Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «پارسینه»، عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی، روز دوشنبه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرم نوشت: امروز ۱۳ آبان ۹۸ و یک سال از شروع جنگ اقتصادی و تحریم بانکی و صادرات نفت ایران، توسط آمریکا می‌گذرد، آن‌روز‌ها پیش‌بینی یک سال بعد مشکل و تاحدی نگران‌کننده بود.

وی در ادامه می‌افزاید: آمریکا با تداوم یکسال فشار حداکثری به هدف اصلی خود که از فروپاشی اقتصاد و در نهایت به زانو درآوردن ایران بود نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس بانک مرکزی با اشاره به کاهش نرخ ارز نوشت: نرخ ارز، که خود آمریکایی‌ها از آن به عنوان شاخص مهم تاثیر فشار یاد می‌کردند، از ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان در ۱۳ آبان سال گذشته به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان در ۱۳ آبان ۹۸ رسید یعنی ۲۱ درصد افزایش قدرت پول ملی.

وی افزود: تورم ناشی از تغییر نرخ ارز و اخلال در بخش خارجی اقتصاد، فشار زیادی به اقتصاد ایران، به خصوص اقشار با درآمد پایین و ثابت وارد کرد و رفاه بخش مهمی از مردم از بابت تحریم آسیب دید که نیاز به ترمیم دارد.

همتی تصریح کرد: در نهایت ثبات نسبی به اقتصاد برگشت و شاخص‌های مهم اقتصادی همچون تورم و رشد غیرنفتی به آرامی در مسیر بهبود قرار گرفت.

وی تاکید کرد: از حالا تلاش‌ها در اقتصاد بایستی بر رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی و رونق تولید ملی، کاهش اتکا بودجه دولت به نفت و ایمن سازی اقتصاد نسبت به نوسانات درآمد‌های نفتی و سرعت به روند اصلاح نظام بانکی کشور متمرکز شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: عبدالناصر همتی بانک مرکزی فشار حداکثری آمریکا تحریم دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جوی و دریایی بوشهر آرام است/ افزایش نسبی دمای هوا از یکشنبه

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا روز یکشنبه وضعیت جوی و دریایی استان در اغلب ساعات آرام پیش‌بینی می‌شود و در این مدت غبار محلی، در بعد از ظهر وزش باد و طی صبحگاه در برخی از نقاط مه رقیق، از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه، ضمن افزایش پوشش ابر، با وزش بادهای جنوبی در برخی ساعات سواحل استان متلاطم پیش بینی می‌شود و دمای هوا نیز در این مدت افزایش نسبی دارد.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده غالباً صاف، در بعد از ظهر وزش باد و در صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: جهت وزش باد متغیر، با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر خواهد بود.

کد خبر 6082355

دیگر خبرها

  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • وضعیت جوی و دریایی بوشهر آرام است/ افزایش نسبی دمای هوا از یکشنبه
  • پرواز شرکت خودروسازی ویتنامی با خودروهای برقی
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو در مرکز مبادله
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان