Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده، ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته برای پیگیری و احقاق حقوق جانبازان شیمیایی را تشریح کرد. تاریخ انتشار: 19:59 - 12 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۴۵۳۸

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز سه‌شنبه ۴ تیرماه در همایش «نفس‌های سوخته» با اشاره به برگزاری این همایش به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی شهرستان سردشت و گرامی داشت یاد و خاطره قربانیان این حادثه گفت: از تاریخ ۶ تا ۱۲ تیرماه شاهد حوادث تلخی هستیم که منشأ آن‌ها آمریکا و صهیونیسم جهانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی ادامه داد: ششم تیرماه سالروز ترور مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. هفتم تیرماه نیز روز یادآور انفجار حزب جمهوری و شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان بود و ۸ تیر سالگرد بمباران شیمیایی سردشت است. ۱۲ تیرماه هم سالروز سرنگون کردن هواپیمای مسافربری کشورمان توسط ناو آمریکایی است که به شهادت جمع زیادی از زنان، مردان و کودکان کشورمان منجر شد.   نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بمباران شیمیایی سردشت شهادت ۱۱۹ نفر و جانبازی ۱۶۰۰ نفر از هم‌وطنان بی‌گناهمان را در پی داشت، افزود: این حادثه و سایر حوادثی که ذکر شد به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط آمریکا و صهیونیسم اجرا یا پشتیبانی شدند و لذا این هفته به‌عنوان حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است.   معاون رییس جمهور ادامه داد: ما در کشورمان حدود ۶۵ هزار جانباز شیمیایی داریم و وظیفه ما این است که نگذاریم این مسائل فراموش شود. در سال ۱۳۸۷ مصوبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی برای پیگیری حقوق جانبازان شیمیایی به دولت ابلاغ شد و از سال ۱۳۹۰ نیز بنیاد شهید و امور ایثارگران با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسوول پیگیری این موضوع شدند.   رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته برای احقاق حقوق جانبازان شیمیایی پرداخت و گفت: تدوین آیین‌نامه اجرایی قانون الزام دولت برای پیگیری حقوق جانبازان شیمیایی، همکاری با شعب دادگاه‌های بین‌المللی برای رسیدگی به حقوق جانبازان شیمیایی و تشکیل پرونده در این دادگاه‌ها، ایجاد بانک جامع اطلاعاتی از جانبازان شیمیایی، حضور جانبازان شیمیایی در مجامع سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، اعزام متخصصان مختلف جهت درمان جانبازان به شهر سردشت و پیگیری مصدومین، انجام ۴ طرح کشوری و حمایت از ده‌ها پروژه دانشگاهی برای روش‌های تشخیصی و درمانی عوارض گاز خردل، انتشار بیش از ۵۰ مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی و راه‌اندازی کلینیک تخصصی و مرکز ارجاع مصدومین شیمیایی در بیمارستان ساسان، فراهم کردن زیرساخت لازم برای راه‌اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه‌ها جهت تربیت دانشجویان در سطح ملی و بین‌المللی در تخصص‌های مرتبط با مصدومین شیمیایی، تشکیل کمیسیون‌های متعدد پزشکی در سردشت و ایجاد درمانگاه تخصصی در شهر سردشت بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.   حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ابراز امیدواری کرد با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و معاونت حقوقی ریاست جمهوری جنایات شیمیایی علیه کشورمان بیش از پیش به دنیا شناسانده شود و حقوق قربانیان سلاح‌های شیمیایی گرفته شود.   در این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و ظریف از آقایان ناصر احمدی، لقمان ادیبان، کاظم فریق پور و خانم‌ها شهلا کریمی واحد و شبنم شیخی از جانبازان شیمیایی شهرستان سردشت و مصطفی قانعی، محمدعلی جوادی، محمدرضا واعظ مهدوی، محمدرضا صدیقی مقدم، محمدرضا سروش، عباس فروتن، طوبی غضنفری، سقراط فقیه زاده، حمید سهراب پور، حسن سقط فروش، جلیل عرب خردمند و پرویز طوسی از پزشکان فعال در عرصه درمان جانبازان شیمیایی تقدیر به عمل آمد.   همچنین لوح تقدیری توسط حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دلیل تلاش‌ها و اقدامات مختلف در حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه روابط خارجی، تقویت دیپلماسی ایثار و پاسداری از آرمان‌های شهدا و ایثارگران اهدا شد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس بنیاد شهید امور ایثارگران حقوق جانبازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان

  روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان، ظهر امروز به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان دیدار و گفتگو کرد.

مجتبی میرحسینی با اشاره به رشادتهای رزمندگان دوران دفاع مقدس یادآور شد: شهدا برای استقلال، امنیت، آرامش و حیات مردم جان خود را فدا کردند و امروز در سنگر دیگری نوبت به فرزندان شهدا رسیده است که در مسیولیت بیمارستان همانند پدرانشان تلاش کنندو حیات و آرامش را به بیمارانی هدیه کنند.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: زمانی مدیران جامعه ایثارگری در منظر افکار عمومی موفق عمل خواهند بود که بهترین خدمات را بدون منت و با انگیزه های بالا برای حفظ رضایت مردم بکار گیرند .

 در پایان باحضور مسئولان سپاه پاسداران، بنیاد مهدویت، بسیج جامعه پزشکی و پایگاه بسیج دانشگاه علوم پزشکی از خانم دکترکوشا فرزند شهید رضا کوشا تجلیل شد.

  شهید رضا کوشا ۲ آذر۱۳۳۲، در روستای محمدآباد از توابع شهرستان زابل ديده به جهان گشود و از پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند، يازدهم آبان ۱۳۶۵، در اطراف فرودگاه زاهدان براثر سانحه هوايی سقوط هواپيمای سی ۱۳۰ ارتش به شهادت رسيد. 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • روحانیت باید خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • مراسم احیای شب‌های قدر در امامزاده حسین (ع) برگزار می شود
  • فرهاد زیویار: قدردان فداکاری‎های جانبازان هستیم
  • بیت آیت‌الله العظمی صانعی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت/ آن فقیده سعیده به جدّ معتقد به اصلاح قوانین در مسیر احقاق حقوق بانوان بود
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان