Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@23:40:28 GMT

همتی: ثبات نسبی به اقتصاد ایران بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۸۸۷۰

خرداد؛ رییس بانک مرکزی گفت: ثبات نسبی در شرایطی به اقتصاد ایران بازگشت که یک سال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم بانکی و صادرات نفت ایران توسط آمریکا با هدف فروپاشی اقتصاد کشور می‌گذرد.
«عبدالناصر همتی» روز دوشنبه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرم نوشت: امروز ۱۳ آبان ۹۸ و یک سال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم بانکی و صادرات نفت ایران، توسط آمریکا می‌گذرد، آن‌روزها پیش‌بینی یک سال بعد مشکل و تاحدی نگران‌کننده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه می‌افزاید: آمریکا با تداوم یکسال فشار حداکثری به هدف اصلی خود که از فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو درآوردن ایران بود نرسید.
رییس بانک مرکزی با اشاره به کاهش نرخ ارز نوشت: نرخ ارز، که خود آمریکایی‌ها از آن به عنوان شاخص مهم تاثیر فشار یاد می‌کردند، از ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان سال گذشته به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۸ رسید یعنی ۲۱ درصد افزایش قدرت پول ملی.
وی افزود: تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد، فشار زیادی به اقتصاد ایران،‌به خصوص اقشار با درآمد پایین و ثابت وارد کرد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دید که نیاز به ترمیم دارد.
همتی تصریح کرد: در نهایت ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص‌های مهم اقتصادی همچون تورم و رشد غیرنفتی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت.
وی تاکید کرد: از حالا تلاش‌ها در اقتصاد بایستی بر رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولید ملی، کاهش اتکا بودجه دولت به نفت و ایمن سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمدهای نفتی و سرعت به روند اصلاح نظام بانکی کشور متمرکز شود.
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود و در دو مقطع زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه تحریم‌های تعلیق شده آمریکا در قالب برجام را بازگرداند. برچسب ها: عبدالناصر همتی ، رییس بانک مرکزی ، اقتصاد ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران

آمریکا و بریتانیا روز پنجشنبه دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

به گزارش تسنیم، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را که موتور‌های پهپاد تولید می‌کردند، تحریم کردند. 

دیگر خبرها

  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • پیشنهاد رسمی رییس جمهور چین برای حل‌وفصل جنگ اوکراین
  • تصویب لوایحی در کنگره آمریکا برای فشار بر ایران