Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@05:54:06 GMT

نماد چهل سالگی شجره طیبه بسیج در قم رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۹۴۷۳

نماد چهل سالگی شجره طیبه بسیج در قم رونمایی شد

ایسنا/قم معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی طالب(ع) در مراسم رونمایی نشان "چهل سالگی شجره طیبه بسیج" در قم، ابزار هنر را نوک پیکان تشکیل تمدن نوین اسلامی دانست.

مهدی کبیری، معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی طالب(ع) در امور بسیج، امروز در نشستی با اصحاب رسانه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های هفته بسیج امسال مقارن شدن با چهل سالگی انقلاب اسلامی و صدور بیانیه گام دوم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باعث شده تا رسالت ویژه‌ای بر دوش بسیج قرار بگیرد، افزود: بیانیه گام دوم از آن‌جایی ناشی شده که سکان‌دار اصلی این انقلاب و نظام پس از فراز و نشیب‌های فراوان به بازنویسی تاریخ و آسیب شناسی انقلاب و تدوین و طراحی نقشه راه چهل سالگی انقلاب پرداخته است لذا بیانیه گام دوم تاثیرگذار و تاریخی و مهم است.

کبیری بیان کرد: بسیجیان باید رسالت خود را در قبال این بیانیه بشناسند و به خوبی ادای وظیفه کنند، لازم است از منظر تمدنی به بیانیه انقلاب نگاه کنیم زیرا بیانیه گام دوم نقشه راه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و مقدمه ساز ظهور امام زمان(عج) است و لذا این تمدن در مواجهه با تمدن غربی قرار دارد و سرشاخ شدن تمدن نوین اسلامی با تمدن غربی که رو به سقوط است نیاز به بازنمایی و بازگویی هنرمندانه دارد.

وی ادامه داد: ویژگی خاص هنرمندان این است که هر تمدنی وقتی بروز و ظهور می‌کند از طریق دست و زبان آنان اول دیده می‌شود؛ زمانی که نخبگان تمدن را شرح دادند و آثار خود را مکتوب منتشر کردند فقط بخشی از قشر جامعه این آثار را مطالعه کردند اما سطح عمومی جامعه با آثار هنری ارتباط برقرار کردند.

کبیری با تاکید بر اینکه ابزار هنر نوک پیکان تشکیل تمدن نوین اسلامی است، افزود: تمدن نوین اسلامی خواسته مقام مظعم رهبری در این بیانیه است و در راستای تحقق این تمدن وظیفه هنرمندان بسیار قابل توجه است زیرا می‌توانند مردم را با شاخصه‌های تمدنی آشنا کنند و لذا باید به بیانیه از این نگاه توجه کنند که این بیانیه نقشه راه تمدن نوین اسلامی است، صرفا با آثار مکتوب و علمی نمی‌توان با همه اقشار جامعه صحبت کرد اما با ابزار هنر می‌توان این کار را کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی قانونی طراح نشان چهل سالگی شجره طیبه بسیج نیز در این نشست گفت: انجمن هنرهای تجمسی بسیج هنرمندان قم خروجی جز آثار هنری و گرافیکی نخواهد داشت و لذا امسال تصمیم بر آن شد تا نشانی را به بسیج هدیه کنیم تا برای همیشه در کشور باقی بماند.

مسئول انجن هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان قم بیان کرد: برای طراحی این نشان « چهار » عربی و «ج » فارسی با رنگ تربت و خون استفاده کردیم، همچنین با توجه به اینکه امسال به شعار «یار وفادار انقلاب»چندان  پرداخته نشده از این رو در این گرافیک از این شعار استفاده کردیم.

وی افزود: بسیج با تمام مظلومیتی که بین اقشار مختلف داشته «یار وفادار و همیشگی انقلاب» بوده و روز به روز تخصصی‌تر شده تا از یکنواختی خارج شود و به عنوان ارزش در سپاه پاسداران است.

برگزاری جشنواره شعر دانش‌آموزی، جشنواره خوشنویسی، رونمایی از سرود چهل سالگی بسیج، جشنواره سرود، جشنواره هنری و ادبی ققنوس، کارگاه‌های گرافیک، فیلم، نقاشی، عکس و تئاتر، شب شعر و شب خاطره، اکران فیلم‌های روی پرده سینما و تجلیل از هنرمندان بسیجی از جمله برنامه‌های مدون در هفته بسیج است.

در پایان این نشست از «نشان چهل سالگی شجره طیبه بسیج» رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنر انقلاب اسلامي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ الیاس گل محمدزاده روز دوشنبه در جمع مدیران کانون‌های بسیج هنرمندان سپاه عاشورا، وعده صادق را سیلی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل توصیف و اظهار کرد: این اقدام مهم توسط هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق بود و طبق بندهای تصریح شده در منشور سازمان ملل متحد انجام شد.

وی عملیات فوق را بزرگ‌ترین عملیات پهپادی و اولین عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایرانی علیه اسرائیل عنوان کرد و افزود: این عملیات امید در دل مقاومت و مردم مظلوم و بی دفاع غزه آفرید به طوری که شبانه با پرتاب این موشک‌ها شعار لبیک یا حسین (ع) سر دادند.

گل محمدزاده با اشاره به اینکه مدت ۶ ماه است مردم غزه در برابر ستم و کشتار زنان و کودکان توسط اسرائیل ایستاده و امروز این مقاومت و ایستادگی الگوی جهان اسلام و بشریت است، ادامه داد: ۷۵ سال است رژیم صهیونیستی خوی حیوانی خود را نشان داده است اما دیگر ابهت آن دچار فروپاشی شده و با وجود این همه کشتار دیگر نمی‌تواند حقیقت را پنهان کند.

وی گفت: امروز جسارت نیروهای مقاومت در تقابل با ارتش اسرائیل از دستاوردهای مهم طوفان الاقصی است و باید این دستاوردهای مهم که نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است، در جامعه تبیین و نهادینه شود که در این میان نقش هنرمندان بسیار مهم و تأثیرگذار است.

گل محمدزاده با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید آوینی به روز بسیج هنرمندان، اظهار کرد: در زمینه هنر، بسیج هنرمندان باید جلودار صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف باشد، چون شهید آوینی تربیت یافته مکتب امام راحل بود و بر همین مبنا رسالت مهم هنرمندان تربیت هنرمندان ارزشی است.

وی نقش آفرینی هنرمندان در مسائل مهم انقلاب اسلامی و موضع گیری درست آنها در مواقع حساس را از رسالت‌های هنرمندان دانست و از آنها درخواست کرد همراه با جهادگران در اردوهای جهادی نقش آفرینی کرده و تلاش جهادگران را در قالب هنر منعکس کنند.

کد خبر 6078687

دیگر خبرها

  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در یاسوج
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است
  • رونمایی از دیوارنگاره «وعدالصادق» در میدان ولیعصر
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • قدردانی بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور فارس از عملیات وعده صادق
  • قدردانی بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور فارس از عملیات «وعده صادق»
  • رونمایی از دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با رنگ «وعده صادق»