Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید نمکی (وزیر بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی) در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت و رونمایی از طرح پوشش اجباری بیمه 13 آبان 98 در محل سالن همایش‌های صدا و سیما گفت:‌ دستاوردهای حوزه سلامت در مقایسه با دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برتری چشمگیری داشته است. ما یکی از کارآمدترین زیرساخت‌های درمانی را ایجاد کردیم و همچنین تلاش‌های کارآمدی برای پوشش همگانی انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی گفت: به جرات می‌توانیم بگوییم دوره ریاست جمهوری آقای روحانی از دوره‌های طلایی جمهوری اسلامی بوده است چرا که ایشان توجه خاصی به نظام درمانی کشور داشتند. طرح تحول نظام سلامت در توسعه زیرساخت‌های درمانی کشور بسیار کارآمد بود. رسیدگی به بیماران خاص، دسترسی بیماران در مناطق محروم در این دولت انجام شد. اگ چه نقاط ضعفی وجود دارد ولی خدمات بسیار کارآمد است.

وی در ادامه افزود: اتفاقی که امروز به عنوان یک گام موثر افتاده است استفاده از ظرفیت بند الف قانون 70 است. این قانون پوشش همگانی اجباری بیمه را دستور می‌دهد. بسیاری از کشورها با اجباری کردن بیمه همگانی و دریافت حق بیمه از توانمندان به نفع مستضعفان موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌اند بنا بر این توجه به تجربیات جهانی، ما خواهیم توانست هشت میلیون نفر از جاماندگان بیمه‌ای را به بیمه اضافه کنیم.

نمکی در ادامه بیان کرد: اما باید چگونگی عملکردمان را بررسی کنیم باید بررسی کنیم تا زیر هزینه‌های سنگین نرویم علیرغم تمام دستاوردهای طلایی سلامت، نپرداختن به حوزه اقتصاد سلامت بسیار مورد نقد است. اولین گام تهیه سامانه الکترونیک پرونده سلامت بود که در این راستا انجام دادیم. این سامانه الکترونیک امکان ریل‌گذاری برای اقتصاد سلامت را ایجاد می‌کند و همچنین تهیه گایدلاین‌های موثر را فراهم می‌کند برخی از دوستان به ما وعده سه یا چهار سال را می‌دادند اما ما توانستیم طی سه ماه این کار را انجام دهیم. بنابراین در حوزه اقتصاد سلامت تصمیمات درستی گرفته خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های مهم ممکن می‌شود.

وی افزود: می‌توانیم اقدامات اصلی را برنامه‌ریزی کنیم و از هزینه‌های غیرضروری جلوگیری کنیم. باید توجه کرد در هیچ جای دنیا یک نفر نمی‌تواند هر زمان که دلخواهش است به آزمایش و سونوگرافی دسترسی داشته باشد.

نمکی گفت: بحث دیگر بررسی هر خدمت و هزینه آن در نظام سلامت کشور است  ما 600 مورد را در نظام سلامت مشخص کرده ایم و گایدلاین‌های این خدمات تضمین شده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مساله بعدی پرهزینه در حوزه سلامت کشور دارو است. ما باید با تولید داخل این مشکل را حل کنیم سه درصد داروی وارداتی 1700 میلون دلار هزینه داشته است در حالی که 97 درصد داروها که در داخل تولید می‌شوند 600 میلیون دلار هزینه داشته است.

نمکی در پایان گفت:‌ خبر خوش من برای مردم این است که حتی با این شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های شدید قول می‌دهم که در یک سال آینده هیچ شرکت داروسازی نباشد که خط تولید آن بخوابد یا یک عمل جراحی به خاطر نبود دارو یا تجهیزات پزشکی معطل بماند.  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد درمان و آموزش پزشکی دلار سلامت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان

سرپرست اجرایی اولین کنگره پژوهش و فناوری گفت: در این کنگره،۵۵۰ خلاصه مقاله از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد۲۸۴ مقاله پذیرفته شد.

افسانه یکدانه افزود: از این تعداد،۲۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره پژوهشی یک روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.

او اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هوش مصنوعی، مسائل زیست محیطی همچنین پیشگیری و بهداشت مهمترین مباحث از ۱۵ محور اولین کنگره پژوهش و فناوری است.

یکدانه ادامه داد: خلاصه ۲۴ مقاله برتر این کنگره در مجله‌های معتبر چاپ خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری این دانشگاه گفت: حمایت از پژوهشگران و فناوران در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

غلامرضا عسگری افزود: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مدارس تحقیقاتی، هسته‌های فناوری و مراکز رشد همچنین حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از جمله این برنامه هاست.

در اولین کنگره پژوهش و فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهید صدوقی یزد (۶ هزار دانشجویی) و شهرکرد به عنوان منطقه ۷ آمایشی کشور، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • انتقاد از بی توجهی به از کارافتادگی جایگاه cng شهرعلویجه اصفهان
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان