Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم‌اندیشی دانش‌پژوهان مرکز تخصصی علامه امینی حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «رحیم همزبان» امروز در نشست هم‌اندیشی دانش‌پژوهان مرکز تخصصی علامه امینی حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: اهمیت تخصصی شدن دروس حوزوی بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز بر ضرورت انتخاب گرایش تخصصی برای طلاب تأکید کرد و گفت: طلبه با هر مقصدی که درس بخواند؛ نیاز به انتخاب یک رشته تخصصی دارد.

وی. افزود: هنوز برخی از مسؤولان حوزه‌ به این باور نرسیده‌اند که داشتن تخصص برای طلبه از الزامات موفقیت در کار تبلیغ و تدریس است.

همزبان با اشاره به شخصیت‌های اثرگذار در تاریخ علوم اسلامی و حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: دلیل اثرگذاری این شخصیت‌های ماندگار عمیق شدن در یک زمینه خاص علوم اسلامی بوده است.

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز یادآور شد: علمای سلف اگر می‌خواستند ذوالفنون باشند، طبعا اثری که اکنون از ایشان می‌بینیم؛ را شاهد نبودیم.

همچنین حجت الاسلام ذاکری، معاون مرکز تخصصی علامه امینی تبریز در سخنانی با تشریح برخی آئین‌نامه‌های آموزشی مرکز، مراحل پذیرش تا فارغ‌التحصیلی طلاب در این مرکز  را تشریح کرد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی کانون های مساجد اردبیل مسجد تراز اسلامی خبرگزاری شبستان بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی خضری صبح دوشنبه در نشست با بخشدار ویژه خارگ اظهار داشت: حوزه‌های علمیه از اساسی‌ترین و کاربردی‌ترین پایگاه‌های دینی و فرهنگی در جامعه هستند که نقش بارزی در ارتقای امنیت اخلاقی و سلامت جامعه دارند.

وی افزود: ارتقای فضای دینی و انقلابی نیازمند ارتباط بیش‌ازپیش با حوزه‌های علمیه است.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان بوشهر تصریح کرد: گسترش منابع پایدار ضرورت دارد، و آمادگی لازم جهت زمینه‌های تعامل بیشتر در سطح جزیره خارگ را داریم.

نقش روحانیت در تقویت باورهای مردم

در ادامه این نشست محمدرضا دشتی زاده بخشدار ویژه خارگ نیز اظهار داشت: نقش علما و روحانیت در فرهنگ سازی و رشد و اعتلای مبانی دینی و اخلاقی جامعه بسیار مهم و بی بدیل است به نحوی که تبیین درست و دقیق حقیقت اسلام، معارف اهل بیت (ع) و انقلاب برای مردم به خصوص نسل جوان به عنوان یکی از وظایف محوری روحانیون، بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی افزود: روحانیت قدیمی‌ترین نهادی است که توانسته نقش هدایت جامعه را در حوزه‌های مختلف اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و سیاسی و تقویت باورهای مردم به خوبی ایفا کند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه همواره پیشتاز و هدایت گر جامعه در پیروزی و حراست از دستاوردهای اصیل و ناب انقلاب اسلامی است و ما از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح تعامل و همکاری سازنده در سطح جزیره استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6085446

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است
  • یک مُبلّغ بین‌المللی باید چه ویژگی‌هایی داشته‌ باشد؟
  • برگزاری نشست علمی سعدی پژوهان در جوار آرامگاهش