Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایبنا، شب ژان کلود کریر با همکاری مجله بخارا و مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود. در این نشست، فیلیپ تیبو (سفیر فرانسه در تهران)، نهال تجدد، فاطمه معتمدآریا، شهرام ناظری، حامد فولادوند، پیروز سیار،‌ مهدی حسینی و علی دهباشی سخنرانی می‌کنند.

ژان کلود کریر، فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر و کارگردان فرانسوی عمده شهرتش را به سبب فیلم‌نامه‌هایی که نوشته به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از آثار او، فیلم‌های مهمی در تاریخ سینما محسوب می‌شوند. او کار جدیش در سینما را با لوئیس بونوئل و در سینمای اسپانیا آغاز و در ۶ فیلم  خاطرات یک کلفت (۱۹۶۴)، بل دو ژور (۱۹۶۷)، راه شیری (۱۹۶۹)، جذابیت پنهان بورژوازی (۱۹۷۲)، شبح آزادی (۱۹۷۴) و میل مبهم هوس (۱۹۷۷) با بونوئل همکاری کرد.

او همچنین با کارگردانانی چون فولکر شلوندورف، وین ونگ، هکتور بابنکو، پیتر بروک، ژان پل راپنو، میلوش فورمن، فیلیپ کافمن، آندری وایدا، پاتریس شرو، ژان لوک گدار، فیلیپ دو بروکا، برتراند تاورنیه، ژاک دری و ناگیسا اوشیما همکاری کرده است.

توصیه ژان کلود کریر به نمایشنامه‌نویسان ایرانی

کریر بیشتر به خاطر آثار اقتباسیش مشهور است. مشهورترین اقتباسش از رمان بار هستی میلان کوندرا است که کافمن در سال ۱۹۸۸ آن را تبدیل به فیلم کرد. او در سال ۱۹۷۹، کتاب مشهور طبل حلبی نوشته گونتر گراس را به فیلمنامه تبدیل کرد و نسخه‌ای که شلوندورف از روی آن ساخت، برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد. او نمایشنامه‌ای هم با اقتباس از منطق‌الطیر عطار نوشته است که پیتر بروک، کارگردان مشهور انگلیسی آن را روی صحنه برد. نمایشنامه او به نام مجمع مرغان به ترجمه داریوش مودبیان به فارسی، منتشر شده است. 

شب بهگود گیتا با حضور مجتبایی و موحد

 علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸  ساعت ۵ بعدازظهر به نشانی نیاوران، کاشانک، مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، نرسیده به آجودانیه، پلاک ۲۱۰ مراجعه کنند.

کد خبر 461536 برچسب‌ها سینمای جهان نمایش سینما چهره‌ها ادبیات نمایشی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان نمایش سینما چهره ها ادبیات نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۶۰ میلیونی پرسپولیس به دلیل اتفاقات عجیب اصفهان

با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس به دلیل اتفاقات عجیب دیدار با ذوب‌آهن به پرداخت ۶۰ میلیون تومان محکوم شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی درباره شکایت باشگاه ذوب آهن از باشگاه پرسپولیس مبنی بر نشر اکاذیب و انتساب آن به باشگاه شاکی و عدم امکان اثبات صحت این مطالب از سوی باشگاه طرف شکایت، در نتیجه تخلف انتسابی به باشگاه پرسپولیس محرز و مسلم تشخیص داده شده و منتسب به ماده 71 مقررات انضباطی و با رعایت ماده 94 این مقررات، باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ 60 میلیون جریمه نقدی محکوم شد.

رأی صادره ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است.

کاغذ و دست نوشته‌های عجیب در رختکن پرسپولیس در اصفهان + تصاویر

به گزارش تسنیم، باشگاه پرسپولیس پیش از دیدار با ذوب‌آهن در هفته هجدهم لیگ برتر مدعی پیدا شدن چند کاغذ و دست نوشته عجیب در رختکن خود در اصفهان شده بود که همین موضوع با شکایت باشگاه ذوب‌آهن در کمیته انضباطی همراه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه بیلی وایلدر که به کار کیانوش عیاری در «ویلای ساحلی» می‌آمد
  • فیلم/ سخنرانی امیر عبداللهیان در نشست شورای امنیت
  • جریمه ۶۰ میلیونی پرسپولیس به دلیل اتفاقات عجیب اصفهان
  • کمک به ملت فلسطین مسؤولیت بزرگ امت اسلامی است
  • بقیع تاریخ زنده است 
  • غرس ۴۰۰ اصله نخل در یک کارخانه
  • (ویدئو) هوادار فلسطین سخنرانی رئیس کمیسیون اروپا را قطع کرد
  • کتاب های عجیب و غول پیکر یک کشیش! (+عکس)
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها