Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمان مهدوی، یکشنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس که در دانشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، افزود: بیان معروفات و منکرات، حلال مشکلات فرهنگی اجتماعی ما نیست بلکه بیان چیستی، چرایی و چگونگی امر به معروف و نهی از منکر حلال مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه ماست که در آموزش و پرورش به این مورد پرداخته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این موضوع هم در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و هم در سند تحول بنیادین آموزش پرورش آمده است که مسئولان باید انجام دهند اما آنگونه که باید نظارت بر اجرای قوانین نیست.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با بیان اینکه وقتی بحث امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‌شود بعضی از بزرگان فرهنگی تصور می‌کنند که باید کار فرهنگی قبل از این مقوله انجام شود، اظهار داشت: بین امر به معروف و کار فرهنگی تفاوت بسیاری است، کار فرهنگی استمراری و طولانی مدت است و زود بازده نیست لیکن امر به معروف و نهی از منکر، زدودن فوری گناهان در جامعه و محدود کردن عرصه بر گناهکاران است.
مهدوی بیان کرد: هیچ وقت نمی‌توانیم بگوییم که می‌خواهیم کار فرهنگی انجام دهیم اما امر به معروف و نهی از منکر نکنیم، در امر به معروف و نهی از منکر به محض اینکه شما معروف و منکری دیدید بر شما واجب می‌شود متناسب با آن عکس العمل داشته باشید، اگر گفتید کار فرهنگی و طولانی مدت می‌خواهم انجام دهم آن شرایط را از دست می‌دهید و یک واجب الهی ترک می‌شود.
وی ادامه داد: در ۴۰ ساله اول انقلاب خیلی از کارهای اجرایی سریع را به همین بهانه که باید کار فرهنگی انجام شود عقب انداخته‌ایم و اقدام نکردیم، در حالیکه امر به معروف و نهی از منکر اقدام سریع، به موقع و به هنگام است و باید در لحظه کاری صورت گیرد، به همین خاطر واجب است و شما فرصت نمی‌کنید که قضای آن را به جا بیاورید، دین اسلام برای این فریضه قضا نگذاشته است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: یکی از برنامه‌هایی که بعد از پنج سال داریم به آن می‌پردازیم، تخصصی کردن امر به معروف و نهی از منکر است و این موضوع هم در مخاطب و هم در موضوع معروف و یا منکر باید صورت بگیرد.
مهدوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر زیاد مدیران در استان فارس اشاره و بیان کرد: در برخی از آیین های تودیع و معارفه، ۵۰۰ نفر دور هم جمع می‌شوند که این باعث می‌شود کار مردم بر روی زمین بماند.
در این آیین، حکم رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه فرهنگیان اهدا شد.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر شیراز دانش آموزان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل

علیرضا دباغ عبداللهی گفت: در طول سال ۱۴۰۲ در پنج محوطه تاریخی استان اردبیل کاوش و مطالعات باستان‌شناسی انجام یافت که کاوش باستان‌شناسی در تپه بریس نمین، تپه قلعه کورائیم نیر، گورستان اولتان قالاسی مغان و تاتار تپه روح کندی بیله‌سوار و همچنین بررسی باستان‌شناسی در بخش مرکزی شهرستان بیله‌سوار از آن جمله هستند.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: اقدام مهم دیگر معاونت میراث‌فرهنگی که به صورت مستمر انجام می‌شود، مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی استان است و در این راستا نیز کارگاه مرمت ۳۵ بنای تاریخی استان در سال ۱۴۰۲ فعال بوده است.

او تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در حوزه میراث‌ فرهنگی احیا و ساماندهی بناهای تاریخی از جمله خانه‌های تاریخی است که با توجه به هزینه بالای احیای این بناها و ناتوانی دولت در تامین هزینه‌های مورد نیاز بسیاری از این خانه‌ها در سطح کشور بلاتکلیف مانده‌اند.

دباغ عبداللهی افزود: اقدام اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با همکاری صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی کشور برای واگذاری بهره‌برداری این بناها به بخش خصوصی اقدامی موثر در راستای احیای بناهای تاریخی استان است.

معاون میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: با همکاری صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی بهره‌برداری تعداد ۴ بنای تاریخی استان در سال ۱۴۰۲ به بخش خصوصی واگذار شد و باقی بناهای تاریخی نیز مطالعه شده و آماده واگذاری در سال ۱۴۰۳ است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • شکل‌گیری مفهوم محیط‌زیست در تفکر اجتماعی