Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@19:44:34 GMT

سیل در قم ۶۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۶۲۰۲

سیل در قم ۶۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: سیل در فروردین ماه امسال در قم ،۶۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زد. ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، عباس پورمیدانی در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سیل در فروردین‌ماه امسال در قم ،63 میلیارد تومان به بخش کشاورزی ازجمله مزارع و اراضی و کانال‌های انتقال آب خسارت زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود:اعتبارات دریافتی مربوط به کمک‌های بلاعوض 23 میلیارد تومان و اعتبارات تخصیص‌یافته 11 میلیارد تومان است که در این میان دو میلیارد تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان تخصیص‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد:درمجموع اعتبار ابلاغی و تخصیص‌یافته در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه برای افراد خسارت‌دیده در سیل،مبلغ 22 میلیارد تومان است و در استان نیز مبلغ یک میلیارد و 525 میلیون تومان به 347 نفر پرداخت‌شده است.

در این جلسه محسن بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم نیز در رابطه با مدیریت بارش‌ها بیان کرد:قرارگاه بازسازی و توسعه آب منطقه‌ای پیشنهاد‌هایی داد تا برخی از موانع در مسیر رودخانه حذف شود، درحالی‌که برخی از سازه‌ها امکان حذف ندارد.

وی اظهار داشت:دراین‌باره سازه‌هایی که کمترین هزینه دارد و حذف این سازه‌ها بار اجتماعی نداشته باشد،قابلیت حذف دارد تا بتوان در مواقع بحران،سیلاب را هدایت کرد،اگر سیلابی در اواخر سال و یا سال آینده داشته باشیم باید بتوانیم تا حدی ظرفیت را در پذیرش آب، افزایش دهیم.

خسارات سیل در قم 207 میلیارد تومان برآورد شداستاندار قم: اجرای طرح‌های آبخیزداری در مدیریت سیل در اولویت باشدسیلاب 30 واحد مسکونی گلوگاه را تخریب کرد

بهشتی گفت:یکی از طرح‌های مصوب در قم زدن احداث تونل در خیابان اراک است تا ظرفیت انتقال آب از سرریز رودخانه را داشته باشد و ظرفیت را تا 500 مترمکعب افزایش دهد،این طرح جز اولویت‌های حمل‌ونقل و ترافیک و مدیریت سیلاب است.

وی عنوان کرد: رودخانه قم رود در خط رأس قرار دارد و امکان جابه‌جایی رودخانه در مسیر را نداریم زیرا اراضی کشاورزی و انهار اطراف را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در ادامه نیز امیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد:مدل بارندگی عوض‌شده است و با 40 میلی‌متر بارش، آب‌های سطحی زیادی در سطح شهر جمع می‌شود، ازاین‌رو باید در مدیریت شهری بازنگری کنیم و این امر هزینه‌های زیادی به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: شهرداری در اجرای طرح‌ها در مقابله با سیلاب و بحران‌های احتمالی به‌تنهایی از پس هزینه‌ها برنمی‌آید و باید همه امکانات در جهت کنترل سیل در شهر بسیج شود به‌ویژه اینکه شهرداری در اجرای برخی از مصوبات اختیار لازم را ندارد.

انتهای پیام/ ت

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ در این اطلاعیه اعلام شده ناپایداری‌ها نیمه جنوبی وغربی استان همچون شهرستان‌های بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن، دهاقان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوترآباد، لنجان، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر ومیمه، نائین، نجف آباد، نطنز، اصفهان، دهق را تا فردا در برمی گیرد.
همچنین احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی وکاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی وگردنه ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی وزراعی پیش بینی شده است.
احتیاط در سفر‌های برون شهری، توقف نکردن دربستر وحاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها ومسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی وجابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی وامدادی وپاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها وآب رود‌ها، تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی واحتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی از توصیه‌های هواشناسی تا بعد از ظهر فردا شنبه اول اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • هشدار جدی به ۴ استان؛ سیل و طوفان در راه است
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • هشدار جدی هواشناسی به ۴ استان ؛ سیل و طوفان در راه است
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد