Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمپین غیردولتی مراکش برای تحریم رژیم صهیونیستی که با نام اختصاری "BDS" شناخته می‌شود، با صدور بیانیه‌ای از جوانان کشورش خواست، پنجمین دور کنفرانس "رهبران جوان" را که قرار است اواسط ماه جاری میلادی در شهر "الصویره" این کشور برگزار شود، تحریم کنند.

اخبار بین‌الملل- این کمپین دلیل تحریم این کنفرانس را احتمال مشارکت رژیم صهیونیستی در آن عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه "BDS" مراکش آمده است: مشارکت در این کنفرانس به منزله عادی سازی آشکار روابط بوده و تلاش برای پذیرش رژیم اشغالگر اسرائیل است.

این کمپین در ادامه تأکید کرد که اکثر ملت مراکش کاملا مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل هستند. برای پنجمین بار کنفرانس جوانان در شهر صویره و با نظارت سفارت فرانسه برگزار می‌شود اما این نخستین باری است که سفارت فرانسه از اسرائیل برای مشارکت در آن دعوت کرده است.

کمپین مراکشی تحریم اسرائیل همچنین از این مساله که سفارت فرانسه به خودش اجازه دعوت از اسرائیل را داده است، انتقاد کرد.

در همین راستا، وب‌سایت سفارت فرانسه در مراکش اعلام کرد، این سفارتخانه از جوانان اسرائیلی بین ۱۸ تا ۲۵ سال خواست تا درخواستشان را برای شرکت در پنجمین دور کنفرانس رهبران جوان ارائه دهند.

کنفرانس رهبران جوان قرار است که برای پنجمین سال متوالی توسط سفارت فرانسه در مراکش ۱۵ تا ۱۷ نوامبر (۲۴ تا ۲۶ آبان) در شهر الصویره در شمال مراکش برگزار شود.

این کنفرانس با هدف مشارکت جوانان در مسؤولیت پذیری و بررسی نقش جوانان در توسعه و مشارکت آنها در امور سیاسی برگزار می‌شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه رژیم صهیونیستی مراکش اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم

به گزارش همشهری آنلاین، این منبع در گفت‌وگو با العربی الجدید، صحت آنچه را رسانه‌های عبری نزدیک به دولت اشغالگر منتشر کردند، رد کرد مبنی بر اینکه حماس آزادی تنها ۲۰ اسیر به جای ۴۰ اسیر در مرحله اول توافق احتمالی را در دور اخیر مذاکرات قاهره پیشنهاد کرده است.

این منبع گفت: «در پی این ادعا گزارش‌های مطبوعاتی عبری منتشر شدند که نشان می‌دهند تعداد اسیران باقی‌مانده از ۲۰ تن تجاوز نمی‌کند که خلاف واقعیت است.»

این منبع گفت: «البته نمی‌توان به طور دقیق تعداد اسیران زنده را تعیین کرد، اما آنچه مسلم است این رقم بیشتر از آماری است که در رسانه‌های عبری منتشر می‌شود.»

وی فاش کرد که این جنبش به تنهایی حدود ۳۰ ژنرال و افسر شین بت را در اختیار دارد که در هفت اکتبر از یگان‌های نظامی و برخی از مواضع نظامی بسیار حساس دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد به ویژه در مکان‌های بسیار امن و دور از دست اشغالگران هستند و دسترسی به آنها تحت هر شرایطی غیرممکن است، در عین حال خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر و برخی از وزرای دولت وی اطلاعات زیادی را درباره هویت برخی از اسیران پرسنل نظامی مخفی می‌کنند تا مانع برانگیختن خشم در صفوف نیروهای رزمی شوند و بخش بزرگی از این موضع خشم از جانب سرلشکر نیتزان آلون، نماینده ارتش اسرائیل در هیئت‌های مذاکره کننده درباره اسرا، به دلیل سستی است که شاید نتانیاهو در این زمینه دارد.

این عضو حماس تاکید کرد که تنها راه برای آزادی اسیران اشغالگر از طریق مذاکرات جدی و متعاقب آن تعهد کامل به آتش‌بس و بازسازی است.

در حالی که تعداد دقیق اسرای اسرائیلی باقی مانده در غزه پس از بازگشت ۱۱۲ اسیر مشخص نیست، دفتر نتانیاهو از کشته شدن ۳۳ نفر از ۱۲۹ نفری که گفته می‌شود هنوز در نوار غزه بازداشت هستند، خبر داده است.

با این حال، تعداد پرسنل نظامی در میان آنها مشخص نشده است و این استراتژی اتخاذ شده توسط اشغالگران است که سعی می‌کند برخی از سربازان یا افسران بازنشسته یا ذخیره را به عنوان غیرنظامی طبقه بندی کند تا بهای مذاکره برای آنها را در جریان مذاکراتی که برای تبادل اسرا انجام می‌شود کاهش دهد. در حالیکه حضور اسرا در نزد بیش از یک طرف در غزه نیز امکان شمارش آنها را دشوار می‌کند.

این عضو جنبش حماس فاش کرد که «از سرگیری عملیات نظامی اشغالگران در شمال و مرکز، پس از آن که قبلاً اعلام کرده بود که مقاومت در آنجا نابودی شده به این برمی‌گردد که دریافته آنچه قبلاً ادعا می‌کرد، درست نیست». او تاکید کرد: مقاومت هنوز وضع خوبی دارد و همچنان به شیوه‌ای منضبط در ساختارهای یکپارچه عملیات را مدیریت می‌کند.

این منبع گفت که یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس در غزه، «علیرغم جنگ جاری و عملیات اطلاعاتی اسرائیل که در طول روز متوقف نمی‌شود، از واقعیت جدا نیست در حالیکه ادعا می‌شود که سنوار در تونل‌ها مخفی شده است. اینها جز ادعایی از سوی نتانیاهو و آژانس‌های خبری‌اش نیست که به دنبال آن هستند تا شکست او را در دستیابی به اهداف اعلام شده به مردم اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارند. وی تاکید کرد که سنوار کار خود را به عنوان رهبر حماس در میدان انجام می‌دهد.

این منبع گفت که یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه اخیراً مناطقی را که شاهد درگیری بین مقاومت و ارتش اشغالگر بود، بازرسی کرد و با برخی از مبارزان جنبش در زمین و نه در تونل‌ها ملاقات کرد.

وی افزود: «مذاکراتی اخیراً بین رهبری جنبش در داخل و خارج - بدون اینکه ماهیت آنها مشخص شود - صورت گرفت که طی آن سنوار، رهبری جنبش در خارج را از وضعیت مقاومت در نوار غزه و آمار و گزارش‌های میدانی دقیق، قدرت و موقعیت مستحکم مقاومت و توانایی آن در مقابله با نیروهای اشغالگر مطلع کرد.»

کد خبر 846824 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  •  دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • تظاهرات هزاران اردنی در نزدیکی سفارت اسرائیل + فیلم
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه