Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@22:10:48 GMT

کشف علت خواب آلودگی با کمک هوش مصنوعی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۹۱۳۴

کشف علت خواب آلودگی با کمک هوش مصنوعی

گروهی از محققان دانشگاه ووهان موفق به ابداع یک الگوریتم هوش مصنوعی به منظور شناسایی دقیق موقعیت و حالت چشم انسان با هدف کشف خواب آلودگی شده اند.

فناوری یادشده با بررسی دقیق چشم انسان خواب آلوده بودن یا نبودن فرد را تشخیص می دهد تا از وقوع برخی مشکلات و خطرات جلوگیری شود.

به عنوان مثال این فناوری به افراد خواب آلوده در حال رانندگی هشدار می دهد یا مانع از تداوم کار اشخاصی می شود که از دستگاه های حساسی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواب آلودگی معمولا فرایند تصمیم گیری افراد را به میزان زیادی مختل می کند و از توجه و قدرت حافظه اشخاص می کاهد. از همین رو پی بردن سریع به خواب آلودگی می تواند از وقوع بسیاری از سوانح و تصادف های رانندگی و حوادث شغلی جلوگیری کند.

یکی از قطعی ترین روش ها برای پی بردن به میزان خواب آلودگی افراد بررسی شرایط چشم و نحوه نگاه کردن افراد است. تا به حال برای این کار روش های رایانه ای مختلفی ابداع شده، اما در روش جدید، بررسی آنی حالت چشم با شناسایی سریع موقعیت آن بدون نیاز به دخالت اپراتور انسانی ممکن است.

نکته مهم دیگر دقت بالای الگوریتم هوشمند ابداع شده است. به گفته محققان چینی، خطای این روش در زمینه شناسایی خواب آلودگی  چشم چپ تنها ۰.۶۶ درصد و در زمینه شناسایی خواب آلودگی چشم راست تنها ۰.۷۱ درصد است./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شکیبا با بیان اینکه تشخیص زود هنگام سرطان‌ها و درمان به موقع آن‌ها می‌تواند معجزه‌ای برای باز پس گرفتن زندگی انسان‌ها باشد گفت: یکی از راه‌هایی که به تشخیص و شناسایی زودهنگام سرطان روده کمک می‌کند غربالگری است.

 به گفته وی معاون بهداشتی دانشگاه غربالگری سرطان روده توسط پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها بر اساس انجام تست فیت برای جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورت مشکوک بودن فرد از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ، افراد جهت انجام آزمایشات تکمیلی به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

 وی در ادامه افزود:در سال گذشته، ۲۳ درصد جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال استان از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ غربالگری شدند که تعداد ۲۴ مورد بیمار شناسایی شدند.

 به گفته او با توجه به اینکه بیماران شناسایی شده از طریق برنامه غربالگری اکثراً فاقد علائم واضح بودند؛ بنابراین تشخیص زود هنگام هم در افزایش طول عمر ایشان و هم در موفقیت درمان بسیار موثر خواهد بود.

 دکتر شکیبا توصیه کرد: افراد می‌توانند با مراجعه بهنگام به خانه‌های بهداشت در روستا‌ها و پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در نقاط شهری از وضعیت سلامت خود آگاهی یابند و گام مهمی در راستای ارتقای سطح سلامت خود و جامعه بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • قاتلان مرد ۳۵ ساله در ارومیه دستگیر شدند
  • تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت
  • دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای در تکاب
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • هوش مصنوعی چه نقشی در مدیریت شهر دارد؟
  • ابداع باتری سدیمی جدیدی که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • این گیاه یک جایگزین سالم برای قند مصنوعی
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب