Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شفیعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مطالبات اساسی در حوزه مدیریت فرمانداری‌ها، تحقق ۳۰ درصد سهم اعتبارات فرمانداری‌ها از محل سازمان مدیریت بحران کشور است که متاسفانه این مساله هنوز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه سهم ۳۰ درصدی اعتبارات مدیریت بحران کشور به فرمانداری‌ها، مشکلات مالی آنان را تا حد زیادی برطرف می‌کند، افزود: درحال حاضر بیشتر فرمانداری‌ها با بدهکاری عظیم در حوزه ماشین آلات سنگین به‌کارگیری شده در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیلاب روبرو هستند که تخصیص اعتبارات یاد شده گره‌گشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور در سفر اخیر خود به قزوین وعده تحقق سهم ۳۰ درصدی اعتبارات فرمانداری‌ها را نیز داده بود اما این مساله تاکنون به انجام نرسیده است.

فرماندار قزوین در خصوص اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع خطر سیلاب در مناطق مختلف شهرستان قزوین، اظهار داشت: اجرای عملیات ۴۴۸ ساعت لایروبی توسط ماشین‌آلات سنگین لودر و گریدر در ۱۹ هزار و ۱۲۰ متر مربع از رودخانه‌ها انجام شده اما ناتوانی شهرداری‌ها در لایروبی رودخانه‌های بالادست باعث می‌شود تا هنگام بارندگی و سیلاب برخی از مناطق دوباره در معرض تهدید سیل قرار بگیرند.

شفیعی، بخشداری‌ها را نیازمند تجهیز به بیل‌های مکانیکی دانست و تصریح کرد: در صورتی که بتوان از محل اعتبارات فرمانداری‌ها برای هر بخشداری یک دستگاه بیل مکانیکی خریداری شود، بسیاری از مشکلات مرتبط با حوزه رودخانه‌ها و سیلاب مرتفع خواهد شد.

شهرستان قزوین دارای پنج بخش مرکزی، رودبار الموت شرقی و غربی، کوهین و طارم سفلی است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیلاب مدیریت بحران فرمانداری قزوین قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه گفت: باتوجه به ابلاغیه صادرشده از سازمان هواشناسی، از فردا سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه به مدت ۲۴ ساعت بارندگی خوبی را در استان و به ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات مهدیشهر و شمال شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میام شاهد خواهیم بود.

حمیدی با اشاره به اینکه ممکن است حجم باران به ۵۸ میلیمتر هم در ۲۴ ساعت برسد افزود: در این مدت توصیه می‌شود مردم از عبور کنار معابر و مجاری آب‌ها و رودخانه‌ها که امکان سیلاب وجود دارد خودداری نمایند و ادارات کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش تمهیدات لازم را در اردو‌های کوهنوردی و دانش آموزی داشته باشند.

وی از آمادگی ادارات کل راهداری، راه و شهرسازی در استان و شهرداری‌ها به منظور رفع انسداد راه‌ها خبر داد و گفت: این جلسه به منظور آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط بعلت مدیریت روان آب‌هایی که در پایین دست خواهیم داشت تشکیل شده تا آسیب کمتری در جاده‌ها و تاسیسات مسیر سیلاب داشته باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل تبدیل می‌شود
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد