Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنوز ۱۷ واحد مانده بود تا فارغ التحصیل شود که حکم اخراجش از دانشگاه شیراز زده شد. او علت اخراج خود را اعتراض به رویه‌های ناعادلانه موجود در دانشگاه به ویژه ماجرای محرومیت از تدریس می‌داند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛* هنوز ۱۷ واحد مانده بود تا فارغ التحصیل شود که حکم اخراجش از دانشگاه شیراز  زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
سید وحید موسوی، دانشجوی اخراجی دانشگاه شیراز علت اخراج خود را اعتراض به رویه‌های ناعادلانه موجود در دانشگاه به ویژه ماجرای محرومیت از تدریس، اخراج سه استاد نخبه دانشگاه شیراز و همچنین فوت دکتر چنگیزی از اساتید بخش زبان دانشگاه شیراز می‌داند.
این دانشجو با در دست داشتن نوشته‌ای، در مقابل دانشگاه شیراز نسبت به اخراج خود اعتراض کرد.
شنیده ها حاکی از آن است که ماجرای اخراج موسوی، دانشجوی مکانیک دانشگاه شیراز از یک تماس تلفنی شروع شده؛ هنوز چند هفته‌ای از آغاز سال تحصیلی جدید نگذشته بود که با وی تماس گرفنتد و خواستند تا به حراست دانشگاه مراجعه کند. گویا مطالبی که وی در یکی از کانال‌های فضای مجازی منتشر می‌کند، محرک و ناامید کننده است؛ هر چند که موسوی در پاسخ به مسئولان حراست دانشگاه خواستار گوشزد کردن نکات اشتباهش شد تا آن را اصلاح کند. او می گوید: به مسئولان حراست گفتم من بر اساس دانسته‌هایم از وضعیت دانشگاه عمل می‌کنم و وظیفه انسانی من این است که نسبت به مسائل بی‌تفاوت نباشم. اما مسئول حراست دانشگاه در جواب می‌گوید که پرونده‌ات را به معاونت آموزشی ارسال می‌کنم.
البته او می گوید که ماجرای اخراج زمانی جدی‌تر شد که بیانیه تشکل‌های آرمان، فرهنگ و سیاست و بسیج دانشجویی در خصوص ماجرای فوت دکتر چنگیزی را در فضای مجازی منعکس کرده است.   موسوی به مشروط شدنش اشاره کرده و آنرا یک بهانه آموزشی می‌داند تا دلیلی برای اخراجش شود. او می‌افزاید که موضوع من در کمیسیون موارد خاص استانی مطرح شد و و در وضعیت آموزشی‌ای که بودم با ادامه تحصیل من طبق روال طبیعی موافقت شد.طبق قانون، اجرای نظر و حکم کمیسیون استانی برای تمامی دانشگاه‌ها اجباری است، اما معاونت آموزشی آن را لغو کرد و طبق آیین نامه دانشگاه با من برخورد شده و من را اخراج کردند.    اگر موسوی در دانشگاه بماند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود موسوی گفته شنیده ام که حتی برای اینکه در اذهان شائبه اخراج به دلیل انتقاد و اعتراض به رویه دانشگاه ایجاد نشود، یکی از مسئولان دانشگاه گفته بود که هر دانشجویی که شرایط آموزشی مشابه موسوی را دارد، اخراج کنید. اگر موسوی در دانشگاه بماند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
این فعال دانشجویی می‌افزاید: کار تا آنجا بالا گرفته که اداره آموزش دانشگاه شیراز نامه‌ای به نظام وظیفه زده که من تا ۳۱ شهریور ماه سال جاری معافیت تحصیلی داشتم و حالا طبق آن نامه، مدت تحصیلم تمام شده و آنها می توانند معافیت تحصیلی ام را ابطال کنند.


او از ممنوع الورودی اش در دانشگاه گلایه می کند و می گوید حالا برای انجام کار‌های اداری هم باید با حراست هماهنگ کند و بعد هم باید حفاظت فیزیکی من را همراهی کنند!     موسوی در مورد درخواست خود می‌گوید: درخواست من ادامه تحصیل خودم و دانشجویان با شرایط آموزشی مشابه همچنین ورود دادستانی شیراز به ماجرای فوت چنگیزی از اساتید نخبه و جوان دانشگاه شیراز است.
این فعال دانشجویی دانشگاه شیراز پیش از این در قالب چند مصاحبه و گزارش به موضوع سه استاد نخبه دانشگاه شیراز، علیرضا مسندی، حامد مسندی و علی حقدل همچنین واکنش دانشجویان نسبت به حواشی فوت دکتر چنگیری اشاره کرده بود که به گفته وی تا کنون هیچ توضیح و جوابیه‌ای از سوی دانشگاه شیراز برای این رسانه ارسال نشده است.
براساس این گزارش، همانطور که گفته شد در گذشته برای سه استاد نخبه و انقلابی در دانشگاه شیراز اتفاقی مشابه رخ داده است که بر همین اساس برخی از دانشجویان معتقدند دادستانی باید به موضوع حذف دانشجویان و اساتید انقلابی ورود کند و اگر تخلفی صورت گرفته، باید با آن برخورد شود.   در راستای رسالت خبری مان با مسئولان دانشگاه ارتباط گرفتیم. بدون توضیح اضافه ای، بنا شد برایمان توضیحاتی را ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین

اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا صبح امروز سه شنبه در اعتراض به ورود نیروی پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

براساس گزارش اس دبلیو آی، با این وجود اساتید و دانشجویان  دانشگاه کلمبیا برای اعتراض به دستگیری دانشجویان  تجمع کرده اند. کاربران توییتر نیز با منتشر کردن تصاویری نوشتند: دانشگاه کلمبیا در نیویورک برای ششمین روز متوالی درهای خود را به دلیل ادامه تحصن دانشجویان کلمبیا که کمپ اعتراضی در وسط محوطه دانشگاه برپا کرده اند، بسته است.

نیروهای پلیس آمریکا شب گذشته نیز به دانشگاه ییل یورش برده و دانشجویان حامی فلسطین را که بطور مسالمت آمیز درحال اعتراض به قتل عام فلسطینیان بودند، بازداشت کردند.

نعمت مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا دیروز (دوشنبه) در ایمیلی به کارکنان دانشگاه و دانشجویان نوشت: دانشگاه کلاس‌های حضوری را لغو کرده و آموزش بطور آنلاین برگزار خواهد شد تا کینه‌ها کاهش یابد و همه ما فرصتی داشته باشیم تا مراحل بعدی را در نظر بگیریم.

روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می شود گزارش داد که پلیس بیش از 45 معترض را دستگیر کرده است اما مقامات دانشگاه ییل به درخواست ها برای اظهار نظر  دراین خصوص پاسخ ندادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • برزخ دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه ها
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری
  • راهیابی ۱۵ دانشجومعلم به جشنواره ملی دانشجوی نمونه کشوری
  • پذیرش ۴۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام
  • پذیرش ۴۰۰ دانشجوی عراقی در ایلام
  • آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای
  • پلیس آمریکا با ورود به دانشگاه کلمبیا یکصد دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرد + فیلم