Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که شامگاه یکشنبه در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: باید در زمان بحران‌ها و حوادث غیر مترقبه میزان تاب‌آوری مردم را افزایش دهیم و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم؛ میزان تاب‌آوری مردم قم در زمان بحران‌ها بالا است ولی باید بیشتر در این زمینه سرمایه‌گذاری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، سال گذشته با هم‌افزایی و انسجام و هم‌چنین هماهنگی با اعضای ستاد بحران توانستیم بحران سیل را مدیریت کنیم در حالی که وضعیت رودخانه قم بسیار بحرانی بود ولی با مدیریت مناسب و پیش بینی خوب بر این بحران فائق آمدیم.

استاندار قم با بیان اینکه مدیریت ما مبتنی بر پیش بینی برآوردها بود و با کار کارشناسانه به استقبال بحران رفتیم، گفت: ستاد بحران در قم قبل از استان‌هایی که با سیل روبرو بود تشکیل شد و خوشبختانه با همکاری نمایندگان مجلس، فعالیت خوب معاون امور عمرانی و ستاد بحران مشکلی در قم وجود نیامد در حالی که رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور نگرانی خود را از شرایط رودخانه قمرود بیان کردند ولی با این مدیریت از ستاد بحران قم تشکر کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید طرح‌های آبخیزداری در رودخانه قمرود با سرعت انجام شود طرح‌های آبخیزداری در بالادست کهک نتیجه مثبتی داشته است.

سرمست در پایان با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران از دستگاه‌های اجرایی و مدیران خواست این قانون را مطالعه تا طبق این قانون جدید شرح وظایف خود را بدانند و طبق آن فعالیت کنند.

کد خبر 4762901

منبع: مهر

کلیدواژه: بهرام سرمست استانداری قم قم بوشهر ایلام گرگان بارش باران یوم الله 13 آبان پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه مشهد قزوین شهرکرد بیرجند شهادت امام رضا ع سانحه تصادف تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بند های تاخیری بر روی سرشاخه های رودخانه ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل ، با هدف استحصال آبهای سطحی، كنترل سیل و رسوب و با توجه به شرایط جوی و میزان بارش ها در استان اردبیل احداث بندهای تاخیری از اهمیت خاصی برخوردار است.
یک تیر و چند نشان شاید بهترین تعبیر برای طرح های آبخیزداری باشد. 
طرح هایی که با احداث بند های تاخیری بر روی سرشاخه های رودخانه ها علاوه بر جلوگیری از سیلاب، آب مورد نیاز برای مصارف کشاورزی را تامین می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی طرح های آبخیزداری

دیگر خبرها

  • سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • آمادگی شهرستان‌های بافق و بهاباد برای مدیریت سیلاب
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • احداث بند های تاخیری بر روی سرشاخه های رودخانه ها
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد