Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از فراهم کردن فرصت های اشتغال پایدار و تولید محصولات صادرات محور به عنوان دو ماموریت مهم ایجاد مناطق آزاد در کشور نام برد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  حمید رضا مومنی مدیرعامل منطقه آزاد قشم در مراسم آغاز شمع‌کوبی اسکله حرا قشم گفت: سرمایه گذاری350 میلیون یورویی هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد در قشم و اجرای چندین طرح دیگر حوزه های نفت و انرژی که به سرعت در جزیره قشم در حال اجرا است، ما را به اهداف ماموریت های محوله نزدیک تر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملیات کوبش شمع در اسکله نفتی حرا، افزود: آماده سازی این اسکله و صادرات مشتقات نفتی از قشم، آغازی برای توسعه فعالیت های نفت، گاز و پتروشیمی در این منطقه محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه 17 میدان هیدروکربنیک در اطراف این منطقه وجود دارد، گفت: هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد با بهره برداری از سه پروژه نیروگاه قشم مولد، پارس بهین پالایش قشم و اسکله نفتی حرا در سال آینده در حقیقت قله توسعه صنایع نفتی جزیره قشم را فتح خواهد کرد.

شایان ذکر است، عملیات شمع کوبی اسکله نفتی حرا قشم روز یکشنبه 12 آبان ماه با حضور مسئولان هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و تنی چند از مدیران این سازمان آغاز شد.

جزیره قشم با داشتن ظرفیت های فراوان نفت و گاز در جنوب ایران و دریای خلیج فارس واقع شده است.

بیشتر بخوانید: 15 پروژه نفت، گاز و پتروشیمی در قشم در حال اجراست/ 6 میلیارد دلار سرمایه گذاری نفتی در جزیره محقق می شود ظرفیت گاز قشم به 45 میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پتروشیمی قشم گاز مناطق آزاد نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۲۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

محسن رضایی فر با بیان این مطلب، اظهار کرد: «در طول سال گذشته بیش از 505 میلیون و 300 هزار دلار صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.»

وی ادامه داد: «از این میزان بیش از 399 میلیون و 625 هزار دلار مربوط به عملکرد حوزه صادرات از محل تولید در منطقه آزاد قشم به خارج از کشور است.»

به گفته مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛ همچنین در طول سال گذشته، بیش از 105 میلیون 675 هزار دلار صادرات مجدد در این منطقه آزاد انجام شده است.

رضایی فر با اشاره به واردات قطعی 191 میلیون و 981 هزار دلاری در طول سال گذشته، افزود: «تراز تجاری منطقه آزاد قشم در سال 1402 به مثبت 313 میلیون و 319 هزار دلار رسید.»

وی خاطرنشان کرد: «سال 1402 میزان صادرات از محل تولید به خارج از کشور و صادرات مجدد نسبت به سال پیش از آن به ترتیب 96 و 158 درصد رشد داشته است.»

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: «مشتقات نفتی، شمش روی، کلینکر سیمان، ماهی خشک، سیگار و ادکلن مهمترین محصولات صادراتی این منطقه را تشکیل می دهند.»

رضایی فر در پایان خاطرنشان کرد: «اصلی ترین شرکای تجاری منطقه آزاد قشم در طول سال گذشته کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا بودند.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896750

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • حادثه مرگبار در اسکله پتروشیمی رازی / ۲ نفر جان باختند
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم در حادثه اسکله پتروشیمی رازی
  • حادثه در اسکله پتروشیمی رازی
  • حادثه در اسکله پتروشیمی رازی ماهشهر ۲ فوتی و ۴ مصدوم داشت
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است