Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:02:57 GMT

تسریع کشت گندم در کردستان ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۹۴۸۴

تسریع کشت گندم در کردستان ضروری است

بهرام چاره خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، همراه با عبور ناپایداری‌های ضعیف از نواحی شمالی استان طی امروز و فردا در بعضی از ساعات رگبار باران و در برخی نقاط مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: پتانسیل بارش‌های امروز برای نواحی شمالی استان بیشتر برآورد شده است و برای روزهای سه‎شنبه تا پایان هفته هوای استان پادیار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دمای حداقل نیز تاپایان هفته ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند یادآور شد: تسریع در کشت مزارع گندم باقیمانده بویژه مزارع گندم آبی در اولین فرصت و برداشت مزارع سیب زمینی باقیمانده در اسرع وقت و انتقال محصول به انبار از جمله توصیه های هواشناسی به کشاورزان استان است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: از دیگر توصیه های این اداره کل به بهره برداران مبارزه با علف‌های هرز مزارع کلزا در مناطق معتدل استان در صورتی که میانگین درجه حرارت بیشتر از هشت درجه سانتی گراد باشد است

وی افزود: با توجه به نقش بیمه در جبران خسارات احتمالی بهره برداران نسبت به بیمه نمودن مزارع کشت پاییزه اقدام کنند.

سالانه حدود ۷۰۰ هزار هکتار اراضی در کردستان زیر کشت محصولات مختلف زراعی می‌رود.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان در مجموعه آمار ۳۰ ساله بیش از ۵۱۹  میلی متر است که این مقدار ۲ برابر میانگین کشوری است.

در سال زراعی ۹۸ - ۹۷ نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین ۵۵۵ میلی متر بارندگی داشت.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی گندم کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزش باد شدید در استان تهران/استحکام سازه های موقت ضروری است

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حامد یزدی مهر عصر سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

یزدی مهر اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه های موقت و سست مثل داربست ها، در فعالیت های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بناهای نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادرهای مسافرتی اکیدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه ها و استحکام نهال های تازه کشت شده با نصب قیم بیاندیشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چاره اندیشی برای جبرانِ خسارتِ مزارعِ گندمِ پارس آباد
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • دمای هوای کردستان به محدوده یخبندان می‌رسد
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان اردبیل خسارت زد
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • سرمازدگی به ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو خسارت زد
  • سوختگی گندم در برخی مزارع «هلیلان»
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • هشدار وزش باد شدید در استان تهران/استحکام سازه های موقت ضروری است
  • هشدار به کشاورزان شمال استان اردبیل درباره شیوع زنگ زرد گندم