Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@21:18:00 GMT

افتتاح 750 پروژه گردشگری تا پایان دولت دوازدهم

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۹۶۵۵

افتتاح 750 پروژه گردشگری تا پایان دولت دوازدهم

به‌ گزارش ایکنا، به نقل از میراث آریا، علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌ همراه جمعی از معاونان و مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز یکشنبه ۱۲ آبان‌ماه، با اعضای فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

وی در این دیدار میزان درآمدزایی مستقیم از محل ورود گردشگران را در سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و به‌صورت غیر مستقیم چیزی بیش از سه‌برابر این عدد اعلام کرد و گفت: سند توسعه گردشگری آماده و به کمیسیون‌های فرعی ارائه شده و به‌زودی پس از بررسی در کمیسیون اصلی در دولت به سند رسمی تبدیل و ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر این که از لوگو و شعار محوری گردشگری در قالب برند ملی گردشگری در دهه مبارک فجر رونمایی خواهد شد، درباره پروژه‌های این حوزه گفت: هم اکنون ۲۷۰۰ پروژه در دست اجرا داریم که ۴۰۵ پروژه آن مربوط به هتل و ۱۵۴ هتل آن ۴ و ۵ ستاره خواهد بود که تا پایان دولت دوازدهم ۷۵۰ پروژه را که ۲۳۶ پروژه آن هتلی است به بهره‌برداری می‌رسانیم.

او با یادآوری درآمدزایی بیش از ۶۰۰ میلیون دلاری سال گذشته در حوزه صنایع دستی، درباره حفظ و مرمت آثار تاریخی گفت: با توجه به مضیقه بودجه‌ای در تلاشیم تا از اعتبارات بیرونی کمک بگیریم و با واگذاری پروژه‌های امکان واگذاری، زمینه سرمایه‌گذاری مردم و درآمدزایی و اشتغال را فراهم کنیم.

این وزیر کابینه دولت دوازدهم بیان کرد: در دو سال گذشته روی بوم‌گردی‌ها تمرکز کردیم و به تازگی هم روی بوتیک‌هتل‌ها کار می‌کنیم تا با مرمت خانه‌های تاریخی به دست مردم طبق استاندارد‌های هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، بخشی از کمبود فضا‌های اقامتی جبران شود و از این مسیر هم کسب و کار‌های خوبی شکل بگیرد و هم اشتغال‌زایی شود که در این حوزه هم اکنون در چند استان از جمله تهران چنین هتل‌هایی راه اندازی شده که ضریب اشغال خوبی نیز داشته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در وزارتخانه‌ای مشغول به خدمت هستیم که گستره زیادی دارد. تاکنون از بیش از ۲۶۰ شهر و روستا بازدید کرده‌ام. در پی راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی در همه استان‌ها هستیم، اما بودجه اندک مانع این کار شده است و از آنجا که هنرمندان و صنعتگران ما عمدتا در فضای مجازی بازاریابی و فروش خود را انجام می‌دهند در پی توسعه مارکتینگ در فضای مجازی هستیم.

وی همچنین با ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به عمان گفت: در این سفر هیئتی ۶۰ نفره از بخش خصوصی که با هزینه شخصی حضور داشتند و با برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری ایران به معرفی کشورمان پرداختند.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: صدور روادید برای سفر به روسیه برای هر فرد ۸۰ تا ۱۲۰ یورو هزینه دارد که با لغو روادید و تشکیل صندوقی بخشی از این مبلغ صرف تبلیغ جاذبه‌های گردشگری ایران می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: ظرفیت‌های بزرگ اشتغال‌زایی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داریم که به اشتغال پایدار کمک می‌کند.

وی درباره برخی مشکلات که در حوزه ثبت‌های جهانی برای مردم به وجود می‌آید تصریح کرد: بر اساس استاندارد‌های جهانی با ثبت‌های جهانی اماکن تاریخی، حریم‌های استانداردی تعریف می‌شود که بر همین اساس برای افرادی که ملکشان در این حرائم قرار دارد محدودیت‌هایی از جمله در زمینه ساخت و ساز ایجاد می‌شود.

مونسان ادامه داد: برای رفع این مشکل یکی از راه‌حل‌ها می‌تواند تملک یا پرداخت هزینه باشد، اما به دلیل اینکه از نظر بودجه‌ای در مضیقه هستیم امکان‌پذیر نیست، اما از آنجا که بودجه امسال دوساله دیده می‌شود، امیدواریم با نظر نمایندگان محترم ردیف بودجه‌‍ای برای این حوزه هم در نظر گرفته تا رضایت بیشتر مردم حاصل شود.

وی با اشاره به این‌که معرفی آثار تاریخی را در همه شهر‌ها داریم، افزود: با توجه به اینکه مدام در حال ثبت آثار تاریخی در فهرست ملی و جهانی هستیم باید به طور مرتب این معرفی را بروزرسانی کنیم. غرب کشور را در یک سال و نیم گذشته معرفی کردیم. به تازگی ساری و اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اکو در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی معرفی شدند بنابراین معرفی همه نقاط کشور را در حال اجرا داریم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا بودجه وزارتخانه را برای حداقل‌های مورد نیاز افزایش دهند و در ادامه تصریح کرد: برنامه‌ای برای توسعه سواحل شمالی و جنگل‌ها در دست اجرا داریم. همچنین برای توسعه قطار گردشگری و سفر‌های ریل محور برنامه‌های مفصلی در نظر گرفتیم. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت قرآن علی اصغر مونسان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:طراحی و ساخت نرم افزار لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است و هم اکنون این برنامه به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن افزوده شود.
عطا حسن‌پور استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود:تلاش برای ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در اولویت‌ کاری  قرار دارد که در این زمینه غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه استارتاپ‌ها و مراکز رشد، آماده همکاری با این واحدبرای ساخت نرم افزار فروش صنایع دستی هستیم.

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد