Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@09:24:25 GMT

مصوبه حذف تنوع مدارس به مجلس بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۶۷۸۳

مصوبه حذف تنوع مدارس به مجلس بازگشت

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مصوبه تنظیم‌بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش در شورای نگهبان رد شده است و به بندهایی چون اختصاص یک درصد درآمد شرکت‌ها، اجاره دادن واحدهای آموزشی، اعمال مدرک دوم فرهنگیان و کاهش تنوع مدارس ایراداتی گرفته‌اند. ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه  اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محسن حاجی میرزایی امروز  در حاشیه مراسم نواختن زنگ ملی استکبار ستیزی درباره ورود مفاهیم لانه جاسوسی به کتب درسی اظهار‌ کرد: در سند تحول بنیادین برای تدوین محتوای کتب درسی متناسب با ساحت‌های شش‌گانه تدابیری تعیین شده است و امیدواریم به زودی مباحث مربوط به اسناد لانه جاسوسی به کتاب‌های درسی وارد شود؛ در ساحت‌های سیاسی و اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای تربیت نسل نو تأکیداتی از جمله سیاسی و اجتماعی پیش‌بینی شده است و دانش‌آموزان باید درک روشنی از محیط اجتماعی پیرامون خود داشته باشند و مقاومت ملت ایران حاکی از آن است که فرهنگ استکبارستیزی ریشه‌های محکمی دارد و همه حساس هستند که در برابر آمریکا یک صدا و یکپارچه حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ورود کتاب‌های درسی به بازار سیاه گفت: مطابق اخباری که دریافت کردم در برخی مدارس، کتاب به طور کامل توزیع نشده بود و ما چند بار وضعیت را کنترل کردیم؛ آمار دانش‌آموزانی که در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند مشخص است و شناسایی شده‌اند و با آنها تماس گرفتیم، برخی ثبت‌نام اینترنتی انجام نداده بودند و برخی ثبت‌نام کرده بودند اما مدارس جابه‌جا شده بود همچنین کوتاهی‌هایی از سوی برخی مسئولان مناطق شده بود.

انتقال کتاب‌‌های درسی به بازار سیاه توسط برخی مناطق

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: بیش از تعداد دانش‌آموزان با کاغذی که به آن ارز دولتی اختصاص یافته بود، کتاب چاپ کردیم و قیمت کتب 40 درصد قیمت واقعی است و نیازی به مراجعه به کتابفروشی‌ها نیست؛ ممکن است برخی کتاب‌ها از طریق مناطق به بازار سیاه رفته یا سرقت شده باشد که دستور پیگیری  دادم،  امسال روش توزیع کتاب تفاوت کرده بود و برخی از آن راضی نیستند و ممکن است فضاسازی‌ها نشانه آن باشد اما اکنون اشکالات برطرف شده است. 

تیزر بخش نخست میزگرد بررسی وضعیت هنر در مدارس منتشر شدتنوع مدارس چه آسیب‌هایی را به دانش‌آموزان می‌زند؟آیا مدارس سمپاد، نمونه دولتی، شاهد، راه دور، تطبیقی و هیئت امنایی حذف می‌شوند؟

مصوبه تنظیم بخشی از مقررات مالی آموزش‌وپرورش رد شد

حاجی میرزایی در پاسخ به اینکه آیا مصوبه تنظیم بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش در شورای نگهبان رد شده است، گفت: بله، شورای نگهبان به اکثر بندها ایراد گرفته است؛ بندهایی چون اختصاص یک درصد درآمد شرکت‌ها، اجاره دادن واحدهای آموزشی، اعمال مدرک دوم فرهنگیان و کاهش تنوع مدارس که ملاحظاتی داشته به مجلس برگشته است تا ببینیم چه اقداماتی انجام می‌دهند.

وی درباره ایرادات وارد بر مصوبه تنوع مدارس ادامه داد: طبق رویه‌ای که بین مجلس و شورای نگهبان برقرار است به موضوعاتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود می‌کند مجلس نباید ورود کند و برعکس به جهت اینکه مدارس سمپاد موضوعی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن وارد شده و اساسنامه آن را تصویب کرده، مورد ایراد گرفته است.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط محسن حاجی‌میرزایی مدارس دولتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی مدارس دولتی محسن حاجی میرزایی مدارس دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ آقای فلاح گفت: این طرح در قالب قفسه کتاب در مناطق محروم متناسب با پایه تحصیلی ایجاد می‌شود.
به گفته وی، در مرحله نخست ۱۰۰۰ کلاس درس تجهیز و پیش بینی می‌شود به ۷ هزار کلاس درس برسد.
معاون فرهنگی کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان کشور با اشاره به اینکه هر کلاس درس ۱۰۰ کتاب کودک و نوجوان خواهد داشت، افزود: در سال کتاب‌ها دو بار هم تعویض می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بازگشت لایحه عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌