامداد برپا می شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • ثبت قراردادهای اجاره در سامانه خودنویس اجباری است
  • ثبت قراردادهای اجاره ملک در سامانه خودنویس اجباری شد
  • خبر خوش برای مستاجران + جزئیات مهم
  • راه‌اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • راه اندازی ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز
  • ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز راه اندازی می‌شود
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم