Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@06:51:39 GMT

۲۸ واحد صنعتی ‌استان قزوین به دلیل بدهی مصادره شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۰۸۵۹

۲۸ واحد صنعتی ‌استان قزوین به دلیل بدهی مصادره شد

استاندار قزوین گفت: ۲۸ واحد صنعتی در استان ‌به دلیل بدهی به بانک‌ها مصادره شده‌اند که این تعداد زیبنده استان صنعتی قزوین نیست. ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد قزوین که با حضور نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد و جمعی مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی استان قزوین امروز به دلیل مشکلات ایجاد شده در اقتصاد به سختی درحال فعالیت هستند و در این مسیر نیز بدهی‌های بانکی شرایط را سخت‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حمایت از تولید مهم‌ترین رسالت و وظیفه مدیران در شرایط امروز در کشور است و باید همه خود را در برابر تولید و حمایت از این عرصه موظف بدانیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: حمایت از عرصه تولید و کارآفرینی ویژگی مورد نیاز مدیران در شرایط امروز است و باید برای رفع مشکلات فعالین این صنعت زمینه‌های حمایت از تولید و اشتغال را فراهم کنیم.

جمالی‌پور عنوان کرد :اما قطعا حمایت از واحدهای تولیدی با اعطای تسهیلات 23 درصد امکان پذیر نیست و همین حمایت‌های به ظاهر مقطعی بوده است که موجب شد هامروز 28 واحد صنعتی استان قزوین به دلیل بدهی بانک‌ها مصادره شود.

وی تصریح کرد: توقف تولید و اشتغال اولین ره‌آورد این تسهیلات با بهره بالاست که نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه موجب افزایش آن نیز می‌گردد.

استاندار قزوین افزود: در جنگ اقتصادی که امروز به کشور تحمیل شده با تلاش و همراهی مردم، مسئولین و فعالین صنعتی پیروز می‌شویم به شرطی که اهمیت این حوزه بر همگان آشکار شود و بدانیم راه برون رفت از مشکلات امروز حمایت از فعالیت مجاهیدن عرصه اقتصادی است.

جمالی‌پور اذعان داشت: امروز تغییر سیاست‌های بانکی به نفع حمایت از تولید از اولویت‌هاست و باید در کنار توجه به حوزه مالیات این مسئله نیز مورد پیگیری و توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه تولیدات داخلی در بازارهای بین‌المللی می‎تواند مشکلات اقتصادی امروز را رفع کند و زمینه را برای تبادلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بین ایران و کشورهای مختلف دنیا فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین: لزوم به روزرسانی قوانین استاندارد در کشور جدی استرئیس سازمان استاندارد: قزوین به قطب پژوهشی استاندارد کشور تبدیل می‌شودتعدادی از مسکن‎های مهر استان کرمانشاه هنوز تأییدیه استاندارد آسانسور ندارد

استاندار قزوین افزود: امروز سیاست برد برد برای پیشبرد اهداف ایران مناسب‌ترین شیوه است و با تکیه بر همین نگاه خواهیم توانست با بسیاری از کشورهای دنیا وارد همکاری‌های مشترک برای رونق تولید و حمایت از تولیدات ایرانی شویم.

جمالی‌پور گفت: کشور ایران از لحاظ ظرفیت‌ و منابع طبیعی و انسانی موجود جزو کشورهای ثروتند در دنیاست و امروز با پیشرفت‌های علمی فعالین این حوزه می‌توانیم ارتباطی قوی بین صنعت و دانش ایجاد کنیم که به سودآوری کشور و افزایش کیفیت و کمیت تولیدات داخلی منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: تفکری که امروز استکبار از ایران و ایرانی در ذهن جهانیان ایجاد کرده است به دلیل ماهیت زورگویی این کشورهاست که در تلاشند تا ایران را از دنیا جدا کنند ولی دروازه‌های کشور به روی مردم دیگر دنیا بسته نیست و ما آماده همکاری سالم و صادقانه با کشورهای همراه با ایران هستیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: ایران موافق تعامل با مردم سایر ملت‌هاست به شرطی که زورگویی‌ و استکبار وجود نداشته باشد و هر کسی به حق خود دست یابد.

انتهای پیام/ش

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید

مهدی رفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، راه‌های مشارکت مردم در راستای جهش تولید را دعوت از کارآفرینان و تولیدکنندگان موفق به‌منظور برگزاری رویداد‌های انتقال تجربه و ایجاد مشوق در قالب بخشنامه یا قوانین برای دانشجویان به‌منظور گام برداشتن در مسیر تولید برشمرد.

وی اضافه کرد: به‌کارگیری روش‌های نوین تأمین مالی مانند روش تأمین مالی جمعی از طریق واگذاری سهام و ... به منظور اجرای طرح‌های متوسط و بزرگ و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه برای افزایش بهره‌وری واحد‌های کوچک و متوسط از دیگر راه‌های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد درباره اینکه رسالت و ظرفیت‌های دانشگاه و دانشگاهیان در راستای تشویق مردم به مشارکت در جهش تولید چیست؟ پاسخ داد: حمایت از فعالیت‌های کارآفرینی دانشجویان و تشویق خانواده‌ها به حمایت از آنها و در اختیار قراردادن فضا‌های پارک علم و فناوری دانشگاه برای ایجاد واحد‌های تحقیق و توسعه در دانشگاه به‌منظور افزایش بهره‌وری از وظایف دانشگاه‌ها برای جهش تولید است.

رفیعی متذکر شد: ایجاد فرهنگ حمایت از تولیدکنندگان، استفاده از کالا‌های ساخت داخل با معرفی الگو‌های موفق جهان و اهمیت نقش مردم در ارتقای جایگاه اقتصادی کشور و به‌کارگیری از صددرصد ظرفیت‌های دانشگاه شامل زیرساخت‌ها، تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی و شبکه‌سازی کارآفرینان درراستای ایجاد خطوط تولید فناورانه در جلب مشارکت مردم برای تحقق جهش تولید بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • بررسی روند تعیین تکلیف مطالبات معوقه شهرک صنعتی میاندوآب
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲