Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اله‌یاری از افزایش ۵۰ درصدی دستمزد گروه های شرکت کننده در جشنواره موسیقی نواحی خبر داد و گفت: ردیفی که متعلق به بودجه جشنواره است هنوز تامین اعتبار نشده اما از سایر ردیف ها هزینه ها را تامین می کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ظهر امروز یکشنبه 12 آبان  با حضور محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، احمد صدری، دبیر این جشنواره، مریم قره سو، عضو شورای سیاستگذاری، محمدرضا علیزاده، مدیر کل ارشاد استان کرمان، علی ثابت نیا، رییس انجمن موسیقی،سورج یاسایی، رییس انجمن موسیقی استان کرمان در دفتر موسیقی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست«محمد اله‌یاری»  با بیان اینکه جشنواره موسیقی نواحی یکی از سه گانه های جشنواره های دفتر موسیقی است، گفت:  موسیقی نواحی و پیوندش با فرهنگ و تمدن ایران می طلبد که نگاه یک تک جشنواره به این رویداد نداشته باشیم.

 

مدیرکل دفتر موسیقی  با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی جشنواره موسیقی نواحی با حضور استاندار کرمان توضیح داد:  حضور استاندار کرمان در جلسات هماهنگی جشنواره موسیقی نواحی جای خوشحالی و خرسندی است. استاندار کرمان پیگیر تمام مسائل برگزاری جشنواره بوده است. امسال هر دو هفته یک بار جلسات اجرایی جشنواره را داشتیم و توانستیم موارد اجرایی درباره جشنواره را پیش ببریم.

 

وی تصریح کرد: نگاه ما یک اتفاق و یک جرقه به جشنواره موسیقی نواحی نیست می خواهیم نگاهی مستمر و همیشگی به این جشنواره داشته باشیم تا در سال های آینده افق های جدیدی پیش روی جشنواره داشته باشیم.

 

محمد اله‌یاری با اشاره به افزایش دستمزد گروه های شرکت کننده در دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت:  دستمزد گروه های شرکت کننده در این جشنواره امسال افزایش پنجاه درصدی خواهد داشت. ردیفی که متعلق به بودجه جشنواره است هنوز تامین اعتبار نشده اما از سایر ردیف ها هزینه ها را تامین می کنیم.

 

مدیرکل دفتر موسیقی همچنین گفت: امروز صبح خدمت آقای وزیر بودیم و درباره جشنوار جوان و جشنواره فجر دیدگاه این بود که این رویدادها به استان های مختلف برود و تنها به تهران مختص نشود. این که دوره آتی جشنواره موسیقی نواحی در کجا برگزار می شود باید منتظر برگزاری این دوره  باشیم و بعد به جمع بندی و نتیجه گیری برسیم.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی شهادت امام رضا ع مسجد تراز اسلامی استان همدان زائران پیاده حضرت رضا ع استقبال از زائران پیاده امام رضا ع ۵۰ درصدی دستمزد دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی مدیر کل دفتر موسیقی شرکت کنندگان افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این مراسم با اشاره به پیشینه موسیقی و سرنانوازی در لرستان گفت: اولین اثری که در موسیقی لرستان ثبت شد، مقام‌های سازی بود و این نشان دهنده پیشینه و جایگاه موسیقی لرستان است.

وی افزود: اولین تصویر از سرنانوازی لرستان مربوط به سال ۱۹۶۱ میلادی است که فیلم آن پنج سال پیش یمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در پاسخ به اینکه چرا روستای بیشه برای جشنواره سرنانوازی انتخاب شده است، گفت: بر اساس مستندات سرزمین سیلاخور و دورود محل رشد بزرگان موسیقی همچون زنده یاد شاه میرزا مرادی و علی اکبر شکارچی است.

حسن‌پور بیان کرد: از طرفی پرونده ثبت جهانی روستای بیشه تا کمتر از دو هفته دیگر به سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود و اینکه در یک استان دو اثر شانس طبیعی و تاریخی را با هم برای ثبت جهانی کسب کنند یک اقدام و اتفاق بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد شاه میرزا مرادی یک وجهه معنوی و یک گنجینه ارزشمند است، گفت: اما یادگار مادی استاد شاه میرزا مرادی سرنای ایشان است که تحویل شاه رضا مرادی است، این سرنا متعلق به فرهنگ لرستان و جایگاه آن در موزه مردم شناسی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد است.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • هدف‌ شرکت توسعه نیشکر : تولید ۷۰۰ هزار تُن شکر
  • حمله کنندگان سایبری به عضو دفتر رهبری، از چه کسانی خط می‌گیرند؟
  • هزینه تراشی به سبک احمدی نژاد /حمله کنندگان سایبری به عضو دفتر رهبری ، از چه کسانی خط می گیرند؟