Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام درویشیان با تأکید بر لزوم نظارت به‌موقع، مؤثر و کارآمد بانک مرکزی بر بانک‌های کشور خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که با تروریسم اقتصادی دشمنان روبرو هستیم، از بخش‌های گوناگون بانک مرکزی انتظار داریم بیش‌ازپیش به وظایف نظارتی خود عمل کنند. تاریخ انتشار: 15:57 - 12 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۴۴۷۵

به گزارش گروه حقوقی‌وقضایی خبرگزاری میزان، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی به همراه جمعی از معاونین خود با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بازرسی کل کشور رویکرد این سازمان در دوره تحول قوه قضاییه را رویکرد پیشگیرانه، صیانت از مدیران و تذکر دادن‌های به‌موقع عنوان کرد و گفت: این رویکرد به معنای واقعی کلمه در این دوره اجرایی خواهد شد و از ابزار نامه‌های هشداری و بازرسی‌های گوناگون به احسن وجه در این راستا استفاده خواهیم کرد.

وی بانک‌ها را موتور محرکه اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: دشمنان در جنگ اقتصادی فعلی، نظام پولی و بانکی کشور را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی هدف قرار گرفته‌اند و قصد دارند از این طریق به کشور آسیب وارد کنند.

حجت‌الاسلام درویشیان بانک مرکزی را یک دستگاه حاکمیتی و دارای وظیفه نظارتی خواند و تصریح کرد: در دوره‌ای که با تروریسم اقتصادی دشمنان روبرو هستیم، از بخش‌های گوناگون بانک مرکزی انتظار داریم بیش‌ازپیش به وظایف نظارتی خود عمل کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر لزوم نظارت به‌موقع، مؤثر و کارآمد بانک مرکزی بر بانک‌های کشور، خاطرنشان کرد: نظارت خصوصاً بر بانک‌های خصوصی آن‌طور که باید صورت نمی‌گیرد و ساختار لازم برای نظارت بر نظام بانکی در بانک مرکزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدید سازمان بازرسی تأکید بر نظارت درون دستگاهی به‌خصوص در حوزه بانک‌هاست، از بنگاه‌داری بانک‌ها و وجود هزینه‌های غیرضروری در سیستم بانکی انتقاد کرد و از رئیس کل بانک مرکزی خواست نسبت به این موضوع اقدام لازم را انجام دهد.

درویشیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال آماده‌سازی مقدمات نظارت الکترونیکی در این زمینه هستیم و از شما می‌خواهیم در این خصوص همکاری کنید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در شرایط فعلی رویکرد سازمان بازرسی و دستگاه قضایی رویکرد حمایتی از مدیران در راستای حل مشکلات مردم است، گفت: البته در طرف مقابل نیز انتظار داریم خود دستگاه‌ها نیز قوانین را رعایت کنند و اگر موانعی در راستای انجام وظایف قانونی‌تان وجود دارد، به ما اعلام کنید تا رسیدگی کنیم.

درویشیان با اشاره به سخنان ابتدایی رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مواردی که نیاز به حمایت این سازمان وجود دارد، اظهار داشت: در رابطه با مواردی که اشاره کردید، حتماً پیگیری خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

حذف عنوان «شهید» از برخی تابلو‌های معابر با قید فوریت در حال بررسی است / پیگیری‌ها تا حصول نتیجه و برخورد با خاطیان ادامه دارد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: درویشیان رئیس سازمان بازرسی حجت الاسلام درویشیان عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، به اقدامات و برنامه‌های سازمان غذا و دارو در حوزه غذا و صادرات محصولات خام کشاورزی اشاره کرد و گفت: طرح غنی‌سازی نان با آهن و اسید فولیک را توانستیم اجرا کنیم و همه شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند.

وی افزود: در تداوم طرح غنی سازی شیر با ویتامین D موفق شدیم مراحل اولیه غنی سازی آرد با ویتامین D را شروع کنیم، چون قوت قالب مردم ما نان است و بیشترین مصرف در کالاهای اساسی هم گندم است.

محمدی ادامه داد: یکی از اقدامات بزرگ ما در سال گذشته، توسعه پایش سموم در مواد غذایی است که ما هر سال این کار را انجام می‌دهیم و سال ۱۴۰۲ بسیار بیشتر انجام دادیم و اقلامی که آلودگی با آفت کش‌ها، سموم و نیترات را دارند، شناسایی می‌کنیم.

وی افزود: بالغ بر ۵۰۰ آزمایشگاه در سراسر کشور داریم که ۵۳ آزمایشگاه مربوط به وزارت بهداشت است، دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزمایشگاه مرجع که این آلودگی‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. مثلاً برای پسته یکی از شاخص‌هایی که همه کشورها از ما می‌خواهند، آلفاتوکسین پسته است و سه آزمایشگاه در تهران، رفسنجان و کرمان توسط اتحادیه اروپا تأیید شده است.

محمدی در ارتباط با آلفاتوکسین، گفت: با توجه به مشکلاتی که برای صادرات به وجود آمد تاکید شد که همه محصولات خام کشاورزی مشمول آزمایش شوند، یعنی موقع صادرات ما شاخص مورد تأیید کشور مقصد را می‌گیریم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ هزار شاخص را تدوین و کتابچه آن را در اختیار همه دستگاه‌های ذی‌ربط قرار دادیم که بومی‌سازی شده است. یعنی بر اساس میزان مصرف همه محصولات خام کشاورزی؛ مثل ذرت، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، هویج و…، در کشور ما این میزان مشخص است. حالا اگر بخواهیم این محصولات را صادر کنیم، سطح شاخص را باید کشور مقصد به ما بدهد، یعنی مقصد صادراتی اعلام می‌کند که سطح آرسنیک برنج مورد قبول من مثلاً ۲۵۰ است، در کشور ما این سطح بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ است. ما بر اساس استاندارد آن کشور اگر سختگیرانه‌تر باشد به صادر کننده‌ها اعلام می‌کنیم که مقصد صادراتی شما تا این سطح را قبول می‌کند بیش از این سطح ما غیر منطبق اعلام می‌کنیم؛ در نتیجه اجازه صادرات نمی‌دهیم، به همین دلیل ما در رابطه با پسته و محصولات خام کشاورزی، تا زمانی که جواب آزمایش مشخص نشود اجازه صادرات نمی‌دهیم، طبیعتاً به مواردی اجازه صادرات می‌دهیم که منطبق باشند.

کد خبر 6063231 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • شرط سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • ۱۰ روند فناورانه برتر لُجستیکی/ فناوری‌هایی که زنجیره تامین را کارآمد می‌کنند
  • دوره‌ تیره و تار بانک مرکزی آمریکا
  • فعالیت ۳۸ سیاه‌چادر در کاهش تصادفات جاده‌ای مؤثر بوده است
  • هشدار سازمان بازرسی به وزیر بهداشت
  • پاکسازی و آماده‌سازی بستر زاینده‌رود توسط نیروهای خدمات موتوری اصفهان
  • نظارت میدانی استاندار مرکزی بر روند خدمات‌رسانی امدادگران هلال‌احمر