Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نفت دولتی آرامکوی عربستان امروز گزارش داد که در 9 ماه نخست سال جاری و تا پایان روز 30 سپتامبر 68 میلیارد دلار سود خالص داشته است.

اخبار اقتصادی- در گزارش این شرکت سعودی آمده است: این میزان سود از محل فروش 244 میلیارد دلار نفت و فرآورده‌های نفتی حاصل شده است.

این شرکت همچنین در تلاش برای ترغیب شهروندان عربستان در عرضه اولیه خود اعلام کرد که به سرمایه‌گذاران سعودی که سهام آرامکو را می‌خرند سهام تشویقی تخصیص خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان فراورده های نفتی سهام آرامکو سود خالص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام شل در پروژه ال‌ان‌جی ساخالین به گازپروم رسید

دولت روسیه تصمیم گرفته است سهام اندک شرکت شل در پروژه ساخالین ال‌ان‌جی را به قیمت یک میلیارد دلار به غول دولتی گازپروم بفروشد و از تصمیم قبلی خود برای واگذاری این سهام به شرکت نواتک، برگشت.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در فرمانی در سال ۲۰۲۲، اعلام یک شرکت دولتی تازه تاسیس، حقوق و تعهدات شرکت «سرمایه گذاری انرژی ساخالین» که شرکت اداره کننده پروژه نفت و گاز ساخالین ۲ است را بر عهده می گیرد.

شرکتهای شل، میتسویی و میتسوبیشی ژاپن، سهامداران اقلیت در شرکت «سرمایه گذاری انرژی ساخالین» بودند و بزرگترین سهامدار آن، گازپروم بود.

شرکت شل ۲۷.۵ درصد در پروژه داشت، اما قبلا اعلام کرده بود که از ساخالین ۲ خارج می‌شود. پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، شل در اوایل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد از شراکت سهام با گازپروم و نهادهای مرتبط، از جمله سهام ۲۷.۵ درصدی خود در تاسیسات گاز طبیعی مایع ساخالین ۲، سهام ۵۰ درصدی خود در توسعه نفت سالیم، و سرمایه گذاری انرژی گیدان، خارج خواهد شد.

سال گذشته، نواتک برای خرید سهام شل در پروژه ساخالین ۲ درخواست داد. این شرکت تولیدکننده و صادرکننده ال‌ان‌جی، از دولت روسیه خواست تا با پرداخت به شل و اجازه دریافت پول در یک حساب خارجی، موافقت کند.

گزارش‌هایی که در آوریل ۲۰۲۳ منتشر شد، از این حکایت داشت که پوتین با درخواست نواتک برای پرداخت یک میلیارد دلار (۹۴.۸ میلیارد روبل) به شل برای سهام ۲۷.۵ درصدی این شرکت در پروژه ساخالین ۲ ال‌ان‌جی، موافقت کرده است. اما اکنون دولت روسیه با صدور حکمی دستور داده است این سهام توسط گازپروم خریداری شود و دستور قبلی برای خرید سهام شرکت شل توسط نواتک را بدون ارائه هیچ دلیلی باطل کرد.

طبق گزارش روزنامه روسی ودوموستی، نواتک، مشارکت خود در پروژه ساخالین را دارای ریسکهای قانونی بالایی، دانسته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، سال گذشته، تحریم‌های آمریکا، پروژه صادرات ال‌ان‌جی آرکتیک ۲ نواتک را هدف گرفت و جدول زمانی اولین صادرات محموله‌های ال‌ان‌جی از این پروژه را به تاخیر انداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دختر شایسته عربستان در مسابقات جهانی شرکت می‌کند!/عکس
  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ
  • سهام شل در پروژه ال‌ان‌جی ساخالین به گازپروم رسید
  • سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز