Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@21:13:36 GMT

چرا بنیاد شهید چند مدرسه را تخلیه کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۰۴۱۰

به گفته ایزدی، آموزش و پرورش بدهی‌های بسیاری به بنیاد شهید دارد و بنیاد به دلایلی قصد بازپس گیری اموال خود از این وزارتخانه را دارد.

به گزارش میزان، در اوایل مهرماه بود که پلمب چند مدرسه تحت ملکیت بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایتخت خبرساز شد و معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرگزاری میزان، علت این اتفاق را اینگونه عنوان کرد: آموزش و پرورش به توافق انجام شده درتاریخ ۱۸/۴/۹۸فی‌مابین معاون رئیس جمهور وریاست عالی بنیادشهید و استاندار وسرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما واقعیت چه بود؟ مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران چندماه بعد از این اتفاق، درباره چرایی تخلیه این مدارس توضیح داد.

ایزدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال‌های اولیه پس از جنگ، با ایجاد مدارس شاهد برای خانواده‌های ایثارگران امکان تحصیل دانش آموزان ایثارگر را فراهم کرد.

وی افزود: بنیاد برای رشد تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر، مدارسی را در اختیار آموزش و پرورش گذاشت تا از امکانات سایر اقشار استفاده نشود.

معاون حقوقی بنیاد اظهار کرد: در حال حاضر کم‌تر از ۱۰ درصد دانش آموزان مدارس شاهد فرزند شهید یا فرزند جانباز هستند و مابقی ظرفیت مدارس با دانش آموزان غیر خانواده ایثارگران پر شده است؛ بنابراین با گذشت زمان دیگر این نیازی به تامین مدارس توسط بنیاد وجود ندارد و اکثر دانش آموزان مدارس شاهد از خانواده‌های غیر ایثارگر هستند.

ایزدی افزود: بنیاد شهید به دنبال بازپس گیری امکانات عمومی ایثارگران است که در اختیار برخی مدارس خواص قرار گرفته است. همچنین چند اقدام برای بازپس گیری مدارس انجام شد، زیرا این وزرات به تعهدات خود عمل نکرده بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که به تازگی منعقد شده است، امیدواریم وزارت آموزش و پرورش به تعهدات خود عمل کند. همچنین این امکان وجود دارد که در صورت نیاز آموزش و پرورش به این ملک ها، از بنیاد اجاره کند یا برای تعویض با سایر ملک‌ها اقدام کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی اصغر پیوندی حسن عباسی بنیاد شهید مدرسه تخلیه سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی اصغر پیوندی حسن عباسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد صادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن در جریان سفر استانی به بوشهر در اولین جلسه شورا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با جامعه پردازی برای رسیدن به جامعه اسلامی حرکت کنیم، بهترین راه و کارگشاترین پیشرانه برای انقلاب اسلامی، حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: بیشتر سیاست‌های رهبری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت است. در بند پنجم ابلاغی سیاست‌های مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب تاکید بر شبکه سازی عوامل این فرهنگ در میان دستگاه‌ها و لایه‌های مختلف اجتماعی دارند و یکی از بهترین ابزارهای ما برای تقویت آن. شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است.

هاشمی بیان کرد: توقع و خواهش ما از شورای توسعه و ترویج این است که نقش مؤثری در پای کار آوردن دستگاه‌ها داشته باشند و با به میان آوردن تشکل‌های فرهنگی و خود جوش مردمی در راستای ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت موفق باشند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: ما هیچ مانعی برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کل کشور به ویژه استان بوشهر نداریم.

وی ادامه داد: انتظار داریم در تولید آثار هنری، هنرمندان استان پای کار بیایند و با رعایت استانداردها طرح‌هایی را ارائه کنند و ما از طرح‌ها حمایت خواهیم کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: لازم است هم تشکل‌های فرهنگی و هم هنرمندان استان پای کار بیایند و دستگاه‌ها به صورت هماهنگ فعالیت داشته باشند و ما موانعی برای اعتبار این حوزه نداریم.

کد خبر 6082290

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور