Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عباس مسجدی آرانی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره بررسی حادثه لردگان از سوی قوه قضاییه و اینکه آیا نظریه پزشکی قانونی در این زمینه آماده شده است، گفت: خیر، بر اساس تصمیمی که در استان و در دادستانی کشور گرفته شد، پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شد و تیمی از همکاران متبحر را از تهران به روستا اعزام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستا پذیرش افراد را نداشت ولی خوشبختانه همکاران ما با مسوول دادگستری و دادستان شهرستان، یکی دو هفته پیش به آنجا رفتند و نمونه‌ها را از افرادی که مقام قضایی مشخص کرده بود، گرفتند و اقدامات اولیه را انجام دادیم و بخشی از اقدامات تخصصی و فوق تخصصی انجام شده است. امیدواریم تا آخر هفته، نظر کارشناسی را به مقام ذی ربط اطلاع دهیم.

مسجدی آرانی تاکید کرد: علت حادثه لردگان مشخص نشده است و ما آن را مشخص نمی‌کنیم؛ زیرا ما فقط اظهارنظر کارشناسی ارائه می‌دهیم و علت را مقام قضایی مشخص می‌کند.

در جریان پرونده عارفه سنایی نیستیم

مسجدی آرانی درباره اینکه چندی پیش خبری درباره فوت عارفه سنایی دختر سفیر ایران در مسکو منتشر شد که به خاطر سکته مغزی فوت کرده است ولی رسانه‌های روسی اعلام کردند که او خودکشی کرده، آیا خانواده متوفی از پزشکی قانونی درخواست داشتند که علت فوت را بررسی کنید؟ گفت: در جریان این پرونده نیستم، احتمالا به پزشکی قانونی کل ارجاع نشده و اگر ارجاع هم شده باشد به پزشکی قانونی تهران ارجاع شده که من از آن مطلع نیستم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در پرونده‌های خاصی که به سازمان پزشکی قانونی ارجاع می‌شود مانند پرونده میترا استاد، عارف لرستانی و عباس کیارستمی، اطلاع‌رسانی از سوی این سازمان نشد و چرا زمان رسیدگی به این پرونده‌ها طولانی شد؟ گفت: ما اطاله دادرسی در پزشکی قانونی نداریم. به عنوان مثال در پرونده عباس کیارستمی سه مرحله کمیسیون تشکیل شد و از اساتید دانشگاه در این زمینه استفاده کردیم. ما به فاصله هر سه ماه کمیسیون را تشکیل دادیم.   بعد از اعتراض به کمیسیون اول، کمیسیون تجدیدنظر و در نهایت کمیسیون عالی تشکیل شد. در رابطه با  پرونده میترا استاد تاخیری نداشتیم و به سرعت به آن رسیدگی کردیم. بخشی از این تاخیرها به این دلیل است که بافت را در آزمایشگاه می‌بریم و باید آماده‌سازی کنیم و آماده‌سازی بافت پاتولوژی حداقل دو هفته طول می‌کشد تا پس از آن آماده بررسی شود. اجسادی که به ما منتقل می‌شوند مانند میترا استاد، دختر آبی و دیگران سریعا بررسی می‌شوند و کارهای صدور جواز دفن و ... به سرعت انجام می‌شود.

مسجدی آرانی افزود: اینکه چرا در خصوص این پرونده‌ها اطلاع‌رسانی به روز نمی شود، به این دلیل است که ما تابع یک سری مقررات هستیم. ما جزو دستگاه قضایی هستیم. همانطور که هیچ اقدامی را نداریم که بدون دستور قضایی باشد، هیچ کس هم در سازمان نمی‌تواند آزمایشی را خودسر انجام دهد، در این خصوص ما تمام مواردی را که در سازمان اتفاق می‌افتد؛ به مراکز خبررسان قوه قضاییه اطلاع می‌دهیم. ممکن است اطلاع‌رسانی در این زمینه‌ها به صلاح نباشد زیرا پرونده ابعاد مختلف قضایی دارد و گذشته از اینکه اطلاع‌رسانی بی‌موقع ممکن است در پیگیری‌ها و سیر قضایی پرونده اخلال ایجاد کند. همچنان که باید حریم و حرمت افراد نیز حفظ شود و ما مقداری حق تحفظ را داریم و به محض اینکه جواب نمونه‌ها و آزمایش‌ها در مورد پرونده‌ها آماده شد آن را به سخنگوی قوه قضاییه اعلام می‌کنیم و ایشان هم حسب صلاحدید در نشست‌های خبری آن را اعلام می‌کنند لذا عمدی در تاخیر در اطلاع‌رسانی پرونده‌ها وجود ندارد.

کد خبر 461599 برچسب‌ها پزشکی قانونی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۷۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا خردمند، درباره نقش سامانه جامع انتظامی در کاهش اطاله رسیدگی به پرونده‌های انتظامی، گفت: با راه اندازی این سامانه همه افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند به صورت برخط به هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی و نیز هیأت عالی معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی مراجعه کنند و از وضعیت پرونده شأن آگاه شوند. از طرفی هر اتفاق جدیدی در پرونده مراجعین رخ دهد به صورت پیامک به کاربران اطلاع رسانی خواهد شد و نهایتاً نتیجه رأی انتظامی یا کارشناسی به طرفین ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعتراض به پرونده‌های انتظامی نیز در بستر سامانه جامع انتظامی خواهد بود، افزود: بر خط شدن مراجعات افراد حقوقی و حقیقی به معاونت انتظامی سازمان و نیز هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی منجر به بهبود کیفی قابل توجهی در رسیدگی به پرونده‌ها خواهد شد از طرفی قابلیت دسترسی آمار شکایات را در کل کشور فراهم خواهد کرد، ضمن اینکه از اطاله زمان رسیدگی به طور قابل توجهی کاسته خواهد شد.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، رونمایی از سامانه جامع انتظامی و رسیدگی الکترونیک و بر خط به پرونده‌های انتظامی را از جمله تأکیدات رئیس کل سازمان نظام پزشکی از همان آغاز دوره جدید ریاست ایشان عنوان کرد و اظهار داشت: راه اندازی سامانه جامع انتظامی مراجعه حضوری مردم و جامعه پزشکی را به شدت کاهش می‌دهد.

به گفته خردمند، یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده سازمان نظام پزشکی است، رسیدگی انتظامی یا انجام کارشناسی برای مراجع قضائی است با توجه به اینکه انجام این موضوع مستلزم مراجعه افراد به سازمان نظام پزشکی بود و همین امر مشکلات فراوانی ایجاد می‌کرد و دقت در رسیدگی را هم کم می‌کند همچنین موجب اطاله زمان رسیدگی می‌شود.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی از اجرای پایلوت سامانه جامع انتظامی در سه استان تهران، البرز و قزوین خبر داد و افزود: تحقیق و راه اندازی سامانه جامع انتظامی از حدود یک سال پیش در سازمان نظام پزشکی کلید خورده و پس از احصا و رفع عیوب سامانه در استان‌های پایلوت با دستور رئیس کل سازمان نظام پزشکی، اجرای سراسری آن در کشور کلید می‌خورد.

کد خبر 6086610 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • ۴ پرونده روی میز بازپرس جنایی | از جزییات مرگ مرموز مجرمی با پابند الکترونیکی تا سقوط یک کوهنورد جوان
  • رئیس پزشکی قانونی : حقوق بازنشستگانِ پزشکی قانونی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد
  • ارجاع هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی
  • ثبت ۱۴۰۳ مورد پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان غربی
  • تشکیل هزار و ۴۰۳ پرونده حوادث کار در آذربایجان‌غربی
  • ۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • تشکیل ۱۴۰۳ پرونده ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌غربی
  • توضیح رئیس شورای اطلاع‌رسانی درباره بازگشت گشت ارشاد