Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@22:34:45 GMT

وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی ‌قم مناسب نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۵۰۷۴

وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی ‌قم مناسب نیست

مدیرکل هواشناسی قم گفت: در حال حاضر وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی در قم مناسب نیست و انتظار تخصیص اعتبارات استانی و ملی برای تجهیز ایستگاه‌ها را داریم. ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مهران حیدری شامگاه یکشنبه در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،اظهار داشت:سال گذشته 55 درصد افزایش بارش باران داشتیم و استان قم با افزایش 200 درصدی میانگین بارش،هشتمین استان در سال زراعی 97-98 بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی قم افزود:میانگین بارش‌های صورت گرفته از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون 31 میلی‌متر است که متوسط بارش بوده و این بارش‌ها نسبت به سال گذشته نیز 150 درصد افزایش داشت.

وی تصریح کرد:باوجود بارش‌های خوب،کماکان خشک‌سالی شدید را در کشور داریم،زیرا اثر خشک‌سالی‌ها در چند سال اخیر رفع نشده است.

حیدری بیان کرد:بارش باران امسال در ایستگاه شکوهیه طبق آمار 33 ساله بی‌نظیر بود،هرچند در پیش‌بینی‌های فصلی،ورود سامانه‌ای جدی به کشور اتفاق نمی‌افتد و با ناهنجاری بارشی مواجه هستیم.

هوای زنجان سردتر می‌شودسامانه پایش گرد و غبار در هواشناسی لرستان راه‌اندازی شد وی خاطرنشان کرد:بیشترین میزان بارش در استان قم از آغاز فصل بارندگی یعنی از 30 مهر تا 9 آبان 84 میلی‌متر در شمال غرب قم و کمترین میزان بارش در بخش‌های شرقی اتفاق افتاد.

مدیرکل هواشناسی قم عنوان کرد:امسال بیشترین بیشینه بارش‌ در سال زراعی به بخش‌های کهک و جعفرآباد تعلق دارد و تغییرات میدان بارش‌های استان از حدود 10 تا 60 میلی‌متر در نوسان است.

وی اظهار داشت:همچنین در سال جاری،بارش‌های شدید بالای 80 میلی‌متر در آبان ماه به‌ویژه در مناطق جنوب غربی داشتیم، پیش‌بینی می‌شود در دو روز آینده ابرناکی در سطح استان ایجاد شود و بارش‌های پراکنده‌ای در ارتفاعات صورت بگیرد.

حیدری گفت:پیش‌بینی فصلی، شرایط خوبی را برای ما به ارمغان نمی‌آورد و ورود سامانه‌های جوی به‌راحتی در کشور انجام نمی‌شود،زیرا وقوع طوفان حاره‌ای در اقیانوس هند باعث جذب رطوبت زیادی شده و به‌اصطلاح پراشیدگی جوی ایجادشده است‌.

وی افزود:باید درزمینهٔ بارش باران و سرمای هوا به هشدارها و اخطارها توجه داشت،هرچند در دوره یک‌ماهه آذرماه در نواحی جنوب غربی کشور بارش‌ها کمتر می‌شود،اما بر اساس پیش‌بینی در آذرماه هوا سرد و همراه با برف است.

مدیرکل هواشناسی قم بیان کرد:بارنگی شدید در دوره کوتاه‌مدت آبان،بارش را بالاتر از نرمال برد، اما ادامه بارش‌ها خوب نیست و با عدم بارش شدید روبرو هستیم.

وی اظهار داشت:در دی‌ماه روند کاهش باران و افزایش دما با یک درجه پیش‌بینی و اواسط بهمن وضعیت بهتر می‌شود،همچنین پیش‌بینی قم برای سه ماه آذر،دی و بهمن‌ماه در سال جاری، بارندگی نرمالی است و افزایش دما در بهمن‌ماه پیش‌بینی می‌شود.

حیدری عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی در قم مناسب نیست و انتظار تخصیص اعتبارات استانی و ملی برای تجهیز ایستگاه‌ها را داریم.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها

به گزارش صدای ایران،صادق ضیاییان با بیان اینکه از امروز پنج شنبه در بیشتر مناطق نیمه شرقی، در بعضی ساعات، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد گفت: جمعه در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به گفته وی، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۷ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه (شنبه ۸ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۹ و ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت هواشناسی؛ منتظر تندر و آذرخش در تهران باشید
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳