Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: ۲۴ هزار و ۳۶۰ کیسه سیمان رایگان پس از وقوع سیل در بخش ماژین شهرستان دره شهر برای بازسازی مناطق آسیب دیده توزیع شده است.

رضا اسماعیلی روز دوشنبه در جریان بازدید از روند بازسازی مناطق سیل زده بخش ماژین از پرداخت یک هزار و ۵۲۸ فقره تسهیلات به مردم این منطقه خبر داد و گفت: بخش ماژین بر اساس سرشماری سال ۹۵ یک هزار و ۱۷۲ خانوار جمعیت دارد که تاکنون یک هزار و ۵۲۸ فقره تسهیلات تعمیر، احداث و معیشتی توسط بنیاد مسکن به آنان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنیاد مسکن استان نهایت تعامل را با مردم بخش ماڑین دارد بگونه ای که واحدهای دارای چند خانوار، واحدهای خالی از سکنه ای که متقاضی تمایل به تخریب یا تعمیر آن داشته و حتی واحدهای قدیمی و مخروبه که مالک آنها قصد نوسازی داشته اند نیز از این تسهیلات بهره مند شده اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام به خدمات انجام شده در بخش ماژین اشاره و تاکید کرد: تاکنون ۲۶۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه و ۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مردم سیل زده بخش ماڑین پرداخت شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: تسهیلات پرداختی به سیل زدگان بخش ماژین یک هزار و ۵۴۸ فقره بوده که از این تعداد ۳۸۰ واحد احداثی، ۷۹۹ واحد تعمیری و ۳۸۹ فقره نیز تسهیلات معیشتی است که نشانه توجه این بنیاد به مردم این منطقه بوده است.

وی ارائه نقشه و پروانه ساختمانی و نظارت رایگان به ۳۸۰ واحد شهری و روستایی را از دیگر خدمات این بنیاد عنوان کرد و گفت: توزیع یک هزار و ۲۱۸ تن سیمان رایگان معادل ۲۴ هزار و ۳۶۰ کیسه از دیگر کمک های صورت گرفته به مردم بخش ماڑین بوده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام به واحدهای احداثی شهر ماژین اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست ۲۴ نفر برای اخذ تسهیلات احداثی در شهر ماژین به بانک معرفی شده اند که بدلیل عدم پیگیری و یا تخریب واحد قبلی از سوی متقاضیان تنها ۲ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

اسماعیلی افزود: در مرحله دوم نیز ۴۰ نفر از شهر ماژین جهت وام احداثی به بانک های عامل معرفی شده اند  که در حال دریافت پروانه و شروع ساخت هستند.

وی اظهار داشت: با هماهنگی شورای شهر و شهردار ماژین و با نظر مساعد مدیرکل بنیاد مسکن تعداد ۳۰ فقره وام احداثی دیگر که حاضر به رعایت ضوابط شهرداری و اصول فنی شدند، در دست اقدام هستد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در شهر ماژین ۳۵۴ وام تعمیری  پرداخت شده است، تاکید کرد: بنیاد مسکن استان مساعدت زیادی در بخش ماژین داشته بگونه ای که در بسیاری از موارد تسهیلاتی علاوه بر خانوارهای اصلی به خانوارهای فرعی  که در ساختمان سکونت داشته اند پرداخت کرده است.

وی تصریح کرد: برای کمک به اهالی این منطقه، ارزیابی ها فقط به علت فرسودگی و خسارات بارندگی و جهت بهره مندی اهالی از تسهیلات و کمک بلاعوض سیل در دستور کار قرار گرفته است.

بخش ماژین شهرستان دره شهر در جریان سیل روزهای ۱۱ تا ۱۳ فروردین ماه ۹۸ بیشترین خسارت را در استان ایلام متحمل شد و بسیاری از زیرساخت های این منطقه از بین رفت.

بر اساس ارزیابی های اولیه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت در جریان این سیل زیرساخت های ارتباطی و بخش کشاورزی استان ایلام وارد شد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت

هادی عباسی اصل  معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰ هکتاری روستای کرند گرمسار، هم‌زمان با سفر رییس‌جمهور به استان سمنان، گفت: طرح نهضت ملی مسکن شتاب مطلوبی دارد و میزان طرح‌ها از ۲ و نیم میلیون واحد فراتر رفته که در قالب‌های زمین گروهی، انبوه‌سازی، شهری، روستایی، بافت فرسوده، نیروهای مسلح، جوانی جمعیت، مسکن ایثارگران و تمام روش‌های تولید مسکن، با قوت در حال پیگیری است و طرح‌ها در حال پیشروی‌ قرار دارند.

وی با بیان این که رویکرد اصلی وزارت راه و شهرسازی این است که طرحها تا جایی که ممکن است به‌صورت مردمی اجرا شوند، افزود: این به معنای آن است که مردم با رعایت اصول نظام فنی مهندسی کشور و مقررات ملی ساختمان کارفرمای طرح باشند.

وی افزود: در گرمسار و در روستای کرند حدود ۲۰ هکتار زمین به طرح هادی روستا الحاق و ۳۷۹ قطعه زمین برای مردم تامین شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود که اولویت با بومیان روستا و پس از آن متقاضیان گرمسار است که قطعات یک‌طبقه حیاط‌ ‌دار در قالب دهکده شهری در اختیارشان قرار می‌گیرد.

عباسی اصل گفت: در گرمسار طرح‌هایی وجود داشت که پیشرفت‌شان به حدود ۷۰ درصد رسید و طی آن متقاضیان، تسهیلات نهضت ملی مسکن دریافت کرده‌اند و می‌توانند در صورت تمایل تسهیلات تکمیلی نیز دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟