Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@14:38:11 GMT

پیام وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی نواحی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۶۸۳۵

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

در متن پیام سیدعباس صالحی چنین آمده است:

بسم‌­الله الرحمن الرحیم

موسیقی نواحی روایتگر تاریخ و جغرافیای فرهنگی، اجتماعی و انسانی ایران است. گنجینه­‌ای از نواها و آواهایی که تجلی اصالت و معرفت است و با باورهای مردمان این سرزمین پیوندی وثیق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت­‌ها و قصه­‌های فراوانی با این موسیقی از مسیر تاریخ گذر کرده و تا امروز راه پیموده است. موسیقی نواحی برخاسته از فرهنگ، اقلیم و هویت قومی مناطق مختلف ایران نسل‌به‌نسل حفظ شده و جلوه­‌ای از تنوع فرهنگ­‌های بومی و قومی در آیینه زلال آن هویداست. در روزگار ما موسیقی نواحی فرصتی است برای بیان فرهنگ و هنر بومی و نوجوانان و جوانانی که دل در گرو این موسیقی دارند و راه استادان و هنرمندان را ادامه می­‌دهند.

جشنواره موسیقی نواحی جلوه­‌یی از این موسیقی را چون منشوری از نقش­‌ها و رنگ­‌ها به نمایش می­‌گذارد، اما بیش از آن رویدادی برای بازخوانی و یادآوری اهمیت و ضرورت موسیقی نواحی در زمان حاضر و اندیشه و گفت‌و‌گو درباره داشته­‌ها، نیازها و فردای موسیقی نواحی است.

حضور هنرمندان گرانقدر موسیقی نواحی را در دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران درکرمان ارج می­‌نهم و از تلاش خالصانه دست‌اندرکاران این رویداد سپاسگزارم.

 سیدعباس صالحی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت ارشاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدعباس صالحی دفتر موسیقی جشنواره موسیقی نواحی ایران دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام مدیر کل ارشاد خوزستان به مناسبت روز جهانی تئاتر

ایسنا/خوزستان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز جهانی تئاتر پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، مجید منادی در پیام خود نوشت:

«همزمانی و هم‌زبانی بهار طبیعت، ماه مبارک رمضان و روز جهانی تئاتر فراخوانی است برای توجه به این هنر والا به‌ عنوان یکی از بهترین و قوی‌ترین ابزارها در جهت تعمق و تفکر انسان‌ها و هنرمندان این عرصه به مفهوم زندگی و ترویج هنجارهای اخلاقی. تئاتر یک مسیر است؛ مسیری تازه برای بهتر زندگی کردن، هنری که در آن باید فراتر از دیالوگ‌ و معنی رفت تا به تعالی روح رسید چراکه تئاتر می‌گوید و مخاطب خود را نیز به گفتن و آموزش وامی‌دارد. اینجانب روز جهانی تئاتر و تقارن همیشگی آن با نخستین روزهای بهار و حلاوت برکات ماه مبارک رمضان را خدمت همه تلاشگران هنرهای نمایشی تبریک عرض نموده و از همه کسانی که لحظات زندگی خود را وقف این هنر ارزشمند نموده‌اند تا بی‌واسطه با مخاطب خود سخن بگویند و در رشد، شکوفایی و ایجاد شور و شوق در جامعه بکوشند تقدیر و تشکر می‌نمایم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر ارشاد: در دولت خط‌کشی‌های وزارتخانه‌ای و نهادی نداریم
  • امکان خاکسپاری فرامرز اصلانی در ایران وجود دارد؟ | توضیحات وزیر ارشاد+ فیلم
  • فرامرز اصلانی در ایران دفن می‌شود؟ وزیر ارشاد توضیح داد (فیلم)
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از برآوردهای ما بود
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • پیام مدیر کل ارشاد خوزستان به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • تتلو، معین، رونالدو، علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد