Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از کاهش فاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ مترو خبر داد.

فرنوش نوبخت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت در زمینه حمل‌و‌نقل ریلی درون شهری کشور همواره سعی کرده است تا با برنامه ریزی مناسب بهترین امکانات و خدمات را به شهروندان و مسافران خود ارائه دهد گفت: پیش از این فاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران هر ۱۲ دقیقه یک قطار بود که ازدهم آبان ماه ۱۳۹۸ به ۱۰ دقیقه یک قطار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با عنایت به بهره برداری از ایستگاه‌های جدید خط ۷، رسیدن فصل سرما و کاهش فاصله حرکت قطار‌ها در خطوط مترو، شهروندان تهرانی ترغیب به استفاده بیشتر از این ناوگان ریلی درون شهری شده اند و شاهد افزایش روز افزون مسافر در این خط هستیم.
نوبخت تصریح کرد: با استفاده از حداکثر توان تا جایی که محدودیت‌ها و شرایط فنی امکان داشته است این زمان را کاهش دادیم و هر ۱۰ دقیقه یک قطار برای جابجایی مسافران محترم در این خط اعزام می‌شود.
نوبخت اضافه کرد: امیدوارم با شرایط خوبی که مهیا شده باز هم بتوانیم میزان ظرفیت جابجایی ناوگان متروی تهران و حومه را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه خط ۷ متروی تهران یک خط درون‌شهری به طول ۲۷ کیلومتر است گفت: در حال حاضر ۲۰ کیلومتر آن با۱۰ ایستگاه شامل میدان صنعت، دانشگاه تربیت مدرس، شهید نواب صفوی، رودکی، کمیل، بریانک، هلال احمر، مهدیه میدان محمدیه، و بسیج به بهره برداری رسیده است.
نوبخت تصریح کرد: این خط که عمیق‌ترین خط متروی تهران است از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی تهران در شرق تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط ۶ که در حال ساخت است و در ایستگاه‌های هفده شهریور و میدان محمدیه با خط ۱ و ایستگاه مهدیه با خط ۳، از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط ۲، در ایستگاه متروی توحید با خط ۴ و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط ۶ که در حال ساخت است تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب گردیده و در انتها به میدان کتاب در سعادت آباد می‌رسد.
وی در پایان خاطرنشان کرد:افزایش خدمات رسانی با کاهش فاصله حرکت قطار‌ها در خطوط مترو همچنان در دستور کار شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: متروی تهران خط 6مترو خط 7مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲ خط اتوبوس گردشگری در اصفهان

مسئول کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به فعالیت اتوبوس‌های گردشگری از روز بیست‌ونهم اسفند سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروز گفت: خطوط ۱۰۰ و ۱۰۱ در سطح شهر و نقاط گردشگری فعال هستند.

حمید آقایی با اشاره به مسیر حرکت خط ۱۰۱ اتوبوس‌ گردشگری افزود:  این اتوبوس از باغ فدک با فاصله زمانی یک ساعت یک‌بار به سمت میدان امام حسین (ع) و برعکس حرکت می‌کند.

او با بیان اینکه  خط ۱۰۱ به‌صورت مبدا-مقصدی است و در طول مسیر توقف ندارد گفت: به این دلیل که در دروازه‌دولت اماکن تاریخی و ایستگاه مترو متمرکز است، از این‌رو در راستای دسترسی آسان، مسافران به‌صورت مستقیم به این مکان منتقل می‌شوند، دو دستگاه اتوبوس در این خط فعال است که یکی از آنها اتوبوس برقی است، واولین اتوبوس برقی به‌کارگیری شده در اصفهان در خط گردشگری است.

آقایی  با اشاره به ساعت آغاز فعالیت خطوط گردشگری افزود: ابتدا ساعت آغاز حرکت اتوبوس ۷:۰۰ بود، اما بازخورد خوبی نداشت، از این‌رو به ساعت ۹:۰۰ تغییر پیدا کرد و تا ساعت ۱۹:۰۰ ادامه خواهد داشت.

مسئول کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به مسیر حرکت خط ۱۰۰ اتوبوس گردشگری خاطرنشان کرد: در این خط دو اتوبوس فعال است که از خیابان باب‌الرحمه حرکت خود را آغاز می‌کند، این دو اتوبوس به صورت ساعت‌گرد و پادساعت‌گرد با مبدا یکسان حرکت می‌کنند.

آقایی ادامه داد ایستگاه نخست، ابتدای خیابان باب‌الرحمه روبه‌روی مسجد است، سپس ابتدای خیابان شمس‌آبادی مقابل هنرستان برای سی‌وسه‌پل - سه‌راه نظر برای دسترسی به جلفا - میدان سهروردی برای پارک ناژوان، کوه صفه، ترمینال صفه، دروازه شیراز، تخت فولاد، ضلع جنوبی پل خواجو، میدان بزرگمهر برای باغ گل‌ها - میدان احمدآباد - زیرگذر میدان امام علی (ع) و سپس از خیابان عبدالرزاق و چهارباغ به سمت باب‌الرحمه برمی‌گردد، اتوبوس بعدی این مسیر را از آخر به اول طی می‌کند.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ نفر از این طریق جابه‌جا شده‌اند، تصریح می‌کند: بیشترین استقبال از خط ۱۰۱ که از باغ فدک عبور می‌کند، صورت گرفته است، البته خط ۱۰۰ در طول سال روز‌های جمعه نیز فعال است، اما خط ۱۰۱ تنها ویژه ایام نوروز است.



بح

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • رصد۲۴ ساعته سیر و حرکت قطارها سفر با قطار را اطمینان بخش می کند
  • سفر با قطار اطمینان بخش است/رصد۲۴ ساعته سیر و حرکت قطارها
  • جابجایی بیش از ۱۴ هزار مسافر در ایستگاه راه آهن شیراز
  • فعالیت ۲ خط اتوبوس گردشگری در اصفهان
  • حمله با چاقو به یک مسافر قطار متروی لندن مقابل چشم دیگران
  • برنامه‌های متروی تهران در شب‌های قدر اعلام شد
  • افزایش ساعت فعالیت متروی تهران در شب‌های قدر
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی توسط ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • اقدامات توسعه‌ ای متروی تهران برای۱۴۰۳