Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@19:23:54 GMT

خسارات سیل در قم ۲۰۷ میلیارد تومان برآورد شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۵۰۳۹

خسارات سیل در قم ۲۰۷ میلیارد تومان برآورد شد

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت:بر اساس ثبت در سامانه سجاد، خسارات سیل در قم،۲۰۷ میلیارد تومان برآورد شد. ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن اروجی شامگاه یکشنبه در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،اظهار داشت:باید سطح آگاهی مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بحران به‌ویژه در کنترل سیل با توجه به بارش‌های پیش رو ارتقاء دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود:به‌زودی دوره آموزشی متشکل از اقلیم‌شناسان و هواشناسان ویژه مدیران و مسئولان در قم برگزار می‌شود،با توجه به سالهای پربارش باید آمادگی را ازنظر امکاناتی و تجهیزاتی بالا ببریم و نقاط ضعف در جلوگیری از سیلاب و آب‌گرفتگی را رفع کنیم.

وی بیان کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی نقش مهمی در پیشگیری از بحران سیل دارد و موجب ارتقای آمادگی مردم در برابر حوادث سیل می‌شود،همه ما باید طبق وظایفی که داریم به مدیریت صحیح بحران بپردازیم.

استاندار قم: اجرای طرح‌های آبخیزداری در مدیریت سیل در اولویت باشدسیلاب 30 واحد مسکونی گلوگاه را تخریب کردآخرین اخبار سیلاب مازندران| تلاش برای بازگشایی محورهای شرق مازندران/ خسارات سیلاب به اراضی کشاورزی

اروجی عنوان کرد: در حال حاضر بر اساس پیش‌بینی‌های 72 ساعته هواشناسی به برنامه‌ریزی می‌پردازیم اما در جهت برنامه‌ریزی‌های راهبردی به پیش‌بینی‌های بلندمدت نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: در محدوده شهری بااعتبارت لازم اقدامات پیشگیرانه موردتوجه باشد،باید توجه داشت بر اساس مصوبه کشوری، پروژه‌هایی که به‌طورکلی در حریم رودخانه آسیب دیدند به‌جز پل‌ها،هیچ اعتباری به آن تخصیص پیدا نمی‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: جمع‌آوری برخی سازه‌ها در رودخانه یکی از طرح‌های مهم است تا در زمان بارندگی جلوی دهانه رودخانه را نگیرد،در مسیر قم رود،تأسیساتی وجود دارد که پارکینگ طبقاتی و اطراف حرم و تأسیسات مهم را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: قم رود در شرایط بحرانی است و اگر سدهای کوچری و 15 خرداد را نداشتیم و 400 مترمکعب سیلاب را داشتیم سرازیر می‌شد، با اصلاحاتی می‌توان 300 مترمکعب آب را در رودخانه قم رود ساماندهی کرد.

اروجی عنوان کرد:قرارگاه نوسازی و بازسازی از فرودین ماه سال جاری تشکیل و تاکنون 9 جلسه برگزارشده است و هزینه کرد اعتبارات کشاورزی و پیگیری ثبت خسارات را در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ثبت در سامانه سجاد، خسارات سیل در قم،207 میلیارد تومان برآورد شد که بخشی به متقاضیان از دستگاه ملی اختصاص‌یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم تصریح کرد:در جهت هدایت سیلاب باید طرح‌های آبخیزداری عملیاتی شود تا مانع از سیل در سراشیبی‌ها شد،به‌تازگی نیز طرحی ارائه و مصوب شد تا شهرداری زیر خیابان خاک فرج،زیرگذری را برای شرایط ترافیکی معین کند که این طرح به‌طور کامل مطالعاتی شده است.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

منصور شیشه فروش افزود: همچنین تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان توسط عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ‌های شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: بدنبال شدت بارش‌های رگباری و سیل آسا ،  ۲۷۰ تیم امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی مانند راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.

او گفت: در زمان حاضر همه راه‌های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نایین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نایین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.

شیشه فروش به وارد شدن خسارات به معابر و واحد‌های مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین اشاره کرد.

وی درخصوص حوادث پیش آمده به برخورد صاعقه به ۲ نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و جراحت سطحی و اعزام آن‌ها به مرکز درمانی و همچنین نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستا‌های میمه اشاره کرد.

مدیر کل بحران اصفهان با اشاره به میزان بارش‌ها گفت: در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر، در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر باران گزارش شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ادامه دار بودن بارش‌ها  عوامل امدادی استان در آماده باش هستند.
منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان